امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟ 1
 
 
کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟
 
  کره گیاهی و حیوانی ترکیباتشان با هم فرق می کند. کره حیوانی هم کلسترول را بالا می برد و هم تری گلیسیرید را , در صورتی که کره گیاهی کلسترول ندارد. میدانید که افزایش کلسترول یک عامل خطر مهم برای  بیماری های قلبی است.

پس واقعا می شود گفت که کره ها گیاهی از این نظر سالم تر هستند. اما ین به آن معنا نیست که کره گیاهی باعث چاقی نمی شود. کره گیاهی و حیوانی هر دو تقریبا با یک اندازه به بدن کالری می رسانند؛ یعنی به یک اندازه می توانند باعث اضافه وزن شوند و اضافه وزن هم که خودش یک عامل خطر برای بیماری قلبی به حساب می آید.

این که کره گیاهی از کدام روغن گیاهی تهیه شده باشند بسیار مهم است . اصولا چربی ها از اجزایی به نام اسیدهای چرب تشکیل شده اند . اسید های چرب انواع مختلفی دارند ؛ بعضی ها بلند زنجیره هستند و بعضی کوتاه زنجیره ؛ بعضی ها اشباع شده اند و بعضی ها اشباع نشده . این اسید های چرب هرچقدر اشباع شده تر و بلند زنجیره تر باشند از نظر بروز بیماری های قلبی , سالم تر و بی خطر ترند؛ مثلا روغن ذرت یا آفتاب گردان یا حتی روغن زیتون .

به خطر اینکه اسید های چربشان غیر اشباع تر است , برای بیماری های قلبی خطر کمتری دارند و در مقابل , روغن گردو  اسید های چرب  اشباع شده زیادی دارد .

مارگارین مقایسه کلی بین کره و مارگارین  :

۱. از لحاظ میزان انرژی زائی تفاوتی بین کره و مارگارین وجود ندارد.

۲. کره از اسید های چرب کمتری برخوردار است و نمی تواند نیاز اسید های چرب ضروری یک فرد را تامین کند ؛ اما مارگارین سرشار از اسید های چرب , بیش از 30 درصد بوده , و بسته به مارگارین آن می تواند به میزان  ۵۰درصد نیز افزایش یابد .

۳. میزان ویتامین های محلول در چربی در مارگارین به مراتب بیشتر از کره می باشد ؛ مخصوصا ویتامین های A و D و E .

۴. کره حاوی کلسترول بوده اما مارگارین فاقد کلسترول است . به طور کلی می توان نتیجه گرفت که مارگارین بهتر از کره می باشد. اما مارگارین را نباید جهت سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد , زیرا در آن ترکیبات پلی مری که سرطانزا هستند تشکیل میشود.
کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟ 1
کره يا مارگارين ؟ کدام سالم تر است ؟
 
هميشه کره را به عنوان منبعي از چربي هاي اشباع ، يک چربي ناسالم عنوان مي کنند و نه تنها به بيماران قلبي ـ عروقي بلکه به همه ي افراد توصيه مي کنند کمتر سراغ اين ماده غذايي بروند ، ولي وقتي بحث از کره گياهي يا مارگارين مي شود ، نظرات و عقايد مختلفي مبني بر سالم بودن يا ناسالم بودن آن وجود دارد ؛ عده اي موافق مصرف آن هستند و عده اي ديگر مخالف . در اينجا نگاهي داريم به اين ماده غذايي و نوع گياهي آن يعني مارگارين .
کره ، يک محصول لبني طبيعي است که قرن ها مورد استفاده بشر بوده است . کره از شير و خامه گرفته مي شود و فرايند «زدن کره » باعث مي شود که شير و خامه به يک ماده ي جامد تبديل شوند که همان کره است . در واقع از 21 پوند (10 کيلوگرم ) شير غليظ ، يک پوند (حدود نيم کيلوگرم يا 454 گرم )کره به دست مي آيد .
مارگارين در اواخر قرن هجدهم توسط يک شيميدان فرانسوي به نام « هيپوليت مژه موريز » ابداع شد . او از اسيد مارگاريک استفاده کرد تا جايگزين کره شود .به همين علت است که نام اين نوع کره ، مارگارين است . اگر مي خواهيد وزن کم کنيد بايد در مصرف هر دو نوع اين چربي ها احتياط کنيد و به ميزان اندکي از آنها بخوريد ، چرا که ميزان کالري اين دو ماده ي غذايي با هم يکسان است .
بنابر گفته ي کارشناسان ، هر کسي به مقدار مشخصي چربي در روز احتياج دارد . با توجه به اينکه فردي که بايد در طي روز 2000 کيلوکالري دريافت کند ، مقدار چربي مصرفي او نبايد از 65 گرم چربي بيشتر شود . بنابراين يک قاشق چايخوري پر ازکره در هر روز کافي است که 4 گرم چربي را وارد بدن مي کند . البته مقدار مشابه مارگارين هم حاوي همين مقدار کالري و چربي است . پس مي تواند جايگزين همين مقدار مشابه کره در رژيم غذايي شود . اگر مي خواهيد با يکي از اين دو کره غذا درست کنيد ، کره گزينه ي بهتري است ، چرا که بهتر ذوب مي شود و به گوشت ، سبزيجات و سيب زميني مزه بهتري مي دهد .
وقتي هنگام توليد مارگارين از حرارت استفاده شده باشد و هنگام پخت هم به اجبار حرارت ببيند ، براي سلامتي زيانبار خواهد بود ، چرا که چربي آن به اسيدهاي چرب ترانس بالا تبديل مي شود . اين اسيدهاي چرب در بروز پلاک هاي مسدود کننده عروق خوني در بدن نقش مهمي دارند . اسيدهاي چرب ترانس بالا همچنين مسئول اصلي بالا رفتن مقدار LDL يا همان کلسترول بد خون هستند که از عوامل خطرساز بيماري هاي قلبي ـ عروقي است و از طرفي باعث مي شوند که مقدار کلسترول خوب خون يا همان HDL نيز پايين بيايد . اين مشکلات مي توانند فرد را به سکته هاي قلبي يا مغزي مبتلا کنند (يادآوري مي شود که چربي حيواني (مثل کره ) ، داراي مقداري کلسترول نيز هست که مصرف آن مي تواند به افزايش مقدار کلسترول خون تا حدي کمک کند ؛ در حالي که مصرف چربي گياهي (مثل مارگارين ) نه تنها موجب افزايش کلسترول خون نمي شود ، بلکه آن را کاهش نيز مي دهد ).به علاوه اين نوع اسيد چرب ، خطر بروز ديابت نوع 2 و سرطان را افزايش مي دهد و روند پيري را تسريع مي کند !
سازمان غذا و داروي آمريکا ، انستيتوي ملي قلب ، ريه و خون و انجمن قلب آمريکا که از موسسات معتبر جهان در زمينه ي سلامت قلب و عروق هستند ، تاکيد دارند که فرد بايد تا مي تواند از مصرف اينگونه چربي ها اجتناب کند .
شما مي توانيد کره را تا يک ماه در يخچال و تا 12 ماه در فريزر نگهداري کنيد ، ولي مارگارين به خاطر ساختار مولکولي اش قابل نگهداري در فريزر نيست . اگر يک قالب مارگارين را به مدت يک سال در فريزر بگذاريد ، خواهيد ديد که آن دانه هاي سفيد پودر مانندي پديدار شده اند . حالا با اين تفاسير و با توصيه به اين واقعيت ها خودتان تصميم بگيريد که مصرف کدام يک ( کره يا مارگارين )براي سلامتي مفيد و کدام يک مضر است .
منبع: مجله دنياي تغذيه شماره ي 86
مارگاریـن هم بی ‌ضـرر نیسـت!

مارگارین فقط چربی اشباع ندارد اما در مقایسه با کره حیوانی، دارای مقادیری چربی ترانس است که این مساله می ‌تواند برای سلامت مصرف‌کنندگان بسیار دردسرساز باشد.

کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟ 1
وقتی که مارگارین تازه وارد بازار شده بود و مردم متوجه شدند که با نوعی کره گیاهی روبه‌رو هستند، خیلی خوشحال شدند و تصور کردند که دیگر هرچقدر دل شان بخواهد، می‌ توانند از آن بخورند اما محققان آمریکایی معتقدند که مارگارین فقط چربی اشباع ندارد اما در مقایسه با کره حیوانی، دارای مقادیری چربی ترانس است که این مساله می ‌تواند برای سلامت مصرف‌کنندگان بسیار دردسرساز باشد.
 
فواید مارگارین
رنگ مارگارین به طور طبیعی سفید مایل به زرد کمرنگ است و این کره از روغن ‌های گیاهی یا دانه‌ های چرب مانند دانه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سویا ، دانه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کتان ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تخمه آفتابگردان یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روغن زیتون تولید می‌ شود. محققان وجود چربی‌ های چند زنجیره‌ای اشباع‌ نشده مانند امگا 3 و امگا 6 را از جمله مزایای مارگارین می ‌دانند و می ‌گویند که وجود همین چربی ‌های مفید در مارگارین به کاهش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلسترول خون و پایین آمدن احتمال ابتلا به ناراحتی‌ های قلبی یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سکته مغزی کمک می ‌کند.
معایب
مارگارین هنگام تولید حرارت بالایی می ‌بیند و همین حرارت بالا باعث از بین رفتن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویتامین E و سایر ریزمغذی ‌های موجود در روغن می‌ شود.
از طرف دیگر، مارگارین حاوی چربی ترانس است که اکثر متخصصان تغذیه، گنجاندن این نوع از چربی را به هیچ عنوان در رژیم غذایی توصیه نمی‌ کنند. بد نیست بدانید که مصرف مداوم چربی ترانس می ‌تواند باعث ایجاد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
التهاب ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلرژی ، تنگی نفس و حتی پایین آمدن قدرت سیستم ایمنی در بدن شود.
در مقایسه با کره ی حیوانی
بهتر است همین جا خیال تان را راحت کنیم و بگوییم که کره حیوانی و مارگارین از نظر میزان کالری با هم برابر هستند و هیچ‌ یک از این لحاظ بر دیگری مزیتی ندارند. اما در مقایسه ارزش تغذیه‌ای کره حیوانی و مارگارین باید گفت که کره برخی از چربی‌ های طبیعی را دارد که برای محکم شدن استخوان‌ ها مفید هستند.
به علاوه، مصرف مقدار کمی از چربی‌ های اشباعی که در کره حیوانی وجود دارد برای لطافت پوست لازم است و به همین خاطر استفاده از آن در رژیم روزانه افراد توصیه می ‌شود اما همان‌ طور که عنوان شد، مارگارین حاوی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چربی ترانس بوده و مصرف این نوع چربی، حتی به مقدار کم، قابل توصیه نیست. از طرف دیگر، نیکل و کادمیوم که نوعی فلز سمی هستند، جزو مواد سفت ‌کننده‌ ای محسوب می‌شوند که در تولید مارگارین از آن ها استفاده می‌ شود. افزایش میزان فلز سمی نیکل در بدن باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به ناراحتی ‌های ریوی و کلیوی می ‌شود.
مارگارین حاوی چربی ترانس است که اکثر متخصصان تغذیه، گنجاندن این نوع
از چربی را به هیچ عنوان در رژیم غذایی توصیه نمی‌ کنند. بد نیست بدانید
که مصرف مداوم چربی ترانس می ‌تواند باعث ایجاد التهاب، آلرژی، تنگی نفس
و حتی پایین آمدن قدرت سیستم ایمنی در بدن شود
مصرف فراوان غذاهای حاوی فلز سنگین و سمی کادمیوم هم احتمال ابتلا به تصلب شرایین و فشار خون را تا حد قابل توجهی بالا می ‌برد. بنابراین، محققان دانشگاه هاروارد به همه افراد توصیه می‌ کنند که حد اعتدال را چه در مصرف کره حیوانی و چه در مصرف کره گیاهی رعایت کنند و به هیچ عنوان مقادیر زیادی از مارگارین را در رژیم روزانه ‌شان نگنجانند تا شانس ادامه زندگی و طول عمر را در خود پایین نیاورند!
در ادامه ارزش غذایی مارگارین در مقدار مشخصی آمده است. یادتان باشد شما باید برای سوزاندن 1 قاشق غذاخوری مارگارین، حدود 12 دقیقه با شدت متوسط پیاده‌ روی کنید!
                                             ارزش غذایی                        1 قاشق غذاخوری مارگارین
                                                                                                      (معادل 7/4 گرم)
                                            انرژی                                                       34 کیلوکالری
                                           چربی                                                        38 گرم
                                           چربی اشباع                                              6/0 گرم
                                           چربی‌های غیراشباع چندزنجیره‌ای              8/0گرم
                                           چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای              2/2 گرم
                                           کلسترول                                                      0
                                           سدیم                                                      44 میلی‌گرم
                                           کربوهیدرات                                                 0
                                           پروتئین                                                       0
                                           ویتامین آ                                                    3 درصد
                                           کلسیم                                                       0
 
کره یا مارگارین؟ کدام سالم تر است؟ 
همیشه کره را به عنوان منبعی از چربی های اشباع، یک چربی ناسالم عنوان می کنند و نه تنها به بیماران قلبی ـ عروقی بلکه به همه ی افراد توصیه می کنند کمتر سراغ این ماده غذایی بروند، ولی وقتی بحث از کره گیاهی یا مارگارین می شود، نظرات و عقاید مختلفی مبنی بر سالم بودن یا ناسالم بودن آن وجود دارد؛ عده ای موافق مصرف آن هستند و عده ای دیگر مخالف. در اینجا نگاهی داریم به این ماده غذایی و نوع گیاهی آن یعنی مارگارین .
وقتی هنگام تولید مارگارین از حرارت استفاده شده باشد و هنگام پخت هم
به اجبار حرارت ببیند، برای سلامتی زیانبار خواهد بود، چرا که چربی آن به اسیدهای چرب ترانس بالا تبدیل می شود
اسیدهای چرب ترانس بالا همچنین مسئول اصلی بالا رفتن مقدار LDL یا همان کلسترول بد خون هستند که از عوامل خطرساز بیماری های قلبی ـ عروقی است و از طرفی باعث می شوند که مقدار کلسترول خوب خون یا همان HDL نیز پایین بیاید. این مشکلات می توانند فرد را به سکته های قلبی یا مغزی مبتلا کنند(یادآوری می شود که چربی حیوانی مثل کره، دارای مقداری کلسترول نیز هست که مصرف آن می تواند به افزایش مقدار کلسترول خون تا حدی کمک کند؛ در حالی که مصرف چربی گیاهی مثل مارگارین نه تنها موجب افزایش کلسترول خون نمی شود، بلکه آن را کاهش نیز می دهد). به علاوه این نوع اسید چرب، خطر بروز دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیابت نوع 2 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سرطان را افزایش می دهد و روند پیری را تسریع می کند!
سازمان غذا و داروی آمریکا، انستیتوی ملی قلب، ریه و خون و انجمن قلب آمریکا که از موسسات معتبر جهان در زمینه ی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت قلب و عروق هستند، تاکید دارند که فرد باید تا می تواند از مصرف این گونه چربی ها اجتناب کند.
شما می توانید کره را تا یک ماه در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یخچال و تا 12 ماه در فریزر نگهداری کنید، ولی مارگارین به خاطر ساختار مولکولی اش قابل نگهداری در فریزر نیست. اگر یک قالب مارگارین را به مدت یک سال در فریزر بگذارید، خواهید دید که آن دانه های سفید پودر مانندی پدیدار شده اند. حالا با این تفاسیر و با توصیه به این واقعیت ها خودتان تصمیم بگیرید که مصرف کدام یک(کره یا مارگارین) برای سلامتی مفید و کدام یک مضر است.
کره بهتر است یا مارگارین(کره گیاهی)؟ 1
 
پاسخ
 سپاس شده توسط (^_^)Negar Styles ، A HAPPY GIRL
آگهی
#2
من که خودم مارگارین میخورم


ممنون از پستت
هـــــــــه
از این ـــبــــ بعد
طعم شیرین زندگیو
تنهایی حسش میکنم
☻برو ـــــــبـــــــ درکـــ☻
پاسخ
 سپاس شده توسط MOHSENEBRAHIMI


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  روش های درمان شقاق را بهتر بشناسید!
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  دهانشویه خانگی و گیاهی با تاثیر عالی در دهان و دندان
  از بین بردن لکه و تیرگی گردن با ماسک های خانگی و گیاهی
  بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن
  گیاهی که باعث رویش مجدد موها می شود!
  دانه های گیاهی که باعث لاغری می شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان