امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Dell Inspiron N5050-F

#1
طراحی
همانند بیشتر مدل‌های جدید سری Inspiron؛ بدنه‌ی 5050 نیز از پلاستیک ساخته شده است. همچنین عمده‌ی این بدنه‌ی پلاستیکی به رنگ مشکی است. طراحی و شکل کلی دستگاه چندان جای نقد ندارد و طراحی آن خیلی ساده است، به جز یک برآمدگی در قسمت پشتی که جایی برای باتری می‌باشد. قسمت پشت درب براق است و لوگوی Dell در وسط آن قرار دارد. بنابراین به دلیل همین براق بودن، به راحتی اثر انگشت و لکه‌ها را به خود جلب می‌کند و همچنین بهتر است مراقب خراش برداشتن آن هم باشید. بالعکس، قسمت استراحت مچ به رنگ مشکی مات است و چندان اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. قسمت قاب نمایشگر هم به رنگ مات است. چنین قاب به رنگ ماتی را پیش از این بر روی Vostro 3450 هم دیده بودیم. قسمت پشت صفحه کلید و دور آن نیز به رنگ براق می‌باشد. نمایشگر به وسیله‌ی دو لولا بر سر جای خود نگه داشته شده است. کانکتور عریض میانی نیز از وسط نمایشگر را نگه می‌دارد. هر دو لولا نیز به قسمت پشتی گسترش می‌یابند تا برآمدگی و مشخص‌ترین ویژگی این لپ تاپ را بسازند. ورودی پاور نیز در قسمت سمت راست برآمدگی است.

ویژگی‌ها
به طور کلی کیفیت ساخت این لپ تاپ خیلی خوب است. گوشه‌ها قوسی ساخته شده‌اند و وقتی که درب آن بسته است، کل نوت بوک به شکل یک تخته‌ی مستطیلی به نظر می‌رسد. در قسمت بالای نمایشگر هم یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی قرار دارد. دکمه‌ی پاور در قسمت بالا و سمت چپ صفحه کلید قرار گرفته شده است. دو خروجی خیلی باریک اسپیکر نیز در دو انتهای قسمت بالای شاسی دیده می‌شوند. چهار نشانگر LED در طول قسمت لبه‌ی جلویی نوت بوک قرار دارند. یکی از آن‌ها نشانگر پاور، دیگری نشانگر هارد درایو، نشانگر شارژ شدن باتری و نشانگر Wi-Fi هستند.

نمایشگر
نمایشگر براق 15.6 اینچی این نوت بوک، در نمایش ویدیو و متون عملکرد خیلی خوبی دارد. کیفیت دید از زاویه قابل قبول است و نمایشگر نیز می‌تواند تا زاویه‌ی 120 درجه نسبت به شاسی به پشت خم شود.

صفحه کلید و تاچ پد
صفحه کلید این نوت بوک از نوع Chiclet Style یا جزیره ای با کلیدهای جدا از هم است. از آن جایی که 5050 یک نوت بوک 15.6 اینچی است، بنابراین بر روی بدنه‌ی اصلی جای کافی برای قرار دادن یک صفحه کلید عددی در کنار صفحه کلید اصلی نیز وجود داشته است ولی به طرز غریبی طراحان از نصب این صفحه کلید اجتناب کرده‌اند. به هر صورت این باعث شده تا کلیدها بزرگ‌تر ساخته شوند. همچنین فضای استراحت مچ و دور صفحه کلید نیز خیلی بزرگ هستند. تایپ کردن با صفحه کلید راحت است و مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود. یک دکمه نیز در قسمت بالا برای غیر فعال کردن تاچ پد هم وجود دارد تا در صورت عدم نیاز و برای جلوگیری از اختلال، بتوانید آن را خاموش کنید. تاچ پد سطحی الیافی ولی صاف و عملکردی کاملا پاسخگو و حساس دارد. کلیدهای راست و چپ کلیک هم عملکرد خوبی دارند.

سخت افزار
اینسپایرون 5050 در کانفیگ هایی با پردازنده های نسل دوم Corei3، Corei5 و بعضی پردازنده های دو هسته ای دیگر اینتل همراه شده است. همچنین بر روی آن می‌توانید حافظه های رم 2 و 4 گیگابایت و گرافیک OnBoard Intel HD 3000 را نیز بیابید. از آن جایی که این نوت بوک فاقد کارت گرافیکی مستقل است، چندان مناسب اجرای بازی‌های رایانه ای نیست مگر اینکه بازی‌های قدیمی‌تر را اجرا کنید. در لبه‌ی سمت چپ نوت بوک، پورت‌های Ethernet، VGA، HDMI، یک پورت USB 2.0 و جک‌های هدفون و میکروفون دیده می‌شوند. این در حالیست که در لبه‌ی سمت راست می‌توانیم کارت خوان چند کاره، درایو نوری و دو پورت USB 2.0 را ببینیم.

اسپیکر، گرما، باتری
تماشای فیلم با 5050 بسیار لذت بخش است. صدایی که از اسپیکرها خارج می‌شود برای اتاق‌های کوچک و متوسط کاملا بلند است. برای گوش دادن با کیفیت به موسیقی بهتر است که از هدفون استفاده کنید. در طول تست‌هایی که انجام دادیم، 5050 به خوبی خنک می‌ماند که جنبه ای بسیار مثبت برای هر لپ تاپی است. هرچند که تحت استرس شدید و انجام وظایف سنگین، در قسمتی که خروجی تهویه آن جا قرار دارد بدنه کاملا گرم می‌شود. بعلاوه صدای فن خنک کننده هم خیلی به زحمت شنیده می‌شود که این هم خیلی خوب است. در سنگین‌ترین تستی که با این نوت بوک انجام دادیم و شامل پخش فیلم با بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر و Wi-Fi روشن می‌شد، باتری 6 سلولی به مدت 1 ساعت و 32 دقیقه دوام آورد که خیلی خوب است. در انجام وظایف ساده تر می‌توانید تا 3 ساعت دیگر هم این زمان را افزایش دهید.

جمع بندی
همان‌طور که گفتیم، سری Inspiron 5050 نوت بوک هایی با کانفیگ های خیلی خوب و قیمتی ارزان هستند. هیچ کدام از آن‌ها کارت گرافیکی مستقل ندارند و بنابراین مناسب اجرای بازی‌های مدرن رایانه ای و یا انجام کارهای سنگین گرافیکی نیستند. ولی پردازنده های خیلی خوبی بر روی آن‌ها قرار گرفته و امکانات سخت افزاری خیلی خوبی دارند. از کیفیت ساخت و طراحی هم راضی هستیم. در کل اگر به دنبال نوت بوک هایی ارزان قیمت با کارایی خیلی خوب برای انجام وظایف روزانه خود می‌گردید، 5050 نوت بوکی مناسب است.

:: نقد و بررسی Dell Inspiron N5050-F 1
کیفیت ساخت خوب
طراحی مناسب
مجهز بودن به کانفیگ هایی با سخت افزارهای خیلی خوب
مناسب بودن برای کاربری‌های متنوع
قیمت مناسب

:: نقد و بررسی Dell Inspiron N5050-F 1
عدم تجهیز به صفحه کلید عددی
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  چهار سری از لپ تاپ Dell Inspiron 11 3000 رونمایی شد
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  Chromebook های ضد ضربه جدید DELL برای نجات گوگل!
  Dell Inspiron 3521

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان