03-01-2017، 15:05
امروزه قدرت کانالها و رسانههای دیجیتالی به حدی رسیده است که مردم اطلاعات مربوط به زندگی روزمره و حتی خرید خود را از این طریق دنبال می کنند. افراد در هر زمان و مکان از طریق دستگاههای همراه خود میتوانند دسترسی سریع به حجم زیادی از اطلاعات منتشر شده بر روی رسانههای دیجیتالی را مرور نمایند. یکی از هدفهای اصلی کاربران فضای دیجیتالی جستجو برای یافتن منبعی جهت انجام خرید یا درخواست خدمات است. نیاز به کسب اطلاعات از جانب مشتریها به قدری زیاد بوده که آنها اطلاعات لازم را پیش و حتی پس از انجام خرید خود انجام میدهند. بنابراین مشتریان انتظار دارند ارتباط میان آنها و ارائهکنندگان کالا یا خدمات بطور مداوم امکانپذیر باشد. نکته قابل اهمیت در این میان افزایش تمایلات مشتریان برای کسب اطلاعات پیش از خرید است. تحقیقات نشان میدهد در آینده بیش از ۷۰ درصد تحقیقات و مطالعات مشتریان، قبل از حضور در محل خرید و یا درخواست خدمات انجام خواهد گرفت. چنین وضعیتی می تواند باعث خشنودی و یا نا امیدی صاحبان کسب و کارها و شرکتهای تجاری گردد. حضور مناسب و حساب شده در فضای بازاریابی دیجیتال توسط یک مدیر سبب جذب مشتریان بالقوه بیشتری برای وی و کسب و کارش خواهد شد. از طرف مقابل در صورت عدم شرکت و یا نداشتن برنامه ریزی مناسب برای حضور در بازاریابی دیجیتال، مطمئنا عرصه را برای رقیبان خود بازخواهند گذاشت.
[تصویر: seo-factor.png]
فعالیت های بازاریابی دیجیتال شامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تاثیر گذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی مبارزات انتخاباتی، بازاریابی تجارت الکترونیک ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم ایمیل، نمایش تبلیغات، کتاب الکترونیکی، دیسک های نوری، بازی ها و هر شکل دیگری از رسانه های دیجیتال می باشد. آن همچنین گسترش کانال های غیر اینترنت مانند مانند تلفن های همراه (SMS و MMS)، است مفهوم اساسی در بازاریابی دیجیتال رویکرد بازاریابی داخلی و یا به طور کلی بر اساس رویکرد مشتری مداری است.
بر اساس گزارش موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال های دیجیتال برای ترویج بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان و کسب و کار است.
در حالی که اکثر افراد سنتی در زمینه بازاریابی، همچنان برای رشد کسبوکارها به روشهای قدیمی خود بسنده میکنند، روشهای دیگری هم وجود دارد که بواسطه یک سری تکنولوژی و رسانه، میتوانید به بهترین نحو و با هزینهای معقولتر از آنها بهره ببرید.تبلیغات آنلاین و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی دیجیتال ، در دهه اخیر آنقدر گسترده شدهاند که اکثر افراد حرفهای کسبوکارها، این دو مورد را یک علم به حساب میآورند و معتقدند که یادگیری زیرشاخههای این مهم، سبب میشود که راحتتر بتوانید تصمیمات استراتژیک برای تبلیغات و بازاریابی کمپانی خود بگیرید
بازاریابی دیجیتال چیست : به استفاده از رسانههای جدید در راستای بازاریابی یک برند/محصول/سازمان میگویند. در این راستا میتوانیم کارهای بسیاری انجام دهیم، ولی امروزه بازاریابی دیجیتال به اینترنت متکی است.
وب سایت فاکتور اصلی است : با ساختن یک هویت آنلاین برای برندتان، آگاهی در مورد آن را افزایش دهید. از سوی دیگر به کمک وبسایت میتوانید مخاطبان هدف خود را راحتتر پیدا کنید.
وب سایت ما در چه وضعیتی است : محتوای شما نقش مهمی را در وبسایتتان ایفا میکند. باید همواره محتوای صفحات وبسایت را بررسی کرده و آن را بهینهسازی کنید.
مثال هایی از ابزارهای پرکابرد در بازاریابی دیجیتال:
انواع ابزارهای دیجیتال مثل: انواع موبایلها و انواع رایانهها، بیلبوردهای دیجیتال، پادکستها، وب سایت ها، رادیوها وتلویزیونهای اینترنتی. شبکههای اجتماعی مجازی، بنرها در وب سایت ها و … .
با پیشرفت روزافزون در دنیای مجازی و دیجیتال به تعداد این ابزارها افزوده خواهد شد و در میان شبکه های اجتماعی نقش برجسته ای در بازاریابی دیجیتال دارند.
با توجه جزیی به کار و فعالیت شرکت های بزرگ و کوچک در دنیا، به راحتی می توان اهمیت بازاریابی دیجیتال را در شیوه های بازاریابی آنها درک کرد و به وضوح تمرکز بالای مدیران سازمان ها بر رسانه ها و شبکه های اجتماعی مشخص است .
رسانههای دیجیتال به قدری فراگیر هستند که مشتریان میتوانند به هر اطلاعاتی که دوست داشته باشند، در هر زمان و مکانی که باشند دسترسی پیدا کنند.
رسانههای دیجیتال در حال حاضر یکی از بزرگ ترین منابع در حال رشد در زمینههای سرگرمی، اخبار، خرید و فعالیتهای اجتماعی است.
مشتریان به آنچه شما دربارهی برندتان میگویید اکتفا نمیکنند، اما آنچه که دوستان، رسانهها، و… میگویند را بهتر قبول میکنند.
مردم آن برندی را میخواهند که بتوانند به آن اعتماد کنند، شرکتی را میخواهند که آن را بشناسند، ارتباطاتی را میخواهند که مناسبتر باشد و پیشنهادهایی را میپذیرند که درخور خواستههایشان باشد.
بازاریابی دیجیتالی نوعی از بازاریابی است که از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، رادیو ، اینترنت ، کامپیوتر ، تبلت ، تلفن همراه ، بیلبورد دیجیتال ، کنسول بازی و یا هر رسانه دیجیتالی دیگری برای دستیابی به مشتریان استفاده می نماید.
بر اساس نظرسنجی که از مدیران ارشد بازاریابی سازمان ها در سراسر جهان به عمل آمده است رشد محسوس صرف بودجه در بازاریابی دیجیتالی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قابل مشاهده است.
بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از ابزار ها و رسانه های دیجیتال مانند مجموعه ای از وب سایت ها ی به هم پیوسته ،
شبکه های اجتماعی که شامل استفاده از کانالها و متدهایی مانند :
تلگرام(Telegram)
اینستاگرام(Instagram)
فیس بوک(FaceBook)
تویتر(Twitter)
آپارات(Aparat)
یوتیوپ(Youtube)
[تصویر: seo-factor.png]
فعالیت های بازاریابی دیجیتال شامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تاثیر گذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی مبارزات انتخاباتی، بازاریابی تجارت الکترونیک ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم ایمیل، نمایش تبلیغات، کتاب الکترونیکی، دیسک های نوری، بازی ها و هر شکل دیگری از رسانه های دیجیتال می باشد. آن همچنین گسترش کانال های غیر اینترنت مانند مانند تلفن های همراه (SMS و MMS)، است مفهوم اساسی در بازاریابی دیجیتال رویکرد بازاریابی داخلی و یا به طور کلی بر اساس رویکرد مشتری مداری است.
بر اساس گزارش موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال های دیجیتال برای ترویج بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان و کسب و کار است.
