26-08-2020، 8:08
در ماه گذشته بود که کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ شاهد عرضهی آخرین بازی انحصاری سونی در نسل هشتم یعنی عنوان Ghost of Tsushima اثر استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) بودند. این بازی اکشن و شبه تاریخی به مدت طولانی توسط این استودیو در حال توسعه بود و پس از عرضه نیز به خوبی نشان داد که یک اثر هنری پرداخته شده و زیبا به همراه گیمپلی بینظیر به شمار میآید و ارزش صبر طرفداران را داشته است.
طبق آمار و ارقامی که پیش از این منتشر شدند، مشخص گردید که عنوان Ghost of Tsushima موفق شده است که در مدت تنها سه روز پس از عرضه به تعداد فروش فیزیکی ۲٫۴ میلیون واحدی دست یابد و به همین طریق رکورد سریعترین فروش تمامی IPهای جدید و انحصاری شرکت سونی در دورهی مذکور را به نام خود ثبت نماید. در کنار فروش فیزیکی اخبار رسیده حاکی از آن بودند که این اثر فروش دیجیتالی خوبی را پشت سر گذاشته است اما تاکنون خبری در مورد تعداد رسمی آنها منتشر نگشته بود.
حال به تازگی طبق آمار جدید وبسایت تحلیلی سوپردیتا (Superdata) مشخص شد که آخرین اثر استودیوی ساکر پانچ تنها در ماه ژوئیه موفق به فروش دیجیتالی ۱٫۹ میلیون واحدی شده است که یک موفقیت بزرگ اقتصادی برای شرکت سونی و استودیوی مذکور به شمار میآید. تنها باید در نظر داشت که بازی Ghost Of Tsushima در روز هفدهم ماه ژوئیهی گذشته به بازار عرضه شد و این رقم فروش در حدود دو هفته به دست آمده است. با این که میزان فروش دیجیتالی بازی تا به الان به صورت رسمی منتشر نشده است اما همین اطلاعات نیز به خوبی نشلان میدهند که توسعه و انتشار بازی Ghost Of Tsushima یک موفقیت کامل به حساب میآید و شرکت سونی و استودیوی ساکر پانچ نسبت به انجام یک ریسک در توسعهی IP جدید کاملا به اهداف خود دست یافتهاند.
عنوان Ghost of Tsushima هماکنون به صورت انحصاری در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد. اخیرا استودیوی ساکر پانچ از حالت چندنفره و آنلاین این اثر نیز با انتشار تریلری رونمایی کرد که شخصیتهای آن برگرفته از افسانههای ژاپنی طراحی شدهاند و اتمسفری متفاوت با بخش داستانی خواهد داشت. همچنین استودیوی ساکر پانچ تایید کرده است که این بخش چندنفره هیچ پرداخت درون برنامهای نخواهد داشت.