23-04-2020، 8:06
کنسول اکسباکس سری اکس با نسخهی DirectX 12 Ultimate به طور کامل سازگار است و از نرخ سایهزنی متغیر (Variable Rate Shading) پشتیبانی میکند. همانطور که برخی از توسعهدهندگان در چند هفتهی گذشته عنوان کردهاند، قابلیت نرخ سایهزنی متغیر احتمالاً توسط کنسول پلیاستیشن ۵ نیز پشتیبانی شود اما در مورد این ویژگی توسط سونی زیاد صحبت نشده است. به گفتهی مهندس سابق نرم افزار پایهی کنسول پلیاستیشن ۵، دلیل خوبی برای نپرداختن به این اطلاعات توسط سونی وجود دارد.
مت هارگت (Matt Hargett) در حساب توییتر خود به سکوت سونی در مورد قابلیت نرخ سایهزنی متغیر اشاره کرد و تأکید داشت که صحبت کردن در مورد آن دشوار است؛ زیرا میزان کمک این قابلیت به عملکرد کنسول نه تنها در هر بازی بلکه احتمالاً در هر صحنه از بازیها متفاوت خواهد بود. مت هارگت همچنین عنوان کرد با وجود انتشار اطلاعات بسیار توسط سونی، هنوز اسرار و قابلیتهای زیادی از این کنسول باقی مانده است که سونی توانسته به خوبی از انتشار آنها جلوگیری کند. مهندس سابق پلیاستیشن ۵ همچنین درباره تفاوت بین کنسولهای نسل بعدی اظهار داشت که هر کنسول نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد.
کنسول پلیاستیشن ۵ قرار است عناوین منتخب پلیاستیشن ۴ را در زمان عرضهی خود پشتیبانی کند. هفتهی گذشته وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry) تحلیلی در مورد سازگاری این کنسول با عناوین نسل قبل منتشر کرد و عنوان داشت که برخی از بازیها مانند Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice همراه با افزایش کیفیت برروی پلیاستیشن ۵ اجرا خواهند شد. هر دو بازی با نرخ فریم محدود نشده برروی پلیاستیشن ۴ اجرا شدند، بنابراین پردازندهی بسیار بهتر پلیاستیشن ۵ احتمالاً باعث میشود که هر دو عنوان با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا شوند.
مت هارگت (Matt Hargett) در حساب توییتر خود به سکوت سونی در مورد قابلیت نرخ سایهزنی متغیر اشاره کرد و تأکید داشت که صحبت کردن در مورد آن دشوار است؛ زیرا میزان کمک این قابلیت به عملکرد کنسول نه تنها در هر بازی بلکه احتمالاً در هر صحنه از بازیها متفاوت خواهد بود. مت هارگت همچنین عنوان کرد با وجود انتشار اطلاعات بسیار توسط سونی، هنوز اسرار و قابلیتهای زیادی از این کنسول باقی مانده است که سونی توانسته به خوبی از انتشار آنها جلوگیری کند. مهندس سابق پلیاستیشن ۵ همچنین درباره تفاوت بین کنسولهای نسل بعدی اظهار داشت که هر کنسول نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد.
کنسول پلیاستیشن ۵ قرار است عناوین منتخب پلیاستیشن ۴ را در زمان عرضهی خود پشتیبانی کند. هفتهی گذشته وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry) تحلیلی در مورد سازگاری این کنسول با عناوین نسل قبل منتشر کرد و عنوان داشت که برخی از بازیها مانند Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice همراه با افزایش کیفیت برروی پلیاستیشن ۵ اجرا خواهند شد. هر دو بازی با نرخ فریم محدود نشده برروی پلیاستیشن ۴ اجرا شدند، بنابراین پردازندهی بسیار بهتر پلیاستیشن ۵ احتمالاً باعث میشود که هر دو عنوان با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا شوند.