در حالی که اکثر افراد سنتی در زمینه بازاریابی، همچنان برای رشد کسبوکارها به روشهای قدیمی خود بسنده میکنند، روشهای دیگری هم وجود دارد که بواسطه یک سری تکنولوژی و رسانه، میتوانید به بهترین نحو و با هزینهای معقولتر از آنها بهره ببرید.تبلیغات آنلاین و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی دیجیتال ، در دهه اخیر آنقدر گسترده شدهاند که اکثر افراد حرفهای کسبوکارها، این دو مورد را یک علم به حساب میآورند و معتقدند که یادگیری زیرشاخههای این مهم، سبب میشود که راحتتر بتوانید تصمیمات استراتژیک برای تبلیغات و بازاریابی کمپانی خود بگیرید
بازاریابی دیجیتال چیست : به استفاده از رسانههای جدید در راستای بازاریابی یک برند/محصول/سازمان میگویند. در این راستا میتوانیم کارهای بسیاری انجام دهیم، ولی امروزه بازاریابی دیجیتال به اینترنت متکی است.
وب سایت فاکتور اصلی است : با ساختن یک هویت آنلاین برای برندتان، آگاهی در مورد آن را افزایش دهید. از سوی دیگر به کمک وبسایت میتوانید مخاطبان هدف خود را راحتتر پیدا کنید.
وب سایت ما در چه وضعیتی است : محتوای شما نقش مهمی را در وبسایتتان ایفا میکند. باید همواره محتوای صفحات وبسایت را بررسی کرده و آن را بهینهسازی کنید.
مثال هایی از ابزارهای پرکابرد در بازاریابی دیجیتال:
انواع ابزارهای دیجیتال مثل: انواع موبایلها و انواع رایانهها، بیلبوردهای دیجیتال، پادکستها، وب سایت ها، رادیوها وتلویزیونهای اینترنتی. شبکههای اجتماعی مجازی، بنرها در وب سایت ها و … .
با پیشرفت روزافزون در دنیای مجازی و دیجیتال به تعداد این ابزارها افزوده خواهد شد و در میان شبکه های اجتماعی نقش برجسته ای در بازاریابی دیجیتال دارند.
با توجه جزیی به کار و فعالیت شرکت های بزرگ و کوچک در دنیا، به راحتی می توان اهمیت بازاریابی دیجیتال را در شیوه های بازاریابی آنها درک کرد و به وضوح تمرکز بالای مدیران سازمان ها بر رسانه ها و شبکه های اجتماعی مشخص است .
رسانههای دیجیتال به قدری فراگیر هستند که مشتریان میتوانند به هر اطلاعاتی که دوست داشته باشند، در هر زمان و مکانی که باشند دسترسی پیدا کنند.
رسانههای دیجیتال در حال حاضر یکی از بزرگ ترین منابع در حال رشد در زمینههای سرگرمی، اخبار، خرید و فعالیتهای اجتماعی است.
مشتریان به آنچه شما دربارهی برندتان میگویید اکتفا نمیکنند، اما آنچه که دوستان، رسانهها، و… میگویند را بهتر قبول میکنند.
مردم آن برندی را میخواهند که بتوانند به آن اعتماد کنند، شرکتی را میخواهند که آن را بشناسند، ارتباطاتی را میخواهند که مناسبتر باشد و پیشنهادهایی را میپذیرند که درخور خواستههایشان باشد.
بازاریابی دیجیتالی نوعی از بازاریابی است که از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، رادیو ، اینترنت ، کامپیوتر ، تبلت ، تلفن همراه ، بیلبورد دیجیتال ، کنسول بازی و یا هر رسانه دیجیتالی دیگری برای دستیابی به مشتریان استفاده می نماید.
بر اساس نظرسنجی که از مدیران ارشد بازاریابی سازمان ها در سراسر جهان به عمل آمده است رشد محسوس صرف بودجه در بازاریابی دیجیتالی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قابل مشاهده است.
بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از ابزار ها و رسانه های دیجیتال مانند مجموعه ای از وب سایت ها ی به هم پیوسته ،
شبکه های اجتماعی که شامل استفاده از کانالها و متدهایی مانند :
تلگرام(Telegram)
اینستاگرام(Instagram)
فیس بوک(FaceBook)
تویتر(Twitter)
آپارات(Aparat)
یوتیوپ(Youtube)