امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد

#1
  در سال 2009 شرکت کنامی (Konami)  خبر از ساخت نسخه جدیدی از سری بازی های بسیار محبوب و قدیمی خود ،  Castlevania را داد. عنوانی که برای اولین ، دیگر بدست استودیوی داخلی کنامی ساخته نمی شدو به ساخت آن به استودیو اسپانیای Mercury System سپرده شده بود و این باعث شد،طرفداران  به این تصمیم کنامی اعتراض کنند. با عرضه تریلر ها و اطلاعات بازی این اعتراضات بیشتر شد و حتی خبر حضور هیدئو کوجیما به عنوان ناظر و نویسنده نتوانست این موج بدبینی به این بازی را از بین ببرد. سرانجام در سال 2010 ریبوت Castlevania با نام اربابان تاریکی عرضه شد و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. با توجه به موفقیت های این نسخه ساخت دنباله ای بر آن تقریبا  حتمی بود. Castlevania: Lords of Shadow 2   در E3 2012 سرانجام معرفی شد و از همان روز به یکی از مورد انتظار ترین بازی ها تبدیل گشت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
داستان قسمت دوم سال ها پس از وقایع داستان اول اتفاق می افتد. گابریل بلومنت ، شخصیت اصلی بازی که در پایان نسخه اول توانست شیطان را شکست دهد و پس از آن تبدیل به خون آشام شد. بعد  از صد ها سال گابریل از خواب بیدار می گردد چرا که Zobek  (زوبک)به او خبر بازگشت شیطان را داده است . حال گابریل بلمونت که او را حالا  با نام دراکولا می شناسیم بار دیگر برخاسته است تا قدرت های خود را بدست اورد و به مقابله باشیطان رود اما در این راه او باید با خاندن بلمونت و فرزندش  Alucard روبرو شود چرا که آن ها نابودی کامل گابریل را می خواهند. داستان بازی شاید با کلیشه خیزش برای نابودی شیطان آغاز شود اما نویسندگان بازی در ادامه از المان هایی مانند تقابل دوستان گذشته با شما استفاده کرده اند تا سطح کیفی داستان را بالا ببریند. بدون شک روایت داستان در نسخه قبل یکی از نقاط مثبت بازی بود، روایتی که با آن اتمسفر درگیر کننده هر مخاطبی را به خود جذب می کرد. اما در این نسخه با توجه به روی دادن بخش زیادی از داستان بازی در زمان مدرن و کمتر شدن آن فضا های جادویی و تاریک و اتمسفریک ، این نگرانی وجود دارد که داستان و فضاسازی در نسخه دوم همانند نسخه قبل نباشد . اما سازندگان در صحبت هایشان این نگرانی را بی مورد دانسته اند و به طرفداران قول یک داستان جذاب را داده اند.
شخصیت های مهم داستان:
گابریل بلمونت(  Gabriel Belmont)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
گابریل بلمونت ، شوالیه ای در قرن یازدهم میلادی  و شخصیت اصلی سری بازی های LoS  است.  او در ابتدا یکی از اعضای گروه ” برداری روشنایی” بود و به انسان ها در مقابله با نیرو های تاریکی و ماورایی کمک می کرد اما وقتی که در ماموریت اش هر آن چه را که داشت از دست داد، نیروی های یک شیطان باستانی را جذب کرد و به نبرد با برادری روشنایی پرداخت. او حالا دیگر مانند قبل یک شکارچی خون آشام نیست و در حقیقیت یک خون آشام و یک شیطان قدرتمند است.
در نسخه دوم او از خواب چند صد ساله بیدار می شود و در جستجوی کسب قدرت از دست رفته و غلبه بر شیطان است.
