امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی DARK SOULS

#1
سازندگان Dark Souls از مرگ نمي ترسند. در واقع بايد بگوييم آنها از مرگ شما در بازي شان نمي ترسند. پس از منتشر شدن Demon’s Souls عنوان Action RPG اي که در سال گذشته به موفقيت تعجب آوري در سطح بين المللي دست يافت، سازندگان اين بازي از شهرت آن به عنوان يک بازي بي رحمانه، سخت و مشکل، لذت بردند. حالا آن ها مي خواهند در نمايشگاه Namco Bandai در دبي، قسمت بعدي را با افتخار به نمايش بگذارند و مايلند کاملاً روشن کنند که تغيير نام اين عنوان به اين معنا نيست که در اين بازي با تجربه اي آسان تر روبرو خواهيد شد.


Kei Hirono (تهيه کننده بازي) با لبخندي بر لب مي گويد:” Demon’s Souls سبب مرگ هزاران نفر از بازيکنان شد. سري جديد از قبلي هم مشکل تر است “. اين بازي يک ماجراجويي فانتزي سياه است که در آن بازيکنان بايد با احتياط از ميان چندين سياه چال بخزند و با تعداد زيادي از جانوران مبارزه کنند که دشمناني سرسخت هستند. پيش نمايش ما از محيط بيروني از يک دژ عظيم به نام قلعه ي Sen آغاز مي شود. Hirono با خنده مي گويد: ” ما مرحله اي را انتخاب کرده ايم که نشان مي دهد بازيکنان با چه انواع مختلفي از مرگ مواجه مي شوند “. ظاهراً طي توليد، اين مرحله را “Trap Themepark” نام گذاري کرده اند. لازم نيست زياد صبر کنيم تا دليل اين نام گذاري را بفهميم: به محض اين که کاراکتر اصلي زره پوش وارد ساختمان مي شود، پايش را روي سنگ فرش تله گذاري شده اي مي گذارد که باعث مي شود تيري از ديواري با فاصله ي زياد به سمت شکمش پرتاب شود. اين باعث مي شود از بار سلامت مقدار زيادي کم شود در مراحل بعدي با پرتاب هاي تير بسيار بيشتري روبرو خواهيم شد. Hirono توضيح مي دهد که هدف بازي Dark Souls، بهره گيري از سه مفهوم کليدي بازي اصلي بوده است: شمشير بازي قوي و استراتژيک، محيط هايي که قابليت اکتشاف بالايي دارند و عنصر منحصر به فرد آنلاين که به شرکت کنندگان اين امکان را مي دهد که وارد مبارزه هاي تک نفره ي ديگر بازيکنان شوند، براي آن ها پيام بگذارند، با آن ها همکاري کنند يا در دوئل هاي رقابتي شرکت کنند.

توجه:اين بازي,از سايت gamespot ,بزرگترين سايت امتيازدهي به بازيها,از مجموع 10 نمره, 9.5 نمره را به خود اختصاص داده و اگر نگوييم اين بازيها بهترين بازي سال 2011 است,بدون شک جزو 3 بازي برتر سال است.

در Dark Souls، باز هم مي توانيد جنگجوي خاص دلخواهتان را با جنسيت، اندام و همچنين تجهيزات مهم مورد نظرتان بسازيد. در طول بازي، اشکال مختلفي از زره ها و تسليحات در دسترس شما قرار مي گيرند و ساختن انواع جنگجو هاي فوق العاده منحصر به فرد را ممکن مي سازند. اين يکي از شاخه هاي سيستم Demon’s Souls است که نتايج جالبي دارد: Hirono يک نمونه را به ما نشان مي دهد که توسط تيم سازنده ساخته شده، يک کاراکتر کوتاه و چاق با زره پيازي که شديداً مانع از حرکت سريع و چالاکي او مي شود. Hirono مي گويد: ” ما اسمش را شواليه ي پيازي گذاشته ايم. نمي دانيم به دردي مي خورد يا نه ولي او را ساخته ايم”. قلعه ي Sen، هزار تويي است با پلکان هاي مارپيچ و راهرو هاي باريک. در حالي که به پيش مي رويد، راه جلويتان با نور بسيار کمي روشن شده است. در راهمان به سوي برج و بارو، با جنگجو هاي زيادي روبرو مي شويم که چهار دست هستند و سر مار شکل دارند. آن ها از دل تاريکي بيرون مي آيند و به شما حمله مي کنند و مثل مار پيچ و تاب مي خورند و هيس هيس مي کنند. بايد با شمشير بازي ماهرانه يا استفاده ي سريع از جادو از شرشان خلاص شويد (گوي هاي آتشين براي اين کار مناسبند).



در مراحل اوليه به آرامي وارد يک تالار غار مانند مي شويم که در آن چهار پاندول عظيم تبر مانند در راهي باريک در حال نوسان هستند. اين يک Challenge آشنا در بازي هاي پلتفرمر است، اما در اينجا به زمان بندي بسيار دقيقي نياز هست و براي جذاب تر شدن، در پايان يک مرد ماري ايستاده و به سمت شما تير پرتاب مي کند. از چند پله بالا مي رويم و به درگاهي مي رسيم که به همان تالار وسيع راه دارد، با مسير عبوري بلند تر و باريک تر و چند پاندول ديگر؛ مي توانيم Challenge اي را که گذرانديم در پايين ببينيم و اگر به بالا نگاهي بيندازيم، مشخص مي شود که باز هم Challenge هايي در پيش داريم اين قسمت پر از مأموريت هاي زماني دقيق است. در جاي ديگري، بخشي است که در آن بايد از پلکاني بالا برويم در حالي که از جريان پيوسته ي سنگ هايي فرار مي کنيم که در جهت مخالف پرتاب مي شوند. وقتي در ساختمان بالاتر مي رويم، با ماشين غول پيکري روبرو مي شويم که اين سنگ ها را از طريق دنده ها و چرخ هايي بسيار بزرگ در باد گير هاي مشخصي هدايت مي کند و اهرمي دارد که با آن مسير پرتاب سنگ ها تغيير داده مي شود و اين ماشين را تبديل به يک معماي محيطي بسيار بزرگ مي کند. بعد از آن با ترکيبي معمول از Challenge هاي کوتاه و دقيق چالاکي با آزمون هاي طولاني مواجه مي شويم. Hirono در راه بازي، با چند صحنه که ممکن است به برداشت جديدي از عنصر آنلاين مبتکرانه ي Demon’s Souls اشاره داشته باشند، سر به سر ما مي گذارد. در چند تا از اتاق ها، تعداد زيادي مجسمه ي سنگي بزرگ شواليه هست که به گفته ي او بخشي کليدي از بازي هستند؛ در يک قسمت، او چند قفس در اندازه ي انسان را نشان مي دهد که از سقف آويزان شده اند. او مي گويد :” هممم، اين قفس ها حتماً معنايي دارند ولي فعلاً آنها را ناديده مي گيريم “. آيا ممکن است اين قفس ها تله اي براي بازيکنان ديگر باشند؟


نامکو تا E3 در ژوئن، هيچ چيزي را تأييد نمي کند، اما Hirono کمي بيشتر اطلاعات در اختيار ما مي گذارد. او مي گويد: “در اين بازي هم همکاري هست و هم رقابت. اين سيستم شباهت هايي با Demon’s Souls دارد اما کاملاً نو شده و مشخصات جديد زيادي در دسترس خواهند بود “. ” چيزي که مي خواهيم روي آن تأکيد داشته باشيم، مقدار ايفاي نقش در بازي است. مي خواهيم هر بازيکن واقعاً نقشي داشته باشد و سيستم جديدي را اجرا کرده ايم – هنوز مطمئن نيستيم چه اسمي روي آن بگذاريم – نوعي قرار داد که به تعيين نقش بازيکن در دنياي Dark Souls کمک کند. اين نقش تعيين مي کند که آيا مي خواهيد با بازيکنان ديگر متحد باشيد يا با آن ها بجنگيد “. اما طبيعي است که بازي سبب مي شود به اشيا و مشخصات به ظاهر نمايشي و معمولي نگاه کنيم و در مورد اهميت آن ها بينديشيم. آنچه Demon’s Souls به سرعت به بازيکنان آموخت اين بود که نبايد هيچ چيزي را بديهي فرض کنند؛ اشياي معمولي مورد استفاده قرار گرفتند و پنهان شدند، آيتم هاي RPG اهميت جديدي پيدا کردند. Dark Souls هم مشمول همين قوانين است. در قسمت جالبي Hirono يک صندوق گنج را باز مي کند و شما انتظار داريد که در آن اشياي با ارزشي ببينيد. اما دريچه اي به سرعت باز مي شود و دهان بسيار بزرگي را نشان مي دهد که در آن دندان هاي تيزي به چشم مي خورند. ناگهان از دو طرف جعبه دو دست ظاهر مي شوند و کاراکتر را به سمت دهان خونين مي کشند. هنگامي که خود را خلاص مي کنيم، دو پاي لاغر و بلند از پايه بيرون مي آيند و با حرص تلو تلو خوران به سمت ما مي آيند.



در برج و بارو، Hirono دوربين را به اطراف مي گرداند. مي توانيم قلعه ي وسيعي را روي لبه ي صخره اي، چند صد متر بالاتر از خودمان و قلعه ي ديگري را در دره اي در پايين ببينيم – ظاهراً مي توان در تمام اين ها به اکتشاف پرداخت و مناظر بازي دائماً به تالار عذاب بعدي که پيش رو داريم، اشاره مي کنند. آن طرف پلکان منبع سنگ هاي عظيم را پيدا مي کنيم: يک غول سنگ مانند خاکستري رنگ وجود دارد آن ها را از روي کوهي از سنگ ها بر مي دارد و در سطح شيب داري مي اندازد. بعد از آن جنگ سختي در مي گيرد و وقتي او شکست خورد، انتظار داريم که پيش نمايش به پايان برسد. اما Hirono هشدار مي دهد: ” اين نبرد اصلي نبود “. ناگهان او به ساختمان ديگري در نزديکي نگاه مي کند در درگاه آن يک هيولاي جنگجوي غول پيکر ايستاده که چندين برابر غولي است که کشتيم. او همان Golem آهنيني است که در تريلر اخير Dark Souls ديده ايم. Hirono مي گويد: ” شايد اين يکي را نتوانيد به تنهايي شکست دهيد “. به نظر او بايد با همکاري بازيکن ديگري (Co-op) آن را شکست داد که اين يکي از عناصر اصلي در مبارزات پايان مرحله اي است.



بنابراين، اين بازي ادامه ي سرسختانه ي رويکرد Demon’s Souls به ژانر RPG اکشن است. بازي براي يافتن مخاطبان معمولي بيشتر، به هيچ وجه ساده نشده گرچه Hirono مشتاقانه به اين نکته اشاره مي کند که چالش ها به دقت مشکل شده و سيستم منصفانه اي را همانند قبل طراحي کرده ايم. او مي گويد: ” تفاوت ناچيز است و تنظيم آن مشکل است، اما در حال حاضر ما اين کار را انجام مي دهيم. ما بازي مي کنيم و سعي داريم تجسم کنيم مردم چطور بازي مي کنند و دشمنان از کجا ظاهر مي شوند. سعي داريم به جايي برسيم که بازي مشکل باشد و در عين حال بازيکن سرگرم شود “. نظر Hidetaka Miyazaki (کارگردان بازي) اين است: ” بازي مشکل است، اما هميشه راه هاي زيادي براي غلبه بر مشکلات وجود دارند و بازيکنان مي توانند از اشتباهاتشان درس بگيرند. کاري که ما انجاام مي دهيم فقط قوي تر کردن دشمنان نيست بلکه گزينه هاي کافي هم در اختيار کاربر قرار مي دهيم “.
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی DARK SOULS 1
ممنون که وقت گذاشتین خوندیدن . سپاس یادتون نره ...
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET ، deymon 20 ، magnum24 ، mohsenmanshor
آگهی
#2
سلام برای پیدا کردن کلیه راههای مربوط به بازی dark souls می خواستم مرا راهنمایی کنید من این بازی را 5 بار تمام کردم ولی احساس میکنم چند تا از آیتم ها را در بازی نتوانستم پیدا کنم و فکر میکنم این بازی باید یکی دو تا راه مخفی داشته باشد. خواهشا در این زمینه مرا راهنمایی کنید. باتشکرIdea
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس
  ارواح تاریک | نقد و بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان