26-11-2021، 16:03
*آزمون یعنی یادگیری از اشتباهات*
آزمون دادن به تنهایی روشی برای یادگیری مطالب درسی نیست. دانشآموز باید بداند آزمون میدهد تا اشتباهات خود را بشناسد و در رفع اشتباهات با مشاورهی پشتیبان و تلاش خودش کوشا باشد و قبل از هر چیز باید بداند که اشتباهاتش از کدام نوع است: اشتباهات شکدار، محاسباتی یا اشتباه نوشتن راهحل سؤال از ابتدا.
در نوع اول شک داشتن نشانهی یادگیری ناقص است و به معنی کامل نبودن مراحل مطالعهی شماست. در آزمون به سؤالات شکدار پاسخ ندهید. بعد از آزمون سؤالات را بخوانید و از آن مبحث چندین نوع سؤال حل کنید تا یادگیری ناقص به کامل تبدیل شود.
در نوع دوم شما به حد کافی با سؤال آشنا نشدهاید که اشتباه محاسباتی دارید و باید در منزل تمرینهای بیشتری از این نوع سؤالات حل کنید و به پاسخ برسید.
در نوع سوم شما از ابتدا مطلب را درست درک نکردهاید و دچار توهم یادگیری هستید. باید به سراغ کتاب درسی، جزوهی معلم و دیویدیهای آموزش مفهومی بروید و حل درست سؤال را یاد بگیرید.
در طول آزمونها اشتباهات خود را بشناسید و با رفع اشتباهات معنای درست آزمون دادن را درک کنید.
آزمون دادن به تنهایی روشی برای یادگیری مطالب درسی نیست. دانشآموز باید بداند آزمون میدهد تا اشتباهات خود را بشناسد و در رفع اشتباهات با مشاورهی پشتیبان و تلاش خودش کوشا باشد و قبل از هر چیز باید بداند که اشتباهاتش از کدام نوع است: اشتباهات شکدار، محاسباتی یا اشتباه نوشتن راهحل سؤال از ابتدا.
در نوع اول شک داشتن نشانهی یادگیری ناقص است و به معنی کامل نبودن مراحل مطالعهی شماست. در آزمون به سؤالات شکدار پاسخ ندهید. بعد از آزمون سؤالات را بخوانید و از آن مبحث چندین نوع سؤال حل کنید تا یادگیری ناقص به کامل تبدیل شود.
در نوع دوم شما به حد کافی با سؤال آشنا نشدهاید که اشتباه محاسباتی دارید و باید در منزل تمرینهای بیشتری از این نوع سؤالات حل کنید و به پاسخ برسید.
در نوع سوم شما از ابتدا مطلب را درست درک نکردهاید و دچار توهم یادگیری هستید. باید به سراغ کتاب درسی، جزوهی معلم و دیویدیهای آموزش مفهومی بروید و حل درست سؤال را یاد بگیرید.
در طول آزمونها اشتباهات خود را بشناسید و با رفع اشتباهات معنای درست آزمون دادن را درک کنید.