19-03-2015، 19:23
ایسنا: مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور و رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر امروز، پنجشنبه 28 اسفندماه به پایانهی اتوبوسرانی جنوب تهران رفت تا با همراهی اسماعیل غلامی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور و حمیدرضا شهرکی، مدیرکل حمل و نقل پایانههای استان تهران از دومین پایانه پرتردد اتوبوسرانی پایتخت بازدید کند و در جریان خدماترسانی ناوگان حمل و نقل جادهای به مسافران نوروزی قرار گیرد.
شهرکی، مدیرکل حمل و نقل پایانههای استان تهران در این بازدید با بیان اینکه از 25 اسفندماه تا روز گذشته یک هزار و 377 فروند جابهجایی از چهار ترمینال جادهای استان تهران صورت گرفته است، گفت: از ترمینال جنوب برای 163 مقصد خدماترسانی انجام میشود. ضمن آنکه 31 درصد جابه جاییهای استان تهران نیز از این پایانه صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: روزانه 860 اتوبوس از ترمینال جنوب جابهجایی دارند که این ظرفیت در روزهای اوج و تعطیلات نوروزی به 3200 دستگاه رسیده است.
به گفتهی شهرکی، 25 درصد از اتوبوسهای ترمینال جنوب را اتوبوسهای ویژه تشکیل میدهند که این حجم در ترمینال غرب به 75 درصد از کل اتوبوسها میرسد.
او همچنین با اشاره به فضای آرام پایانه اتوبوسرانی جنوب تهران، اظهار کرد: امسال با توجه به پیشفروش بلیتها فضای آرامی را در پایانههای اتوبوسرانی شاهد هستیم و تقاضای ما کماکان بر این است که مردم بلیتها را پیشخرید کنند.
شهرکی در ادامه با اشاره به انجام بازرسیها از مجتمعهای بین جادهای و پایانههای اتوبوسرانی، گفت: اگر مسافران در طول تعطیلات نوروز شکایتی داشتند میتوانند به شماره تلفن 3000143 پیامک کنند.
او سپس به بنرهای نصب شده در محوطه ترمینال که مربوط به نرخ بلیتها و مقاصد میشود اشاره کرد و افزود: طبق مقررات هر شرکتی موظف است قیمت خود را در تابلو اعلام کند، برای همین تمام شرکتها مسیرها، خدمات و قیمتهای خود را در پایانه مشخص کردهاند.
در ادامهی این بازدید نظارتی، فارسی، مدیرعامل ترمینال جنوب تهران با ارائه توضیحاتی درباره ارائه امکانات و خدمات این ترمینال در پاسخ به سوال معاون گردشگری درباره تحول رخ داده در ترمینال جنوب با هدف خدمترسانی به مسافران، اظهار کرد: تعداد صندلیهای سالن ترمینال به اندازه کافی موجود است و به ندرت جایی برای نشستن پیدا نمیشود. همچنین در گذشته محدودیتی برای ورود کالاها به داخل ترمینال وجود نداشت که اکنون اتوماسیون بار راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: عدهای از مسافران دوست دارند با خود پتو بیاورند و خانوادگی در فضای ترمینال استراحت کنند که ما بخشی از فضای این ترمینال را برای این قشر اختصاص دادهایم.
او همچنین گفت: در فضای ترمینال جنوب 120 واحد سرویش بهداشتی در اختیار مسافران قرار دارد.
فارسی درباره کنترل کیفیت اغذیه فروشیهای ترمنیال جنوب، اظهار کرد: براساس آخرین بازدید کارشناسان بهداشت که 26 اسفند ماه از اغذیه فروشیهای این ترمینال صورت گرفت هیچ مورد غیربهداشتی گزارش نشده است و مرتب نمونهبرداری از اقلام خوراکی صورت میگیرد.
رحمانیموحد، رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پایان این توضیحات به جمع مسافران رفت و از آنها درباره نرخ بلیتها، نحوه تهیه بلیت و همچنین خدماترسانی اتوبوسها پرس و جو کرد. او در پایان این بازدید، گفت: باید کمبودها و کاستیهای سفرهای وابسته به وسایل نقلیه عمومی برطرف شود تا متناسب با نیاز مسافران مصرفکننده این نوع وسایل نقلیه، خدمات افزایش یابد.
او بیان کرد: ارائه خدمات در ترمینال مسافربری جنوب تهران خوب است، هرچند مشکلاتی درباره نحوه تهیه بلیت وجود دارد که امیدواریم پیگیری شود.
معاون گردشگری همچنین گفت: در ایام نوروز با توجه به حجم مسافران لازم است ناوگان حمل و نقل جادهای توسعه یابد تا مشکلات ترددی کمتر شود.
شهرکی، مدیرکل حمل و نقل پایانههای استان تهران در این بازدید با بیان اینکه از 25 اسفندماه تا روز گذشته یک هزار و 377 فروند جابهجایی از چهار ترمینال جادهای استان تهران صورت گرفته است، گفت: از ترمینال جنوب برای 163 مقصد خدماترسانی انجام میشود. ضمن آنکه 31 درصد جابه جاییهای استان تهران نیز از این پایانه صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: روزانه 860 اتوبوس از ترمینال جنوب جابهجایی دارند که این ظرفیت در روزهای اوج و تعطیلات نوروزی به 3200 دستگاه رسیده است.
به گفتهی شهرکی، 25 درصد از اتوبوسهای ترمینال جنوب را اتوبوسهای ویژه تشکیل میدهند که این حجم در ترمینال غرب به 75 درصد از کل اتوبوسها میرسد.
او همچنین با اشاره به فضای آرام پایانه اتوبوسرانی جنوب تهران، اظهار کرد: امسال با توجه به پیشفروش بلیتها فضای آرامی را در پایانههای اتوبوسرانی شاهد هستیم و تقاضای ما کماکان بر این است که مردم بلیتها را پیشخرید کنند.
شهرکی در ادامه با اشاره به انجام بازرسیها از مجتمعهای بین جادهای و پایانههای اتوبوسرانی، گفت: اگر مسافران در طول تعطیلات نوروز شکایتی داشتند میتوانند به شماره تلفن 3000143 پیامک کنند.
او سپس به بنرهای نصب شده در محوطه ترمینال که مربوط به نرخ بلیتها و مقاصد میشود اشاره کرد و افزود: طبق مقررات هر شرکتی موظف است قیمت خود را در تابلو اعلام کند، برای همین تمام شرکتها مسیرها، خدمات و قیمتهای خود را در پایانه مشخص کردهاند.
در ادامهی این بازدید نظارتی، فارسی، مدیرعامل ترمینال جنوب تهران با ارائه توضیحاتی درباره ارائه امکانات و خدمات این ترمینال در پاسخ به سوال معاون گردشگری درباره تحول رخ داده در ترمینال جنوب با هدف خدمترسانی به مسافران، اظهار کرد: تعداد صندلیهای سالن ترمینال به اندازه کافی موجود است و به ندرت جایی برای نشستن پیدا نمیشود. همچنین در گذشته محدودیتی برای ورود کالاها به داخل ترمینال وجود نداشت که اکنون اتوماسیون بار راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: عدهای از مسافران دوست دارند با خود پتو بیاورند و خانوادگی در فضای ترمینال استراحت کنند که ما بخشی از فضای این ترمینال را برای این قشر اختصاص دادهایم.
او همچنین گفت: در فضای ترمینال جنوب 120 واحد سرویش بهداشتی در اختیار مسافران قرار دارد.
فارسی درباره کنترل کیفیت اغذیه فروشیهای ترمنیال جنوب، اظهار کرد: براساس آخرین بازدید کارشناسان بهداشت که 26 اسفند ماه از اغذیه فروشیهای این ترمینال صورت گرفت هیچ مورد غیربهداشتی گزارش نشده است و مرتب نمونهبرداری از اقلام خوراکی صورت میگیرد.
رحمانیموحد، رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پایان این توضیحات به جمع مسافران رفت و از آنها درباره نرخ بلیتها، نحوه تهیه بلیت و همچنین خدماترسانی اتوبوسها پرس و جو کرد. او در پایان این بازدید، گفت: باید کمبودها و کاستیهای سفرهای وابسته به وسایل نقلیه عمومی برطرف شود تا متناسب با نیاز مسافران مصرفکننده این نوع وسایل نقلیه، خدمات افزایش یابد.
او بیان کرد: ارائه خدمات در ترمینال مسافربری جنوب تهران خوب است، هرچند مشکلاتی درباره نحوه تهیه بلیت وجود دارد که امیدواریم پیگیری شود.
معاون گردشگری همچنین گفت: در ایام نوروز با توجه به حجم مسافران لازم است ناوگان حمل و نقل جادهای توسعه یابد تا مشکلات ترددی کمتر شود.