آلوکارد(Alucard)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
او فرزدن گابریل بلمونت و نام اصلی اش Trevor  است. از آن جایی که از سرنوشت پدرش با خبر بود و می دانست در گذشته پدرش  چه کار هایی انجام داده است ، تصمیم به نابودی پدرش گرفت. او راهی قلعه دراکولا شد اما در پایان خود نیز به یک خون آشام تبدیل گشت و نام آلوکارد را بر خود نهاد. در قسمت دوم او باز گشته است تا به هدف اش دست یابد و گابریل را نابود کند.
سیمون بلمونت(Simon Belmont)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
نوه گابریل که یک جنگجوی ماهر است. او از هویت Alucard بی خبر است. او تنها می داند دراکولا والدین اش را نابود کرده است و  برای همین قصد دارد تا دراکولا را نابود کند.
کارمیلا(Carmilla)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
کارمیلا ملکه تمامی خون آشامان است. به نظر می آید نقش پررنگی در نسخه دوم دارد.  انچه از تریلر ها مشخص است او حالا زیر دست گابریل است و از او فرمان می برد.
 
 
از مشخصه های اصلی سری کسلوانیا، جستجو و کاوش در محیط بازی است . این المان در نسخه اول  وجود نداشت چرا که مکان های بازی کوچک و روند بازی خطی بود  اما سازندگان قصد دارند در نسخه دوم این مشکل را برطرف کنند و این المان را به این سری برگردانند.  LoS2   را می توان یک بازی نیمه جهان باز تلقی کرد. ساندگان در صحبت هایشان اشاره کرده اند که در بازی شما می توانید از میان چندین و چند راه به دلخواه یکی را انتخاب کرده و این قابلیت در بازی وجود دارد که شما بتوانی به مکان های مختلف بازی سرک بکشید . البته تا به امروز، هنوز تریلری که این قابلیت را نشان دهد منتشر نشده است و کسانی که نسخه دموی بازی را در نمایشگاه هایی چو E3  بازی کرده اند از روند خطی بازی خبر داده اند.  گسترش محیط بازی و غیر خطی کردن آن چالش بزرگی برای سازندگان این عنوان بشمار می رود و باید منتظر ماند و دید تا چه حد آن ها به این وعده بزرگ عمل خواهند کرد.
اکثر کسانی که نسخه اول را بازی کرده اند تقریبا در یک چیز هم نظر بودند. این که LoS  بیش تر از آن که یک کسلوانیا باشد ، یک کلون از IP محبوب استودیوی سانتا مونیکا سونی ، خدای جنگ بود.  خوشبختانه سازندگان در ساخت یک Hack’n Slash  استاندارد موفق بودند و برای  کسانی که به دلیلی نتوانسته بودن خدای جنگ را تجربه کنند این عنوان می توانست جایگزینی خوبی باشد.  در نخسه دوم سازندگان تغییراتی را در بخش مبارزات بازی بوجود آورده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
اصلی ترین تغییر در سیستم مبرزات به بازی به بخش جادو ها بر می گردد. در نسخه اول شما با به اجرا درآوردن کومبو های متعدد، گوی  های جادویی کسب می کردید و با آن هامی توانستید  نوار Focus  تان را پر کنید  و به انتخاب خود از جادوی تاریکی یا جادوی روشنایی استفاده کنید. اما در نسخه دوم این دو جادو ،جای خود را به دو سلاح با نام های Void Sword  و Chaos Claws  داده اند. هر کدام از این دو سلاح کارایی و قابلیت خاص خود را دارند. برای مثال Chaos Claws   در نبرد با دشمنانی که سپر و زره سنگینی دارند بسیار کاربردی می باشد و گابریل با استفاده از آن ها می تواند سپر دشمنان را نابود کند. نگرانی که در رابطه به این تغییر وجود دارد این است که موثر بودن این دو سلاح بر گونه های خاصی از دشمنان ، دست شما را در به اجرا در آوردن کومبو ای مختلف محدود می کند مخصوصا که در نسخه اول شما می توانستید با استفاده از جادوی تاریکی و روشنایی  کومبو های دلخواهی را به اجرا در بیاورید و آزادی عمل خوبی در سیستم مبارزات داشتید.
یکی از نقاط ضعف قسمت نخست دوربین بازی بود که در هنگام مبارزات گاها دردسر ساز می شد، سازندگان قصد دارند این مشکل را در نسخه دوم به طور کامل برطرف کنند. این بار علاوه بر دوربین خودکار بازی، شما می توانید به صورت دستی کنترل دوربین بازی را به دست بگیرد.  سیستم دفاع بازی نیز براساس ضدحمله ساخته شده است. شما با یک زمان بندی دقیق می توانید علاوه بر دفع حملات دشمنان ، صدماتی نیز به آنها وارد سازید و یا این که صرفا با یک جای خالی از آسیب دیدن گابریل جلوگیری کنید.  با توجه به خون آشام بودن گابریل، امکان بازیابی سلامتی با نوشیدن خون دشمنان نیز به بازی اضافه شده است. برای این کار کافی است منتظر ظاهر شدن علامت خاص بر روی دشمن باشید و با فشردن کلید «گرفتن» هم سلامتی خود را بدست بیاورید و هم گابریل را از خون  سیراب کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
با توجه به تریلر هایی که تا به الان از بازی منتشر شده است، شاهد بازگشت غول های عظیم در این قسمت نیز خواهیم بود.  نبرد هایی که یکی از نکات مثبت نسخه اول بود و البته از جذاب ترین بخش های آن به شمار می رود. این بار با توجه به صحبت های کسانی که نسخه دمو بازی را تجربه کرده اند، نبرد با غول آخر ها بیشتر از قبل رنگ و بوی Shadow of Colossus   به خود گرفته اند. مبارزاتی که با مواردی چون QTE  و صحنه های سینمایی از پیش تعیین شده همراه شده اند تا به جذابیت بازی افزوده شود. همانند نسخه اول ، این نسخه نیز دارای بخش های سکوبازی و حل معما می باشد. پیشرفت دادن و پیچیده کردن این دو بخش کمترین انتظاری است که از Mercury System   می رود، مخصوصا در بخش حل معما ها که در نسخه قبل گاهی اوقات تنها با روش آزمون و خطا معما ها قابل حل بودند و این انتظار در قسمت دوم می رود که شکل بهتری به خود بگیرند و منطقی تر شوند. همچنین با پیشروی در بازی و کسب امتیاز تجربه شما می توانید قابلیت های جدیدی بدست آورید برای مثال پس از ارتقاء شمشیرتان، شما می توانید دشمنان را به حالت یخ زده دربیاورید و سریعتر آن ها را نابود کنید. در مجموع به نظر می رسد در بخش گیمپلی سازندگان تمامی تلاشان را به کار بسته اند تا یک Hack an Slash  سریع و تمام عیار را در  ارائه  دهند و در کنار آن با بازگرداندن المان  کلاسیک این سری  یعنی  جستجو در محیط و دادن آزادی عمل هر چه بیشتر به مخاطب سطح کیفی بازی را افزایش دهند تا این بازی صرفا یک Hack And Slash  ساده نباشد.
سلاح های گابریل در این نسخه:
Chaos Claws
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
سلاحی شبیه به دستکش های بوکس که آتشین می باشد. بر دشمنان ضربات سنگینی را وارد می سازد و در شکستن سپر دشمنان بسیار موثر است.
Void Sword
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
شمشیری درخشان و آبی رنگ که با هر ضربه به دشمن  به میزان کمی سلامتی گابریل را باز می گرداند.
Blood Whip
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش نمایش بازی «کسلوانیا:اربابان تاریکی 2»؛گابریل برمی خیزد 1
جایگزین  Combat Cross  نسخه قبلی که تقریبا همان کارایی را دارد. لازم به ذکر است که بخش زیادی از سکوبازی این عنوان همانند قبل بر پایه استفاده از این سلاح ساخته شده است.
 
استودیو Mercury System  در ساخت این بازی از نسخه دوم موتور داخلی خود ، Mercury Engine 2.0  استفاده کرده است. یکی از مشکلات فنی نسخه اول در کنسول ها افت فریم بازی بود که سازندگات قول داده اند که در نسخه دوم این مشکل به طور کامل برطرف شده است.  با توجه به تصاویر و تریلر های منتشر شده از بازی، می توان انتظار یک گرافیک خوب را داشته باشیم. کیفیت بافت ها و نورپردازی نسبت به نسخه قبل بهبود یافته اند اما نکته ای که شاید کمی ازار دهنده باشد عرضه این بازی برای پلتفرم های نسل هفتمی و همزمانی انتشار این بازی با تاریخ انتشار کنسول های نسل بعد است. امیدوارم سایه سنگین نسل بعد بر روی بخش فنی این عنوان سنگینی نکند. کسانی که نسخه اول بازی را تجربه کرده اند حتما از طراحی هنری کم نظیر بازی خبر دارند. اگر چه بخش زیادی از بازی در دنیای مدرن دنبال می شود اما سازندگان در صحبت هایشان اعلام کرده اند که همانند نسخه قبل ،در طراحی محیط ها  شخصیت ها، بسیار دقت کرده اند. تصاویر منتشر شده از بازی نشان از درستی وعده و حرف طراحان بازی می دهند. محیط های بازی متشکل از مکان های قرون وسطایی با طراحی گاتیک و تاریک  و رمزآلود و در سوی دیگر مکان های مدرن امروزی قرار دارند که به نحو احسن طراحی شده اند. البته وجود این دو نوع محیط کاملا مختلف را می توان به عنوان یکی از نکات مثبت بازی نیز تلقی کرد چرا که از تکراری شدن بازی جلوگیری می کند و باعث جذاب تر شدن بازی نیز می شود.
در بخش موسیقی نیز استودیو Mercury System  بار دیگر از آهنگساز اسپانیای ،آقای Oscar Araujo  برای ساخت موسیقی متن این بازی دعوت کرده اند. ایشان در نسخه اول به خوبی هنر و استعداد خود را به همگان با ساخت موسیقی ای حماسی و درگیر کننده نشان داد. با وجود چنین آهنگسازی توانایی می توان از کیفیت بخش موسیقی بازی مطمئن بود.
Castlevania: Lords of Shadows 2    پتانسیل این را دارد تا به یکی از بهترین بازی های نسل تبدیل شود اگر سازندگان به آن چه قول داده اند جامه عمل بپوشانند و بتوانند تعادل مناسبی را میان بخش مبارزات و سایر قسمت های بازی بوجود آورند. پس منتشر بازگشت گبریل بلمونت در فصل زمستان باشید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تریلر جدید Destiny 2: Beyond Light سلاح‌ها و تجهیزات اگزوتیک بازی را نمایش می‌دهد
Star تریلر جدید Mafia: Definitive Edition در افتتاحیه‌ی ۲۰۲۰ Gamescom نمایش داده می‌شو
  شایعه: بازی Resident Evil 8 سه شخصیت قابل بازی خواهد داشت
  رویداد PC Gaming Show 2020 به نمایش بیش از ۵۰ بازی از شرکت‌های مختلف نظیر سگا و اتلوس
  سازندگان بازی The Division 2 فعلا برنامه‌ای برای عرضه این بازی بر روی Nintendo Switch
  سازندگان بازی Days Gone در حال توسعه‌ی یک بازی AAA جدید هستند
  استودیوی سازنده‌ی بازی No Man’s Sky از عرضه‌ی محتوای بلندپروازانه برای بازی در سال ۲۰
  لو رفتن کد‌های اصلی دو بازی CS:GO و TF2 باعث نگرانی بازی‌بازها شده است
  پیش نمایش بازی Sea of Thieves
  مصاحبه با سازندگان بازی Concrete Genie در مورد موجودات بازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان