امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi

#1
توسعه و طراحی موتور PW1120 برای اولین در ماه June سال 1980 و به سفارش نیروی هوایی اسرائیل (IDF/AF) آغاز گردید. در این نمونه بخش هایی همچون: گیربکس, پمپ سوخت, کانال های کنار گذر و سیستم های کنترل الکترونیکی تنها با اندکی تغییرات, تماما" مشابه F100 میباشند. از جمله اجزا و مزایای منحصر بفرد در موتورهای PW1120 میتوان به مواردی همچون: کمپرسورهای کم فشار با قطر کم, توربین های تک مرحله ای و خنک شونده  و نازل های سبک وزن اشاره داشت. اولین آزمایش بر روی نمونه مقیاس کامل, در June سال 1982 انجام گردید و در August سال 1984 اولین اجازه پرواز برای PW1120 صادر شد. بیش از 70% قطعات PW1120 با F100 مشابه میباشند و این امر بخش اعظمی از نیازهای نیروی هوایی اسرائیل به قطعات یدکی این موتور را تحت لیسانس و خدمات کمپانی Bet-Shemesh Engines Limited مرتفع میساخت.
 
آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi 1

کمپانی IAI طی یک پروژه تحقیقاتی بر روی ارتقاء بخش هایی از موتور و سازه F-4 اقداماتی به عمل آورد. در ین پروژه یک عدد موتور PW1120 در Nacelle سمت راست (جایگاه مخصوص موتور) یک هواپیمای F-4E-32MC نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت و آزمایشاتی بر روی آن صورت پذیرفت. این هواپیما بعدها با نام چکش سنگین و یا Super Phantom نام گرفت. هدف از انجام این آزمایشات بدست آوردن نتایج و پاسخ های مرتبط با استفاده از PW1120 بر روی هواپیمای Lavi بود. قدرت این موتور کمی بیشتر از موتورهای  J79-GE-17 که بطور استاندارد بر روی F-4E نصب میگردند میباشد.
 
آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi 1
Kurnass 2000
تغییرات ساختاری در این موتور شامل مواردی همچون: اصلاح کانال های ورودی هوا, طراحی و بکارگیری نقاط جدید اتصال موتور به بدنه, طراحی جدید سازه کلی و استفاده از گیربکس های یکپارچه بود. همچنین ادامه این بهسازی ها به بخش هایی همچون: کنترل و مدیریت سیستم تهویه هوا و کانال های ارتباطی, ارتقا سیستم های سوخت رسانی و هیدرولیک و رابط  Control/Airframe ادامه یافت. این موتور برای اولین بار در July سال 1986 آزمایشات پروازی خود را به ثمر رساند.
 
آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi 1
در ماه April سال 1987بر روی همان هواپیمای F-4E  دو موتور PW1120 نصب گردید و در همان تاریخ نیز اولین پرواز این نمونه به انجام رسید. این تجربه بسیار موفقیت آمیز بود و هواپیمای Kurnass 2000 با استفاده از موتور PW1120 و بدون استفاده از پس سوز توانست به سرعت 1 ماخ دست یابد. این میزان 17% بهتر از نمونه های استاندارد F-4 میباشد. این هواپیما نهایتا" در سال 1987 و در نمایشگاه هوایی پاریس, در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi 1
 
کاربران:
IAI Lavi 
Kurnass 2000
مشخصات:
نوع موتور: Turbofan همراه با پس سوز 
طول: 13.5 فوت 
قطر: 3.35 فوت 
وزن خالی: 1292 کیلوگرم
کمپرسور: جریان محوری همراه با 3 فن و 10 تیغه 
نسبت کنارگذر: 0.36 به 1 
توربین: 2 عدد کم فشار و 2 عدد پر فشار
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |معرفی موتور توربوفن پرت اند ویتنی تی‌اف۳۰|
  آشنایی با سنگین‌ترین و مخرب‌ترین سلاح نیروی هوایی ارتش
  موتور F100 قلب شاهین و عقاب
  آشنایی با تک تیرانداز AMR-2 چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  آشنایی با بالگرد AH-2 Rooivalk
  مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
  آشنایی با یکی از پر سرعت ترین نفربر های اکتشافی جهان
  آشنایی با تانک دیسترویر((TANK DESTROYER )) معروف CENTAURO B1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان