06-01-2016، 11:42
ناامید کننده ترین اتفاقات صنعت گیم در سال 2015
"ترجمه شده از وبسایت Kotaku"
همه ساله در صنعت بازي شاهد سورپرايزهاي بزرگي هستيم، با اين حال روي ديگر قضيه نیز اتفاق هاي نااميد کننده ای هستند که با آنها مواجه مي شويم. همزمان با پايان سال میلادی قرار بر اين شد که در قالب يک مقاله، در ارتباط با اتفاق هايي که باعث ناراحتي ــمان شدند، بحث کنیم. در ادامه با این مقاله همراه شويد.
نسخه PC عنوان Batman: Arkham Knight، یک افتضاح به تمام معنا
اعتراف می کنیم که این اتفاق بی سابقه بود. کمپاني برادران وارنر (Warner Bros) و استديو راکستدي (Rocksteady) عنوان Batman: Arkham Knight را بر روي PC عرضه کردند، اما پورت این بازی بر روی PC به حدی افتضاح بود که باعث اعتراض های شدید PC گیمرها و در نهایت به جلوگيري از فروش اين نسخه جهت ارتقاي عملکرد آن منجر شد.
شرايط زماني حتی وخیم تر شد که گزارش هایی مبنی بر آگاهي برادران وارنر از اشکالات بسيار نسخه PC به بیرون درز کرد. Arkham Knight به خودي خود عنوان خوبي بود اما تجربه آن تحت تاثير مشکلات فني براي PC گيمرها ناخوشايند بود. بعد از چندين ماه، نسخه اصلاح شده عرضه شد، بازي نسبت به قبل ارتقا پيدا کرده بود اما همچنان با عنواني بدون اشکال، بسيار فاصله داشت و همين اتفاق در نهايت برادران وارنر را مجبور کرد که پول خريداران را باز گرداند.
تبلیغات تو خالی برای بسته های الحاقی انحصار زمانی
2015 يکي ديگر از سال هايي بود که سوني و مايکروسافت کنفرانس هاي مختلفي در آن برگذار کرده و براي محتواي انحصاري بازی های مالتی پلتفرم بر روی کنسول هاي خود تبليغات فراوانی انجام دادند.
قبلا بارها گفتيم، دوباره مي گوييم، بسته هاي الحاقي انحصار زماني مزخرف اند. چرا بجاي صرف هزينه براي انحصاري کردن محتوايات اضافي بازي هاي مالتي پلتفرم، بازي هاي انحصاري براي کنسول هاي خودتان نمي سازيد؟ توافق بر سر ساخت تعدادي مرحله، شخصيت و محتواي اضافي براي يک کنسول خاص، واقعا باعث مي شود که تجربه بازي بر روي آن کنسول متفاوت باشد؟
عرضه نااميد کننده The Order: 1886
نمايش هاي اوليه The Order: 1886، بازيکنان را بخاطر ايده و زيبايی وصف ناشدني اش اميدوار کرد. کنترل شواليههاي عدالت و استفاده از سلاح هاي پيشرفته و مبارزه با قدرت هاي فراطبيعي در لندن ويکوريايي. ايده The Order: 1886 هيجان انگيز بود. با اين حال استديو سازنده در پياده سازي اين ايده عالي ناتوان عمل کرده بود و نتيجه، عنواني کوتاه، پر از ايده هاي تکراري و مکانيک هاي گيم پلي ناقص شد.
اضافه شدن تنها دو انحصاري جديد، به مجموعه عناوين کنسول 3DS
معرفي يک 3DS جديد از سوي نينتندو (Nintendo) در سال 2015، بسيار هيجان انگيز بود، نينتندو اين کنسول را "New 3DS" نام گذاري کرد. با اين حال، در اين سال بازي هاي بسيار کمي براي اين کنسول عرضه شدند تا توان سخت افزاري ارتقا يافته آنرا به چالش بکشند. در اين سال، اين کنسول دستي ميزبان تنها دو انحصاري جديد بود، عنوان Xenoblade Chronicles و The Binding Of Isaac. اينکه نينتندو تنها به دليل سه بعدي شدن بازي ها و اجراي بهتر آنها 3DS جديد را عرضه کرده باشد غير قابل درک است اما در حال حاضر توجیه ديگري براي اين تصميم وجود ندارد.
داستان از هم پاشیده Metal Gear Solid V
چطور ممکن است که يکي از عناوین برتر سال 2015 و يکي از بهترين مخفي کاري هاي تاريخ، در ليست نااميد کننده ترين هاي سال حضور داشته باشد؟ دليل آنرا توضيح مي دهيم: بعنوان پاياني بر سري پر سابقه Metal Gear، عنوان The Phantom Pain شروع قدرتمندانه اي داشت اما پس از آن دچار مشکل شد. عنواني که بخش پاياني آن پر از مراحل تکراري و ميان پرده هاي شلخته بود. نکته شرم آور قضيه اين است که چنين حماسه داستاني عظيمی در نهايت با سقوط مواجه مي شود.
عناوين چندنفره اميدوار کننده اي که ديده نمي شوند
علت هر چه که باشد — قيمت بالا، بازاريابي بد، اشباع شدن بسيار يا ناتواني در پيشرفت تدریجی. فرقي نمي کند، شوم آور است که اين روزها، پشت سر هم عناوين چندنفره رقابتي عرضه مي شوند و خيلي از آنها بدون جذب مخاطب پس از مدت کوتاهي به فراموشي سپرده مي شوند. بدون بازي کن کافي نيز، براي افراد ديگر يافتن مسابقه سخت مي شود و بايد به صورت انفرادي از بازي لذت برد! اين اتفاق سال گذشته براي Titanfall افتاد، اوايل سال نیز همین بلا بر سر Evolve آمد، و مي ترسيم از اينکه براي Star Wars: Battlefront و Rainbow Six: Siege نيز همين اتفاق تکرار شود. نام های اشاره شده عناوين خوبي هستند، اما وقتي بازيکنان نتوانند به راحتي به تجربه آنها بپردازند، قبل از آنکه به نهايت پتانسليشان پي ببرند، آنها را کنار خواهند گذاشت.
نينتندو و سرکوب يوتيوبرها
يوتيوب کماکان تاحدودي با قوانين کپي رايت نا آشنا است. همين عامل باعث مي شود که ناشرها به دنبال بهترين راه براي نظارت بر اين شبکه باشند. کمپاني نينتندو اما، در سال 2015 در اين زمينه کمي افراطي برخورد کرد. سياست هاي سخت گيرانه نينتندو در اين زمينه باعث آسيب ديدن برخي از پرطرفدارترين کانال هاي مرتبط با عناوين اين کمپاني شد. نينتندو در اين زمينه حتي طرحي پياده کرد که طي آن کاربرها قبل از ارسال ويديوهاي مرتبط با عناوين خود در اين شبکه اقدام به ثبت آن نمايند.
کنسل شدن عنوان Silent Hills
در مقاله برترين سورپرايز هاي سال 2014، به معرفی عنوان Silent Hills اشاره کردیم. همکاري هيدئو کوجيما (Hideo Kojima) و گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) همانند يک روياي عجيب غريب بود، بسيار شگفت انگيز، بسيار فوق العاده و غير منتظره. با اين حال، اين رويا به راحتي نابود شد. کونامي بازي را کنسل کرد و تيم سازنده نيز از هم پاشيده شد. کوجيما ديگر Silent Hill نمي سازد. و ناراحت کننده تر از همه نيز، برداشته شدن تيزر اين بازي به نام P.T از روي تمامي سرورها بود. تنها چيزي که اکنون از بازي باقی مانده، همان نسخه هايي است که قبلا بر روي PS4 ها دانلود و نصب شده بود. دل تورو اين اتفاق را غیر قابل درک دانسته بود.
کونامي
کونامي در سال 2015 به شکل بي سابقه اي گند زد! اما ماجرا از کجا شروع شد؟ همه چيز به مدتي بعد از معرفي عنوان Silent Hills باز مي گردد، بازي اي که مدتي بعد به شکل ناباورانه اي کنسل شد. همان موقع ها بود که گزارش هايي منتشر شد مبني بر اينکه کونامي با کارمندانش همانند زنداني ها برخورد مي کند و برخي از آنها را وادار به انجام کارهايي مانند نظافت کرده است.
اما داستان به همينجا ختم نشد، مدتي بعد از اين اتفاق ها بود که عنوان Metal Gear Solid V نيز درگير اين ماجرا شد، کونامي نام کارگردان بازي يعني هيدئو کوجيما را از روي کاورهاي رسمي و حتي تبليغات عمومي بازي حذف کرد. همين اواخر نيز مشخص شد که اين کمپاني از سفر کوجيما به آمريکا براي شرکت در مراسم The Game Awards جلوگيري کرده است. و در نهايت ماجرا با جدايي کوجيما از اين کمپاني ختم شد. آنها همه اين بلاها را سر کسي آوردند که خالق يکي از عناوين شگفت انگيز و پرطرفدار تاريخ بازي هاي ويديويي است. عنوانی که آخرین نسخه اش همچنان برای سازندهایش افتخار به همراه می آورد. قطعا ما از تمامي جزئيات اين داستان با خبر نيستيم اما درک اين موضوع که کونامي امسال گند زده کار سختي نيست.
مشکلات عجيب ساخت Phantom Dust
معرفي عنوان Phantom Dust در کنفرانس E3 2014 مايکروسافت سورپرايز کننده بود. با اين حال در سال 2015 اخبار تاسف باري از جزئيات ساخت اين عنوان منتشر شد.
طبق گزارش يک منبع ناشناس نزديک به استديو سازنده بازي يعني Darkside Games، تمامي مشکلات از جايي شروع شد که مايکروسافت در کمال تعجب بدون اطلاع تيم سازنده، ويديويي سينمايي از بازي را در E3 2014 به نمايش در آورد. اين ويديو حتي سازنده هاي بازي را نيز شوکه کرد چرا که در آن زمان Phantom Dust در مراحل ابتدايي ساخت به سر مي برد و ويديو سينمايي ساخته شده توسط مايکروسافت هيچ ارتباطي با بازي اصلي نداشت.
طبق ادعاي همين منابع، بعد از E3 فشارها و انتظارات مايکروسافت افزايش پيدا کرد تا جايي که تيم سازنده براي برآورده کردن انتظارات تقاضاي بودجه بيشتر کرد و در نهايت نيز با مخالفت مايکروسافت همکاري اين کمپاني با Darkside Games بر سر ساخت Phantom Dust به بن بست رسيد.
عرضه Final Fantasy هاي افتضاح بر روي PC
Final Fantasy بر روي کنسول ها شناخته شده تر است تا PC، اما اين دليل نمي شود که PC گيمرها را مستحق تجربه پورت هاي آشغال از نسخه های قديمي اين سري بدانيم. امسال، بر روي PC دو عنوان Final Fantasy V و Final Fantasy VI عرضه شدند که هر دو پورت شده از نسخه iOS بودند و داراي مشکلات فراوان.
Red Dead Redemption بي Red Dead Redemption
از راکستار نمي خواهيم که Red Dead Redemption 2 را معرفي کند. از آنها درخواست نمي کنيم که Red Dead Redemption را سرانجام بر روي PC و کنسول هاي نسل جديد پورت کنند. تجربه ماجراجويي جان مارستن در رزولوشن HD و حتي تاييد امکان تجربه اين بازي از طريق قابليت backwards compatibility بر روي Xbox One را درخواست نمي کنيم. ما به هيچ کدام اينها نياز نداريم، اما اگر هر کدامشان به حقيقت بپيوندند بسيار خوشحال مي شويم. اين سوال را بايد از راکستار پرسيد که قصد شاد کردن دنيا را ندارد؟ به نظر مي رسد که اينطور باشد.
افزونه تک نفره براي Grand Theft Auto، خیر
تعدادي از همکاران ما تجربه GTA Online را بسيار دوست دارند. هر زمان که وقت داشته باشیم، اين عنوان فرصت خوبي است براي خنديدن و شادي بيشتر. برخي از مادهاي آن نيز فوق العاده هستند، حتي مي توان گفت که بخش سرقت (heists) که اوايل سال اضافه شد، فوق العاده است. اما اينها باعث نمي شود که منتظر افزونه تک نفره GTA V نباشيم. دو افزونه اي که راکستار (Rockstar) براي GTA IV ساخت عالي بودند. دوست داريم بدانيم راکستار با Los Santos چکار مي تواند انجام دهد، افسوس که اين اتفاق در سال 2015 امکان پذير نشد. حتي دريغ از يک خبر رسمي.
Fallout 4 ــي که دنيا را آنطور که بايد، به آتش نکشيد
عنوان Fallout 4 به هيچ وجه بد يا حتي متوسط نبود، اين بازي يک جهان آزاد هيجان انگيز و تحسين برانگيز بود. لذت اکتشاف در دنياي آشفته اين بازي، گاهي اوقات حتي فراموش نشدني است.
اما همواره مشکلاتي نااميد کننده همراه اين تجربه بود، که شايد اصلي ترين آنها را بتوان انجين تاريخ گذشته بازي دانست. چيزي که باعث انيمشن هاي افتضاح و مشکلاتي در زمينه پرفورمنس شده بود. از ديگر ويژگي هاي منفي بازي مي توان به سيستم ديالوگ و رابط کاربري اعصاب خورد کن آن اشاره کرد.
Suikoden II را تمام نکردم
تقريبا هر روز، يکي از همکارانم به نام جیسون شریر (Jason Schreier) از من مي خواهد که Suikoden II را بيشتر بازي کنم. بايد بگويم که متاسفم جیسون، براي اينکار وقت کافي ندارم. مي دانم نااميد شده اي، همه شده اند. نمي دانم چطور بگويم متاسفم و سعي مي کنم کارهای بهتری انجام بدم.
داستان Halo 5
قبل از عرضه عنوان Halo 5، همه چیز نوید از ارائه یک داستان گیرا توسط استدیو 343 Industries داشت، از ایده داستانی و تلاش جيمسون لاک برای شکار شخصیت اصلی شناخته شده سری یعنی مستر چيف بخاطر جرم مرموزی که انجام يا انجام ندادن آن توسط چيف هنوز مشخص نبود تا ارائه سری پادکست های سریالی در ارتباط با داستان.
با این حال بر خلاف انتظارها داستان بازی آنطور که انتظار می رفت نبود. در حقیقت داستان Halo 5 را می توان به یک ظرف پر از ماکارونی تشبیه کرد که بازیکن باید آنرا با قاشق میل کند! آیا خواهان تجربه تبادل حماسی لاک چیف هستید؟ متاسفیم! آیا بد منی را می خواهید که انگیزه کارهایش معقول و منطقی منطقی باشد؟ چه بد! داستانی را می خواهید که بدون دنبال کردن کتاب های متفرقه بتوان با آن ارتباط برقرار کرد؟ چه عالی! منتظر نبردهای پی در پی با باس های کپی پیس شده و تکراری هستید؟ در این مورد همراهانتان کنارتان خواهند بود.
تصمیم Valve و Bethesda مبنی بر منحل کردن مادهای پولی
سازنده های ماد این حق را دارند که بتوانند مادهای خود را به فروش برسانند، هیچ کس با چنین سیاستی مشکل ندارد. راه های بسیاری برای عملی کردن این امکان وجود دارد و در این زمینه اولین بار Valve با امکان پذیر ساختن فروش مادهای عنوان Skyrim با همکاری کمپانی Bethesda پیش قدم شد، اما کلیت این طرح نسنجیده به نظر می رسید و سوال های بسیاری را بوجود آورد، سوال هایی که ظاهرا پاسخ های خوبی نداشتند. به همین جهت این طرح کمتر از یک هفته بعد از شروع به کار، توسط Valve و Bethesda منحل شد. امیدواریم بالاخره کسی در جهت پیاده سازی این امکان پا پیش گذارد، اما اولین قدم و شکست آن به این شکل ناامید کننده بود.
متنی که مطالعه کردید، ناامید کننده ترین اتفاقات سال 2015 در صنعت بازی به قلم وبسایت کوتاکو بود، اما مطمئنیم که شما هم ناامید کننده ترین های خودتان را دارید. در ادامه نظر خود را با ما به اشتراک گذارید.
"ترجمه شده از وبسایت Kotaku"
همه ساله در صنعت بازي شاهد سورپرايزهاي بزرگي هستيم، با اين حال روي ديگر قضيه نیز اتفاق هاي نااميد کننده ای هستند که با آنها مواجه مي شويم. همزمان با پايان سال میلادی قرار بر اين شد که در قالب يک مقاله، در ارتباط با اتفاق هايي که باعث ناراحتي ــمان شدند، بحث کنیم. در ادامه با این مقاله همراه شويد.
نسخه PC عنوان Batman: Arkham Knight، یک افتضاح به تمام معنا
اعتراف می کنیم که این اتفاق بی سابقه بود. کمپاني برادران وارنر (Warner Bros) و استديو راکستدي (Rocksteady) عنوان Batman: Arkham Knight را بر روي PC عرضه کردند، اما پورت این بازی بر روی PC به حدی افتضاح بود که باعث اعتراض های شدید PC گیمرها و در نهایت به جلوگيري از فروش اين نسخه جهت ارتقاي عملکرد آن منجر شد.
شرايط زماني حتی وخیم تر شد که گزارش هایی مبنی بر آگاهي برادران وارنر از اشکالات بسيار نسخه PC به بیرون درز کرد. Arkham Knight به خودي خود عنوان خوبي بود اما تجربه آن تحت تاثير مشکلات فني براي PC گيمرها ناخوشايند بود. بعد از چندين ماه، نسخه اصلاح شده عرضه شد، بازي نسبت به قبل ارتقا پيدا کرده بود اما همچنان با عنواني بدون اشکال، بسيار فاصله داشت و همين اتفاق در نهايت برادران وارنر را مجبور کرد که پول خريداران را باز گرداند.
تبلیغات تو خالی برای بسته های الحاقی انحصار زمانی
2015 يکي ديگر از سال هايي بود که سوني و مايکروسافت کنفرانس هاي مختلفي در آن برگذار کرده و براي محتواي انحصاري بازی های مالتی پلتفرم بر روی کنسول هاي خود تبليغات فراوانی انجام دادند.
قبلا بارها گفتيم، دوباره مي گوييم، بسته هاي الحاقي انحصار زماني مزخرف اند. چرا بجاي صرف هزينه براي انحصاري کردن محتوايات اضافي بازي هاي مالتي پلتفرم، بازي هاي انحصاري براي کنسول هاي خودتان نمي سازيد؟ توافق بر سر ساخت تعدادي مرحله، شخصيت و محتواي اضافي براي يک کنسول خاص، واقعا باعث مي شود که تجربه بازي بر روي آن کنسول متفاوت باشد؟
عرضه نااميد کننده The Order: 1886
نمايش هاي اوليه The Order: 1886، بازيکنان را بخاطر ايده و زيبايی وصف ناشدني اش اميدوار کرد. کنترل شواليههاي عدالت و استفاده از سلاح هاي پيشرفته و مبارزه با قدرت هاي فراطبيعي در لندن ويکوريايي. ايده The Order: 1886 هيجان انگيز بود. با اين حال استديو سازنده در پياده سازي اين ايده عالي ناتوان عمل کرده بود و نتيجه، عنواني کوتاه، پر از ايده هاي تکراري و مکانيک هاي گيم پلي ناقص شد.
اضافه شدن تنها دو انحصاري جديد، به مجموعه عناوين کنسول 3DS
معرفي يک 3DS جديد از سوي نينتندو (Nintendo) در سال 2015، بسيار هيجان انگيز بود، نينتندو اين کنسول را "New 3DS" نام گذاري کرد. با اين حال، در اين سال بازي هاي بسيار کمي براي اين کنسول عرضه شدند تا توان سخت افزاري ارتقا يافته آنرا به چالش بکشند. در اين سال، اين کنسول دستي ميزبان تنها دو انحصاري جديد بود، عنوان Xenoblade Chronicles و The Binding Of Isaac. اينکه نينتندو تنها به دليل سه بعدي شدن بازي ها و اجراي بهتر آنها 3DS جديد را عرضه کرده باشد غير قابل درک است اما در حال حاضر توجیه ديگري براي اين تصميم وجود ندارد.
داستان از هم پاشیده Metal Gear Solid V
چطور ممکن است که يکي از عناوین برتر سال 2015 و يکي از بهترين مخفي کاري هاي تاريخ، در ليست نااميد کننده ترين هاي سال حضور داشته باشد؟ دليل آنرا توضيح مي دهيم: بعنوان پاياني بر سري پر سابقه Metal Gear، عنوان The Phantom Pain شروع قدرتمندانه اي داشت اما پس از آن دچار مشکل شد. عنواني که بخش پاياني آن پر از مراحل تکراري و ميان پرده هاي شلخته بود. نکته شرم آور قضيه اين است که چنين حماسه داستاني عظيمی در نهايت با سقوط مواجه مي شود.
عناوين چندنفره اميدوار کننده اي که ديده نمي شوند
علت هر چه که باشد — قيمت بالا، بازاريابي بد، اشباع شدن بسيار يا ناتواني در پيشرفت تدریجی. فرقي نمي کند، شوم آور است که اين روزها، پشت سر هم عناوين چندنفره رقابتي عرضه مي شوند و خيلي از آنها بدون جذب مخاطب پس از مدت کوتاهي به فراموشي سپرده مي شوند. بدون بازي کن کافي نيز، براي افراد ديگر يافتن مسابقه سخت مي شود و بايد به صورت انفرادي از بازي لذت برد! اين اتفاق سال گذشته براي Titanfall افتاد، اوايل سال نیز همین بلا بر سر Evolve آمد، و مي ترسيم از اينکه براي Star Wars: Battlefront و Rainbow Six: Siege نيز همين اتفاق تکرار شود. نام های اشاره شده عناوين خوبي هستند، اما وقتي بازيکنان نتوانند به راحتي به تجربه آنها بپردازند، قبل از آنکه به نهايت پتانسليشان پي ببرند، آنها را کنار خواهند گذاشت.
نينتندو و سرکوب يوتيوبرها
يوتيوب کماکان تاحدودي با قوانين کپي رايت نا آشنا است. همين عامل باعث مي شود که ناشرها به دنبال بهترين راه براي نظارت بر اين شبکه باشند. کمپاني نينتندو اما، در سال 2015 در اين زمينه کمي افراطي برخورد کرد. سياست هاي سخت گيرانه نينتندو در اين زمينه باعث آسيب ديدن برخي از پرطرفدارترين کانال هاي مرتبط با عناوين اين کمپاني شد. نينتندو در اين زمينه حتي طرحي پياده کرد که طي آن کاربرها قبل از ارسال ويديوهاي مرتبط با عناوين خود در اين شبکه اقدام به ثبت آن نمايند.
کنسل شدن عنوان Silent Hills
در مقاله برترين سورپرايز هاي سال 2014، به معرفی عنوان Silent Hills اشاره کردیم. همکاري هيدئو کوجيما (Hideo Kojima) و گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) همانند يک روياي عجيب غريب بود، بسيار شگفت انگيز، بسيار فوق العاده و غير منتظره. با اين حال، اين رويا به راحتي نابود شد. کونامي بازي را کنسل کرد و تيم سازنده نيز از هم پاشيده شد. کوجيما ديگر Silent Hill نمي سازد. و ناراحت کننده تر از همه نيز، برداشته شدن تيزر اين بازي به نام P.T از روي تمامي سرورها بود. تنها چيزي که اکنون از بازي باقی مانده، همان نسخه هايي است که قبلا بر روي PS4 ها دانلود و نصب شده بود. دل تورو اين اتفاق را غیر قابل درک دانسته بود.
کونامي
کونامي در سال 2015 به شکل بي سابقه اي گند زد! اما ماجرا از کجا شروع شد؟ همه چيز به مدتي بعد از معرفي عنوان Silent Hills باز مي گردد، بازي اي که مدتي بعد به شکل ناباورانه اي کنسل شد. همان موقع ها بود که گزارش هايي منتشر شد مبني بر اينکه کونامي با کارمندانش همانند زنداني ها برخورد مي کند و برخي از آنها را وادار به انجام کارهايي مانند نظافت کرده است.
اما داستان به همينجا ختم نشد، مدتي بعد از اين اتفاق ها بود که عنوان Metal Gear Solid V نيز درگير اين ماجرا شد، کونامي نام کارگردان بازي يعني هيدئو کوجيما را از روي کاورهاي رسمي و حتي تبليغات عمومي بازي حذف کرد. همين اواخر نيز مشخص شد که اين کمپاني از سفر کوجيما به آمريکا براي شرکت در مراسم The Game Awards جلوگيري کرده است. و در نهايت ماجرا با جدايي کوجيما از اين کمپاني ختم شد. آنها همه اين بلاها را سر کسي آوردند که خالق يکي از عناوين شگفت انگيز و پرطرفدار تاريخ بازي هاي ويديويي است. عنوانی که آخرین نسخه اش همچنان برای سازندهایش افتخار به همراه می آورد. قطعا ما از تمامي جزئيات اين داستان با خبر نيستيم اما درک اين موضوع که کونامي امسال گند زده کار سختي نيست.
مشکلات عجيب ساخت Phantom Dust
معرفي عنوان Phantom Dust در کنفرانس E3 2014 مايکروسافت سورپرايز کننده بود. با اين حال در سال 2015 اخبار تاسف باري از جزئيات ساخت اين عنوان منتشر شد.
طبق گزارش يک منبع ناشناس نزديک به استديو سازنده بازي يعني Darkside Games، تمامي مشکلات از جايي شروع شد که مايکروسافت در کمال تعجب بدون اطلاع تيم سازنده، ويديويي سينمايي از بازي را در E3 2014 به نمايش در آورد. اين ويديو حتي سازنده هاي بازي را نيز شوکه کرد چرا که در آن زمان Phantom Dust در مراحل ابتدايي ساخت به سر مي برد و ويديو سينمايي ساخته شده توسط مايکروسافت هيچ ارتباطي با بازي اصلي نداشت.
طبق ادعاي همين منابع، بعد از E3 فشارها و انتظارات مايکروسافت افزايش پيدا کرد تا جايي که تيم سازنده براي برآورده کردن انتظارات تقاضاي بودجه بيشتر کرد و در نهايت نيز با مخالفت مايکروسافت همکاري اين کمپاني با Darkside Games بر سر ساخت Phantom Dust به بن بست رسيد.
عرضه Final Fantasy هاي افتضاح بر روي PC
Final Fantasy بر روي کنسول ها شناخته شده تر است تا PC، اما اين دليل نمي شود که PC گيمرها را مستحق تجربه پورت هاي آشغال از نسخه های قديمي اين سري بدانيم. امسال، بر روي PC دو عنوان Final Fantasy V و Final Fantasy VI عرضه شدند که هر دو پورت شده از نسخه iOS بودند و داراي مشکلات فراوان.
Red Dead Redemption بي Red Dead Redemption
از راکستار نمي خواهيم که Red Dead Redemption 2 را معرفي کند. از آنها درخواست نمي کنيم که Red Dead Redemption را سرانجام بر روي PC و کنسول هاي نسل جديد پورت کنند. تجربه ماجراجويي جان مارستن در رزولوشن HD و حتي تاييد امکان تجربه اين بازي از طريق قابليت backwards compatibility بر روي Xbox One را درخواست نمي کنيم. ما به هيچ کدام اينها نياز نداريم، اما اگر هر کدامشان به حقيقت بپيوندند بسيار خوشحال مي شويم. اين سوال را بايد از راکستار پرسيد که قصد شاد کردن دنيا را ندارد؟ به نظر مي رسد که اينطور باشد.
افزونه تک نفره براي Grand Theft Auto، خیر
تعدادي از همکاران ما تجربه GTA Online را بسيار دوست دارند. هر زمان که وقت داشته باشیم، اين عنوان فرصت خوبي است براي خنديدن و شادي بيشتر. برخي از مادهاي آن نيز فوق العاده هستند، حتي مي توان گفت که بخش سرقت (heists) که اوايل سال اضافه شد، فوق العاده است. اما اينها باعث نمي شود که منتظر افزونه تک نفره GTA V نباشيم. دو افزونه اي که راکستار (Rockstar) براي GTA IV ساخت عالي بودند. دوست داريم بدانيم راکستار با Los Santos چکار مي تواند انجام دهد، افسوس که اين اتفاق در سال 2015 امکان پذير نشد. حتي دريغ از يک خبر رسمي.
Fallout 4 ــي که دنيا را آنطور که بايد، به آتش نکشيد
عنوان Fallout 4 به هيچ وجه بد يا حتي متوسط نبود، اين بازي يک جهان آزاد هيجان انگيز و تحسين برانگيز بود. لذت اکتشاف در دنياي آشفته اين بازي، گاهي اوقات حتي فراموش نشدني است.
اما همواره مشکلاتي نااميد کننده همراه اين تجربه بود، که شايد اصلي ترين آنها را بتوان انجين تاريخ گذشته بازي دانست. چيزي که باعث انيمشن هاي افتضاح و مشکلاتي در زمينه پرفورمنس شده بود. از ديگر ويژگي هاي منفي بازي مي توان به سيستم ديالوگ و رابط کاربري اعصاب خورد کن آن اشاره کرد.
Suikoden II را تمام نکردم
تقريبا هر روز، يکي از همکارانم به نام جیسون شریر (Jason Schreier) از من مي خواهد که Suikoden II را بيشتر بازي کنم. بايد بگويم که متاسفم جیسون، براي اينکار وقت کافي ندارم. مي دانم نااميد شده اي، همه شده اند. نمي دانم چطور بگويم متاسفم و سعي مي کنم کارهای بهتری انجام بدم.
داستان Halo 5
قبل از عرضه عنوان Halo 5، همه چیز نوید از ارائه یک داستان گیرا توسط استدیو 343 Industries داشت، از ایده داستانی و تلاش جيمسون لاک برای شکار شخصیت اصلی شناخته شده سری یعنی مستر چيف بخاطر جرم مرموزی که انجام يا انجام ندادن آن توسط چيف هنوز مشخص نبود تا ارائه سری پادکست های سریالی در ارتباط با داستان.
با این حال بر خلاف انتظارها داستان بازی آنطور که انتظار می رفت نبود. در حقیقت داستان Halo 5 را می توان به یک ظرف پر از ماکارونی تشبیه کرد که بازیکن باید آنرا با قاشق میل کند! آیا خواهان تجربه تبادل حماسی لاک چیف هستید؟ متاسفیم! آیا بد منی را می خواهید که انگیزه کارهایش معقول و منطقی منطقی باشد؟ چه بد! داستانی را می خواهید که بدون دنبال کردن کتاب های متفرقه بتوان با آن ارتباط برقرار کرد؟ چه عالی! منتظر نبردهای پی در پی با باس های کپی پیس شده و تکراری هستید؟ در این مورد همراهانتان کنارتان خواهند بود.
تصمیم Valve و Bethesda مبنی بر منحل کردن مادهای پولی
سازنده های ماد این حق را دارند که بتوانند مادهای خود را به فروش برسانند، هیچ کس با چنین سیاستی مشکل ندارد. راه های بسیاری برای عملی کردن این امکان وجود دارد و در این زمینه اولین بار Valve با امکان پذیر ساختن فروش مادهای عنوان Skyrim با همکاری کمپانی Bethesda پیش قدم شد، اما کلیت این طرح نسنجیده به نظر می رسید و سوال های بسیاری را بوجود آورد، سوال هایی که ظاهرا پاسخ های خوبی نداشتند. به همین جهت این طرح کمتر از یک هفته بعد از شروع به کار، توسط Valve و Bethesda منحل شد. امیدواریم بالاخره کسی در جهت پیاده سازی این امکان پا پیش گذارد، اما اولین قدم و شکست آن به این شکل ناامید کننده بود.
متنی که مطالعه کردید، ناامید کننده ترین اتفاقات سال 2015 در صنعت بازی به قلم وبسایت کوتاکو بود، اما مطمئنیم که شما هم ناامید کننده ترین های خودتان را دارید. در ادامه نظر خود را با ما به اشتراک گذارید.