امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش‌نمایش بازى شبگرد

#1
این پیش نمایش با پیش نمایش های دیگری که خوانده اید،کمی تفاوت دارد.تفاوت عمده این است که دیگر از روی تریلرهای منتشر شده اطلاعات را به شما نمی دهیم.این مطلب دقیقا چکیده ایست از گشت و گذاری که بنده در استودیوی پردیس گیم داشتم و گپی که با سازندگان داشتم و تجربه ای از مراحلی از بازی که تا الان نمایش داده نشده.
 پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
کوچک تر از نامش
بدون شک شبگرد یکی از پر سر و صداترین بازی های ایرانی است که تا به امروز با آن سرو کار داشته ایم.به همین دلیل زمانی که پشت در استودیوی این  بازی بودم،انتظار جمعیتی حدود 20 نفر که به شدت در حال کار هستند را داشتم.اما اوضاع متفاوت بود.همه چیز آرام بود و افراد کمی درون استودیو بودند.اولین چیزی که به چشم می خورد،بازی کردن بخش آنلاین Call Of Duty توسط یکی از سازندگان بود.پس از این که کمی بازی دوستمان را نگاه کردم،نشستیم تا صحبتی در مورد بازی با اقای عبداللهی که یکی از سازندگان اصلی بازی هستند،داشته باشیم.
 
-قبل هر چیز تاریخ انتشار بازی کی خواهد بود؟
تیر 93
-قطعا؟
بله.
-خوب در وهله اول بازی شبگرد چند درصد با آن چیزی که در ذهن داشتید؛تفاوت دارد؟
واقعیتش بالاتر از انتظار خودمان ظاهر شدیم.در اولین ایده ذهنی ما فکرش را نمی کردیم بازی به این خوبی بشود و مخاطب ها هم بتوانند از بازی ارتباط بگیرند.
-شما بازی را هنر می دانید؟
در الویت اول جذابیت و سرگرمی محض. البته هنر نیز جایگاه خود را در هر سرگرمی ایفا می کند که می تواند هر اثری را ماندگار کند
-سعی کردید چقدر بازی شبگرد را نماینده فرهنگ ایران کنید؟در واقع چقدر از المان های ایرانی در بازی استفاده کردید؟جدا از زبان چقدر بازی ایرانی است؟
من دو سه جای دیگر پاسخ این سوال را داده ام.در کل شاید ظاهر  شبگرد غربی باشد ولی وقتی بازیکن بازی را انجام دهد حس می کند که بازی و شخصیتها ایرانی هستند .
-دلیل این کارتان چیست؟
من سوالتان را یک مدل دیگر پاسخ می دهم.الان در ایران هر کس می خواهد بازی بسازد،سراغ رستم و آریوبرزن و این دست از موضوعات ایرانی می رود.ولی دقت کنید بازی هایی از این دست در ایران مثل گرشاسپ(البته گرشاسپ بازی بسیار خوبیست)این دست موضوعات را لوس کردند.این موضوع باعث شده مخاطب های ایرانی به محض این که نامی از رستم یا غیره بر روی کاور بازی های ایرانی می بینند، آن را مسخره قلمداد می کنند.آنقدر که در ایران از این دست ایده ها زیاد است.بازی هایی هم که با این نام ها تا به الان منتشر شده اند،کیفیتی نداشته اند.همین مسئله کار را برای استفاده از المان های ایرانی سخت کرده است.ما روز اول تصمیم گرفتیم سمت المان های فرهنگ خودمان نرویم که الکی خرابش نکنیم.یک روزی اگر قدرتی داشتیم با تمام قدرت در مورد فرهنگ خودمان بازی می سازیم.اما الان نه.زیرا فرهنگ ما جای آزمون و خطا نیست.
پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
 
-آیا شهر درون بازی برگرفته از شهری به خصوص است یا تخیل کامل سازنده ها بوده؟
این شهر کاملاً خیالی بوده و نام آن نیز شهر ویناس می باشد .
-تیم سازنده چند نفر هستند؟
تیم اصلی که به صورت تمام وقت روی بازی کار کرده اند،10 نفر بوده اند.اما افراد دیگری نیز وجود دارند که به صورت پاره وقت کار می کردند که اگر آن ها را هم حساب کنیم؛حدود 20 نفر روی پروژه شبگرد مشغول بودند.
-در طول داستان دقیقا چند کاراکتر وجود دارد؟
7 کاراکتر اصلی وجود دارد که داستان بین این افراد روایت می شود.
-کارکتر شبگرد یک قهرمان است؟
تبدیل به قهرمان میشود!در ابتدا قصد قهرمان بودن ندارد.اما قهرمان می شود.در کل می توان او را خاکستری نام برد.در جاهایی اشتباهاتی هم از طرف او صورت می گیرد.اما به عنوان نماد قهرمان می توان از آن یاد کرد.
پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
-صدا پیشه ای داشتید که دو کاراکتر را بازی کند؟
خیر.
حدودا چقدر خرج برای این بازی شده است؟
هزینه بازی در مقیاس پروژه های ایرانی کم نبوده ولی در مقیاس پروژه های هم تراز آن در دنیا یک بیستم می باشد .
-من اصرارم برای این سوال به این علت است که در سایت ما مخاطب هایی که علاقه به بازی سازی دارند زیاد داریم.برای همین دانستن میزان خرج بازی شبگرد می تواند برای بعضی ها به درد بخورد.
پیشنهاد ما به بازیسازهای کوچک و مستقل این است که اگر بودجه زیادی ندارند سراغ پروژه های کوچک و ایده محور بروند .
-در نهایت هنگام فروش انتظار فروش چند نسخه را دارید؟رکورد فروش بازی های ایرانی جا به جا خواهد شد؟
ممکن است.می توانیم به آن امیدوار باشیم.
-بازی به غیر از خط داستانی دارای چه مد های دیگریست؟
فعلا هیچ.یک سری برنامه هایی هست.
-برای مولتی پلیر که برنامه ای ندارید؟
برنامه هایی از 1 سال پیش انجام شده که فعلاً به علت نداشتن بودجه تعطیل شده ، امیدوارم با حمایت مردم از بازی شبگرد بتوانیم پروژه را ادامه دهیم و سوپرایز ویژه ای داشته باشیم  .
-از طرف بنیاد بازی های رایانه ای چقدر حمایت دریافت کردید؟
10% تا 15% هزینه ساخت .
-بازی چند ساعت گیم پلی دارد؟
بدون Cut-Scene حدود 5 ساعت . Cut-Scene ها هم چیزی حدود 40 دقیقه هستند.
-چند نوع اسلحه در بازی وجود دارد؟
14 نوع اسلحه در بازی وجود دارد که مخلوطیست از اسلحه های دستی و اتوماتیک که سعی شده هر کدام منحصر به فرد باشند.
-کدام بازی را نزدیک ترین بازی به خود می بینید؟درواقع اگر بخواهید خود را به یک شوتر معروف وصل کنید آن بازی کدام است؟
از لحاظ گیم پلی Spec Ops و Max Payne.
-از بین Spec Ops و Max Payne کدام نزدیک تر است به شبگرد؟
Spec Ops.
-مراحل متفاوت است یا مدام با یک اسلحه و یک سری دشمن طرفیم؟
ما سعی کردیم درون گیم پلی و لوکیشن تنوع هایی ایجاد کنیم.یک سری معما و حرکت های متفاوت در بازی وجود دارد که مخاطب خسته نشود.
-بازی دارای چند مرحله است؟
بازی دارای 5 مرحله کاملا متفاوت است که هرکدام جذابیت های خاص خود را دارند.این را قول می دهم که هر مرحله visual ها و جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
-بازی دارای Boss Fight است؟
بله.
-هر Boss Fight نقطه ضعف خاص خود را دارد که باید با روش خاصی کشته شود؟
بله . چندین شخصیت منفی داریم که در ویدئوهایی آنها را معرفی کردیم . هر کدام ویژگیهای خودشان را دارند و کاربر باید با آنها مبارزه کند .
-قیافه کاراکتر در آخر دیده میشود؟یا Master Chief ایرانی در راه هست؟
نه قیافه را نمی بینید.
-شبگرد 2 هم در راه است؟
ما داستان را در انتها کمی باز می گذاریم.
-برای Spin-Off یا نسخه ی بعدی؟
برای نسخه دوم.
-چیزی کلید خورده یا تنها حرف است؟
تنها حرف است بستگی به موفقیت این نسخه دارد .
-تیم سازنده شبگرد به فکر بازی سازی در خارج از کشور هم افتاده است؟پیشنهادی بوده؟
مسلما به آن فکر می کنیم.یک پیشنهاد هایی کم و بیش بوده.
-اگر خارج از کشور این بازی را می ساختید موتور انتخابیتان چه بود؟با کدام راحت تر بودید؟
Unreal Engine4
-سوال اخر.ممکن است بازی را امتحان کنم؟مراحلی تا به الان جایی دیده نشده.
البته.فقط اسپویل نشود!(با خنده)
راستش را بخواهید انتظارم زیاد بالا نبود.استرس را هم می شد در چهره سازندگان دید.بالاخره نتیجه تلاششان مورد قضاوت قرار می گیرد.مرحله آغازین را درخواست کردم.یکی از معدود مراحلی که در صبح اتفاق می افتد و کاراکتر آن شبگرد نیست.در ابتدا در Cut-Scene افت Frame Rate به نظر می آمد.اما سریعا آقای عبداللهی گفتند که این موضوع در نسخه نهایی حل می شود.
پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
از گرافیک شروع می کنم.جدا از این که گرافیک فنی بازی بسیار بهتر از بازی های دیگر ایرانیست،از نظر هنری شاهکار است و آن را به راحتی می توان با عناوین فرنگی مقایسه کرد.Texture ها کمی مشکل لود دارد.اما می توان انتظار داشت در نسخه نهایی این مشکل برطرف شود.نور پردازی فوق العاده است و بعضی از اوقات خود را به همتاهای خارجی وصل می کند.طراحی انیمیشن ها از آن جایی که اکثرا دستی بوده،نمی توان انتظار چیزی عجیب داشت.اما باز هم عرض می کنم بسیار از بازی های دیگر وطنی بهتر است.تنها چیزی که کمی تو ذوق می زند ناهماهنگ بودن افکت های گرافیکیست.به عنوان مثال نارنجک در یک لحظه یک منطقه را به زیباترین شکل ممکن از بین می برد.اما امکان دارد دوباره آن اتفاق نیفتد و بار دیگر اگر آن کار را انجام دهید،چیزی جز صدای انفجار اتفاق نمی افتد.افکت انفجار در بعضی از جاها شاهکاری بلا منازع است.اما در بعضی جاها کیفیت لازم را ندارد که به سازندگان حق می دهم.زیرا رفع ایرادات نهایی هنوز انجام نشده.طراحی انیمیشن خود شبگرد عالیست.اما دشمنان فاصله زیادی تا کاراکتر شبگرد دارند.اما این مسئله آن قدر روی اعصاب نیست.افکت خون شاهکار نیست؛ولی خوب است و می توان با آن کنار امد.
پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
در مورد گیم پلی همین بس که از آن لذت خواهید برد.هدف اصلی بازی سازان روان بودن بازیست که انصافا به آن رسیده اند.بازی بسیار کم دارای افت Frame Rate می شود و آن قدر روان است که شک می می کنید بازی ایرانیست.تعداد باگ ها از نسخه نمایشگاه بسیار کمتر شده و کیفیت تیر اندازی و عکس العمل های دشمنان هم بسیار خوب است.اما نکته اصلی در مورد گیم پلی این است که شما را آزار نمی دهد.در اکثر بازی های وطنی به واسطه مشکلات بی شمار گیم پلی رنج ها کشیده ایم.اما ظاهرا در شبگرد این گونه نخواهد بود.بازی روان است و تیراندازی در آن لذت بخش است و از آن جایی که من همه مراحل را امتحان کردم،می توانم بگویم که بازی رخوت زده نخواهد بود.در مورد هوش مصنوعی باید گفت خوب است.کمی بازی را انجام دهید،حرکات دشمنان دستتان می آید؛ولی احمق نیستند.سیستم Mark کردن و QTE هم در بازی وجود دارد که از Splinter Cell و Resident Evil تقلید شده است.در مورد درجه سختی باید گفت که آسان آن واقعا آسان است و بعید است در آن بمیرید.اما در درجه سختی معمولی می تواند در مراحل پایانی چالش هایی جالب را برایتان به همراه داشته باشد.تنها مسئله ای که واقعا آزاردهنده بود،موسیقی متن بازی بود که البته به گفته سازندگان هنوز به طور کامل آماده نیست و نسخه نهایی بسیار بهتر خواهد بود.
پیش‌نمایش بازى شبگرد 1
شبگرد را می توان بهترین بازی در ایران به حساب آورد.بازی از همه لحاظ از بازی های هم وطن بالاتر است و می توان انتظار تیر ماهی برای اولین بار جذاب در بین بازی های ایرانی را کشید.شبگرد توسط شرکت پردیس گیم در تیر 93 به صورت اختصاصی برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اولین نمایش از گیم پلی Watch Dogs 2 + تریلر سینماتیک و اطلاعات فراوان
  پیش نمایش بازی Mad Max
  پیش‌نمایش Until Dawn | نفس‌های گرگ‌ومیش
  با نمایش گیم پلی نسخه‌ی آلفای Star Wars: Battlefront و جزئیات آن همراه باشید
  پیش‌نمایش بازی For Honor
  یش نمایش بازی Dark Souls III
  نمایش جدید از عنوان نقش آفرینی The Technomancer
  نمایش جدید از بخش داستانی Call of Duty: Black Ops 3
  پیش‌نمایش Batman: Arkham Knight؛ پاکسازی شوالیه‌های دروغین
  تلاش برای آینده | پیش‌نمایش Call of Duty: Black Ops III

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان