15-08-2015، 17:22
1800 نفر در فرآیند استخدامی آموزش و پرورش جذب هنرستانها میشوند
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب یک هزار و 800 نیروی جدید در هنرستانهای کشور در استخدامی جدید خبر داد و گفت: این تعداد به عنوان استادکار و برای آموزش هنرجویان جذب میشوند.
به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید مصطفی آذرکیش اظهار داشت: بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش در قریب 40 هزار هنرستان کشور مشغول ادامه تحصیل هستند که این رقم 40 درصد جمعیت دانشآموزان متوسطه دوره دوم در پایههای دوم و سوم را تشکیل می دهد.
وی افزود: از مجموع هنرجویان کشور نزدیک به 400 هزار نفر در هنرستانهای کاردانش کشور مشغول ادامه تحصیل هستند.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاستهای اولویتدار وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزشهای مهارتی و کارآفرینی برای همه دورههای تحصیلی است، تصریح کرد: در شاخه کاردانش بیش از 264 رشته مهارتی آموزش داده میشود.
آذرکیش عمده برنامههای این حوزه را اجرای مسابقات علمی کاربردی در راستای افزایش کیفیت آموزشی دانست و افزود: اجرای جشنوارههای هنری، آموزش توانمندسازی مدیران و دانشآموزان، بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید در هنرستانها و اجرای نظام آراستگی در تمامی کارگاهها از مهمترین برنامههای وزارت در این حوزه به شمار میرود.
وی با اشاره به افزوده شدن رشته بورس به رشتههای مهارتی در سال گذشته، بیان داشت: در سال گذشته 23 رشته مهارتی به مجموعه رشتههای کاردانش اضافه شد و امکان ایجاد رشتههای جدید با توجه به نیاز بازار وجود دارد.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب یک هزار و 800 نیروی تازه نفس در هنرستانهای کشور در استخدامیهای جدید خبر داد و اذعان داشت: این تعداد به عنوان استادکار و برای آموزش هنرجویان جذب میشوند.
آذرکیش با بیان اینکه عمده نیاز هنرستانها در جذب نیرو مربوط به رشتههای برق، رایانه، حسابداری، مکانیک خودرو، نقشهکشی و معماری است، ادامه داد: استانها با توجه به نیازهای خود اقدام به جذب نیرو در این رشتهها میکنند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش افزایش و توسعه مشارکت دستگاهها در امر تعلیم و تربیت است و در بخش هنرستانها نیز دستگاههای اجرایی استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش را تدوین میکنند که این تدوین با مشارکت دستگاههای اجرایی و آموزش و پرورش به معنی ایجاد اشتغال پایدار در بین جوانان است.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از امضای بیش از 24 تفاهمنامه با 55 دستگاه دولتی و خصوصی خبر داد و یادآور شد: هدف از انعقاد این تفاهمنامهها ارائه مطالب آموزشی با توجه به نیاز بازار کار و جذب حداکثری هنرجویان کاردانش در بازار کار است.
آذرکیش با اشاره به میزبانی خوب خراسان جنوبی در نهمین جشنواره هنری هنرستانهای کاردانش کشور، گفت: هدف از برپایی این گونه جشنوارهها به میزبانی استانهای مختلف افزایش کیفی آموزش هنرجویان به ویژه در استان میزبان است.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب یک هزار و 800 نیروی جدید در هنرستانهای کشور در استخدامی جدید خبر داد و گفت: این تعداد به عنوان استادکار و برای آموزش هنرجویان جذب میشوند.
به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید مصطفی آذرکیش اظهار داشت: بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش در قریب 40 هزار هنرستان کشور مشغول ادامه تحصیل هستند که این رقم 40 درصد جمعیت دانشآموزان متوسطه دوره دوم در پایههای دوم و سوم را تشکیل می دهد.
وی افزود: از مجموع هنرجویان کشور نزدیک به 400 هزار نفر در هنرستانهای کاردانش کشور مشغول ادامه تحصیل هستند.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاستهای اولویتدار وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزشهای مهارتی و کارآفرینی برای همه دورههای تحصیلی است، تصریح کرد: در شاخه کاردانش بیش از 264 رشته مهارتی آموزش داده میشود.
آذرکیش عمده برنامههای این حوزه را اجرای مسابقات علمی کاربردی در راستای افزایش کیفیت آموزشی دانست و افزود: اجرای جشنوارههای هنری، آموزش توانمندسازی مدیران و دانشآموزان، بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید در هنرستانها و اجرای نظام آراستگی در تمامی کارگاهها از مهمترین برنامههای وزارت در این حوزه به شمار میرود.
وی با اشاره به افزوده شدن رشته بورس به رشتههای مهارتی در سال گذشته، بیان داشت: در سال گذشته 23 رشته مهارتی به مجموعه رشتههای کاردانش اضافه شد و امکان ایجاد رشتههای جدید با توجه به نیاز بازار وجود دارد.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب یک هزار و 800 نیروی تازه نفس در هنرستانهای کشور در استخدامیهای جدید خبر داد و اذعان داشت: این تعداد به عنوان استادکار و برای آموزش هنرجویان جذب میشوند.
آذرکیش با بیان اینکه عمده نیاز هنرستانها در جذب نیرو مربوط به رشتههای برق، رایانه، حسابداری، مکانیک خودرو، نقشهکشی و معماری است، ادامه داد: استانها با توجه به نیازهای خود اقدام به جذب نیرو در این رشتهها میکنند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش افزایش و توسعه مشارکت دستگاهها در امر تعلیم و تربیت است و در بخش هنرستانها نیز دستگاههای اجرایی استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش را تدوین میکنند که این تدوین با مشارکت دستگاههای اجرایی و آموزش و پرورش به معنی ایجاد اشتغال پایدار در بین جوانان است.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از امضای بیش از 24 تفاهمنامه با 55 دستگاه دولتی و خصوصی خبر داد و یادآور شد: هدف از انعقاد این تفاهمنامهها ارائه مطالب آموزشی با توجه به نیاز بازار کار و جذب حداکثری هنرجویان کاردانش در بازار کار است.
آذرکیش با اشاره به میزبانی خوب خراسان جنوبی در نهمین جشنواره هنری هنرستانهای کاردانش کشور، گفت: هدف از برپایی این گونه جشنوارهها به میزبانی استانهای مختلف افزایش کیفی آموزش هنرجویان به ویژه در استان میزبان است.