امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باباک زنجانی مردی برای تمام فصول

#1
زنجانی، صاحب ثروت 25 هزار میلیارد تومانی، به سبک و سیاق گذشته که خود را «بسیجی اقتصادی» و اقداماتش را در جهت «حماسه‌ی اقتصادی» خوانده بود امروز خود را «سرباز جسور ولایت» و نه جرثومه فساد می‌داند.




خدیجه غبیشاوی،  آن روزهایی که محمود احمدی نژاد، از قریب‌الوقوع بودن افشای نام مفسدان اقتصادی می‌گفت و تاکید می‌کرد که نام آنها را در جیب خود دارد، بابک زنجانی 2 میلیارد دلار پول نفت فروخته شده ایران را در حساب‌های بانکی خود خوابانده بود و با دریافت سهل مجوز تجارت خارجی به مبادلات طلا و خرید فروش نفت می‌پرداخت.




روزهایی که بابک زنجانی با هنرمندان و ورزشکاران کشور عکس یادگاری می‌انداخت، با دختران تاجیک می‌رقصید و کانتینرهای حامل شمش طلا مرزهای ترکیه به سمت ایران را سپری می‌کردند، روزهای که بابک زنجانی به اعتبار و حمایت احمدی‌نژاد و مشایی پانزده شرکت مهم سازمان تامین اجتماعی را یکجا خرید؛ احمدی‌نژاد، دولتش را پاک‌ترین دولت تاریخ ایران می‌خواند و می‌گفت من الان دست می‌کنم توی جیبم و لیست مفسدین اقتصادی را در می‌آورم.




دقیقا در همان روزهایی که احمدی نژاد، هاشمی را متهم به دزدی می‌کرد و همه اصلاح طلبان را فاسد و رشوه‌گیر می‌دانست، آقای ضراب مجوز هشت شرکت بزرگ فولاد را از دولت عدالت مهرورز و عدالت گستر ایران گرفت. این را بگذارید کنار تمامی مفاسد اقتصادی 8 سال اخیر از فساد 3 هزار میلیاردی و پرونده بیمه تا تامین اجتماعی و اختلاس‌های مناطق آزاد. صدها میلیارد دلار پول‌های گم شده‌ای که معادل کل بودجه 8 سال اداره کشور در دوران جنگ یا فروش نفت 6 سال دولت هاشمی یا 4 سال دولت خاتمی می‌شود.




زنجانی طی روزهای گذشته و پس از آنکه از سوی دولت یازدهم و وزارت نفت تحت فشار قرار گرفت، پول نفتی که در اختیار داشت را با یک فقره چک به مبلغ 2 میلیارد دلار به حساب دولت ریخت.  12 نفر از پارلمان نشینان اما از آنجایی که طی هفته‌های گذشته تصمیم به شکستن سکوت خود در قبال مسائل کشور گرفته‌اند، در نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه، نسبت به عواقب اهمال در برابر پرونده های فساد به ویژه پرونده «بابک زنجانی» هشدار دادند.




نکته قابل توجه آن است که چرا نمایندگان این هشدارها و این فریادها را در دوران احمدی نژآد که تمامی زمینه‌ها را برای فعالیت افرادی همانند «بابک زنجانی» فراهم کرده بود، بر سر دولت نزدند و چرا کمیسیون اصل 90 مجلس که اقدامات زنجانی را «خدمات خوب» توصیف کرده و از عدم وجود سند و ادله از فساد زنجانی گفته بود، اکنون سکوت اختیار کرده است.




بابک زنجانی نیز به سبک و سیاق گذشته که خود را «بسیجی اقتصادی»خوانده بود، نامه‌ای به بهارستان نشین‌ها نوشت و خود را قهرمان خواند و تاکید کرد: «تمام زندگی و آبرو و زحماتم را برای آبادی کشورم و خط ولایتم بکار بردم.» زنجانی تلاش نمایندگان در جهت «جرثومه فساد» خواندن خود را اینگونه پاسخ داد «شرمنده شما هستم که باعث شدم با قصاص قبل از جنایت اخرتتان را به دنیایتان بفروشید. من جرثومه فساد نیستم، قهرمانم»




پای زنجانی به زلزله سیاسی ترکیه باز می‌شود؟




با برملا شدن بزرگترین فساد مالی تاریخ ترکیه، کمتر کسی فکرش را می کرد که باز هم نام «بابک زنجانی» مرد حاشیه ساز تجارت، اقتصاد و ورزش ایران در چند ماه گذشته مجددا به میان بیاید و «رضا ضراب» یکی از متهمان اصلی این پرونده زنجانی را «رئیس» خود بنامد.




در آستانه 3 ماه مانده به برگزاری انتخابات شوراها در ترکیه، زلزله سیاسی حزب حاکم «عدالت و توسعه» به ریاست «رجب طب اردغان» تکان داد. ماجرا از آنجایی شروع شد که سه شنبه هفته پیش به یکباره ماموران پلیس آنکارا و استانبول در یک عملیات هماهنگ و با حکم جلب دادستانی ترکیه دهها نفر را به اتهام فساد مالی، دریافت رشوه و پولشویی دستگیر کردند. در میان 52 فرد دستگیر شده نام دو تن از فرزندان وزرای مستعفی کشور و اقتصاد ، وزیر محیط زیست، رییس "هالک بانک" و نیز یک تاجر سرشناس ایرانی به نام «رضا ضراب» به اتهام پولشویی و انتقال طلا و ارز به ایران نیز دیده می شد.




رقم اعلام شده برای جمع پولشویی انجام شده قریب به 90 میلیارد یورو است. بخشی از این رقم شامل پول ها و طلاهایی است که گفته می شود ضراب با دادن میلیون ها دلار رشوه به فرزندان وزرای کشور و اقتصاد ترکیه و دیگر مقامات این کشور به ایران منتقل کرده و این گونه تحریم های مالی و بانکی علیه ایران را دور زده است.
باباک زنجانی مردی برای تمام فصول 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Navisa.
آگهی
#2
ویرایش شد
پاسخ
 سپاس شده توسط Navisa.


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روستایی زنانه که هیچ مردی حق ورود نداردღ¸.•*` `*•.¸ ღ
Heart مردی که 40 سال است مثل پنگوئن زندگی می کند!
Heart اردوگاه الهول از تمام سوری‌ها تخلیه می‌شود
  خودکشی مردی که عاشق بازیگر زن مشهور بود
  کرونا تمام نشده؛ عروسی ها را تعطیل کنید
  کرونا تمام تخت های بیمارستان توحید سنندج را به خود اختصاص داد
  کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود
  مردی که شصت پای خود را به دستش پیوند زد!!
  زن جوان: با حالت سرفه به مردی که مرا ربوده بود گفتم کرونا دارم/ او هم از ترس مرا رها
  مردی با یک چاقوی 13 سانتی در سرش در خیابان!+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان