19-09-2015، 11:17
چرا ما باید در مورد همه چی قضاوت کنیم
|
چرا بیخود درباره همه چی قضاوت میکنیم پس بیا تو |
|||||||||||||||||
19-09-2015، 11:17
چرا ما باید در مورد همه چی قضاوت کنیم
19-09-2015، 14:37
عالی بود..
قبلا این کلیپ رو تو تلگرام دیده بودم... چقدر خوب میشه حداقل حداقل حداقل افراد رو از رو ظاهر قضاوت نکنیم ...
19-09-2015، 15:00
(19-09-2015، 14:37)saeedrajabzade نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. اصلا نباید قضاوت کنیم درباره گناهی که کسی مرتکب شده ماشالله اقایان جهاد که همین کار روزانشونه
19-09-2015، 15:30
وقتی به امام علی (علیه السلام) گفتند منظور از شعار خوارج لا حکم الا الله چیست؟؟ فرمودند:کلمه الحق یرید بها الباطل ( کلمه حقی است که از آن باطلی را طلب می کنند) در ضمن جهادی هم خودتی این اسم مال تکفیری هاست
19-09-2015، 15:35
(19-09-2015، 15:30)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. من منظورم این بود که ما حق قضاوت درباره هیچ چیزی رو نداریم من تو همه ما ادمای معمولی هستیم
19-09-2015، 15:42
حق قضاوت درباره چیزی نداری؟؟ این جبر گرایی نیست؟؟؟ از روی ظاهر بد و خوب قضاوت کردن رو من هم مردود می دونم اما این حرف اشتباهه انسان دارای عقله و می تونه در مورد محیط اطرافش تجزیه تحلیل و در آخر قضاوت کنه
(19-09-2015، 15:42)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.درباره انسان ها نباید قضاوت کنی منظورش اونه تو قضاوت کن تا اون گناهو انجام ندی از دنیا نمیری اینو بفهم تو میتونی درباره خودت یا اشیا قضاوت کنی ولی درمورد انسان ها اشتباهه حدیث امامته تو چجور ادم مومنی هستی که حرف امامتو قبول نداری ویرایش شد توسط: ✘ցմεεղ✘
20-09-2015، 6:38
جناب منظور از روی حسادت یا ضعف غیبت طرف رو بکنی اما با سند و مدرک قضاوت کردن عیبی نداره خود امامان هم در مورد گناهان قضاوت می کردند مفهوم یود؟؟؟ بی اساس نظر دادن اشتباهه اما با سند خیر در ضمن مودب باش کمی فکر کنید و شتاب زده نظر ندید حرف دو طرف یکی است
20-09-2015، 10:05
(آخرین ویرایش در این ارسال: 20-09-2015، 10:07، توسط ابراهیم هادی.)
حالا هی بنویس کیه بفهمه!!!عمل قضاوت یا همون تفکر و عقل یکی از راه های حیات آدمی زاده. شتاب زده و بدون مدرک بگیم یارو بده منم اینو قبول ندارم مطلق نگید نباید قضاوت کنیم این یک امر نسبی می باشد جا هایی هم قضاوت کردن لازمه زندگی است حرف منسوب به امام می گه اگر سرزنش کنی بدون مدرک از روی بغض نفهمیده. در ضمن یک روایت از امام صادق نقل می کنم که معتبره و منسوب هم نیست!!! زنی پیش ایشان آمد و گفت اطبا برای مرضم شراب تجویز کرده اند بخورم؟؟؟ فرمودند (نقل به مضمون) هرگز این دروغ است و دارویی به او معرفی کردند و گفتند هر گز این کا را نکن با اون جایی از فیلم مقایسه کنید که می گه ما در شرایط طرف نیستیم شاید بد تر می کردیم!!! همیشه یک راه هست این که با تمسک به این موضوع بخواهیم گناهان خودمون رو توجیه کنیم غلطه و بگیم نباید قضاوت کرد و ما جای طرف نیستیم!!! آدم از گشنگی بمیره بهتره از اینه که دزدی کنه مدرکم هم اینهدر مقتل خوارزمی و جامع الاخبار روایت شده است که مردی اعرابی به خدمت امام حسین (ع) آمد و گفت یابن رسول الله (ص) ضامن شده ام ادای دیت کامله را و ادای آنرا قادر نیستم ، لاجرم با خود گفتم که باید سوال کرد از کریمترین مردم و کسی کریمتر از اهل بیت رسالت (ص) گمان ندارم ، حضرت فرمود ای برادر عرب من سه مسئله از تو می پرسم اگر یکی را جواب گفتی ثلث آن مال را به تو عطا میکنم و اگر دو سوال را جواب دادی دو ثلث مال خواهی گرفت و اگر هر سه را جواب دادی تمام آن مال را عطا خواهم کرد ، مرد اعرابی گفت یا بن رسول الله چگونه روا باشد که مثل تو کسی که از اهل علم و شرفی از این فدوی که یک عرب بدوی بیش نیستم سوال کند ، حضرت فرمود که از جدم رسول خدا (ص) شنیدم که فرمود : المعروف بقدر المعرفته ، باب معروف و موهبت به اندازه معرفت به روی مردم گشاده باید داشت ، مرد اعرابی عرض کرد هرچه خواهی سوال کن اگر دانم جواب می گویم و اگر نه از شما فرا می گیریم (( ولا قوة الا الله )) حضرت فرمود که افضل اعمال چیست ؟ گفت ایمان به خدای تعالی.حضرت فرمود : چه چیز مردم را از مهالک نجات می دهد ؟ مرد اعرابی گفت توکل و اعتماد بر حق تعالی.امام فرمود : زینت آدمی در چه چیز است ؟ مرد اعرابی گفت علمی که به آن عمل شود.حضرت فرمود : اگر به دین شرف دست نیابد ؟ عرض کرد مالی که با مروت و جوانمردی باشد.حضرت فرمود که اگر این را نداشته باشد ؟ گفت فقر و پریشانی که با آن صبر و شکیبایی باشد.حضرت فرمود اگر این را نداشته باشد ؟ مرد عرض کرد صاعقه ای از آسمان فرود بیاید و او را بسوزاند که او لیاقت غیر این را ندارد.پس حضرت خندید و کیسه ای که هزار دینار طلای سرخ داشت نزد او گذاشت و انگشتری عطا کرد او را که نگین آن دویست درهم قیمت داشت و فرمود که با این طلاها دِین خود را بده و این خاتم را در نفقه خود صرف کن. مرد اعرابی آن طلاها را برداشت و آیه مبارکه را تلاوت کرد : (( الله اعلم حیث یجعل رسالته )) {خداوند داناتر است به اینكه رسالتش را در كدام خانواده قرار دهد}. منتهی الآمال جلد 1 صفحه 344 دست دزد رو قطع کردن بالای 20 تا شرایط داره یعنی اگر یکی از این موارد نقض بشه دستش قطع نمی شه باشد که متن رو خوب بفهمید بعد جواب بدید این هم یک هدیه
[rtl]گناهی که حتی شیطان را هم ناراحت میکند[/rtl] تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید.
شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تأیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا تهمت است .تهمت آثار شومى هم براى تهمت زننده و هم براى تهمت زده شده به بار مى آورد. امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید: من روى على مؤمن روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان، فلا یقبله الشیطان اگر کسى سخنى را بر ضد مؤمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد. (19-09-2015، 22:54)محمدرضا.. نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. شما اول نظر اون خانومو بخون بعد نظر بده و توهین کن نوشته هرچیزی بعد تو داری بجاش اون خانوم منظورشو میگی؟ اماما میگن دشنام و حرف رکیک نگو تو گوش کردے که داری خودت راجع به اون اقا قضاوت میکنے و میگے که چرا حرف امامشو قبول نداره؟ :| از یه جمله چقد اشکال میشه در اورد:| (19-09-2015، 15:35)دریای غم نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. خوشگلم جملت اشتباس اگه من نتونم راجع به "هیچ چیز" قضاوت نکنم پس نمیتونمـ انسانیت رو از وحشیگرے تشخیص بدمـ چون نمیتونم راجع بهش قضاوت کنم پس نمیتونمـ دوستی و دشمنی یاجنگ و صلح و یا منطق و جهل رو تشخیص بدم چون نمیتونم راجع بهش قضاوت کنمـ طبق گفتت میدونمـ منظورت این نبوده عزیزم و دقت کن تو تایپ کردن .. چون بحث پیش مباد.. اگه نمیتونے جواب درستے بدے لازمـ نیست جوابے بدے.. (19-09-2015، 15:00)دریای غم نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. مدرک بیار هر حرفے میزنید میخوام اطلاعاتمو ببرید بالا:\ و اینکه جمله بالات جمله بعدی رو نقض میکنه شما هم پس طبق گفتت حق نداری بگی قضاوت میکنن یا نه چون خودت داری قضاوت میکنے^_^ اسپم ها پاک شد بحث نکنید! | |||||||||||||||||
|
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه) | |||||||
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید | ||
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید | ||
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
|
یا |
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.
|