22-05-2021، 0:29
ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﭼﯿﻨﯽ BYD، Nio ﻭ Xpeng ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻗﺎﺑﻞﺗﻮﺟﻬﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺖ. ﻓﺮﻭﺵ ﺟﯽﺍﻡ-ﻭﻭﻟﯿﻨﮓ GM Wuling ﻫﻮﻧﮓ ﮔﻮﺍﻧﮓ ﻣﯿﻨﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﺴﻼ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺒﻬﻤﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺍﺩ.
ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ، ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺟﯽﺍﻡ-ﻭﻭﻟﯿﻨﮓ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺑﻮﺩ، ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﯾﮏ ﻣﺪﻝ ﺧﺎﺹ ﺑﻮﺩ. ﻣﺎﻩ ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۲۶۵۰۰ ﻫﻮﻧﮓ ﮔﻮﺍﻧﮓ ﻣﯿﻨﯽ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ، ﻓﺮﻭﺵ ﺗﺴﻼ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ BYD ﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ۶،۲۶۴ ﻭ ۵،۷۴۶ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﭼﯿﻦ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ۲۵،۸۴۵ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ ﻣﺪﻝ Y ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻭ ۱۴،۱۷۴ ﺧﻮﺩﺭﻭ
ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻮﻉ ۴۰،۰۱۹ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪﺍً، ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﭼﯿﻦ ﻭ ﺷﻌﺒﻪ ﺗﺴﻼ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻥ ۲۵،۸۴۵ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﻫﻢ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺗﺴﻼ ﻓﻘﻂ ۱۱،۶۷۱ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ ﻣﺪﻝ Y ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮐﺜﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﮐﺎﻫﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﺴﻼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ BYD ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺎﺗﺮﯼ-ﺑﺮﻗﯽ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﺴﻼ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺳﺖ: BYD ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۱۶ ﻫﺰﺍﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺎﺗﺮﯼ-ﺑﺮﻗﯽ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﻓﺮﻭﺧﺖ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ، ۸،۹۲۰ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﭘﻼﮔﯿﻦ ﻫﯿﺒﺮﯾﺪﯼ BYD ﻫﻢ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ﻓﺮﻭﺵ ۹۷.۵٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۲۰۲۰ ﺍﺳﺖ.
ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﻧﻮﭘﺎﯼ Nio ﻭ Xpeng ﻫﻢ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﺍ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺮﺩﻧﺪ: Nio ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۷۱۰۰ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ۱۲۵.۱٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺭﻗﯿﺐ ﺁﻥﻫﺎ Xpeng ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۵،۱۴۷ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ۲۸۵٪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۱ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۱۸۵۰۰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ۴۱۳٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۰ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ، ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺟﯽﺍﻡ-ﻭﻭﻟﯿﻨﮓ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺑﻮﺩ، ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﯾﮏ ﻣﺪﻝ ﺧﺎﺹ ﺑﻮﺩ. ﻣﺎﻩ ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۲۶۵۰۰ ﻫﻮﻧﮓ ﮔﻮﺍﻧﮓ ﻣﯿﻨﯽ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ، ﻓﺮﻭﺵ ﺗﺴﻼ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ BYD ﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ۶،۲۶۴ ﻭ ۵،۷۴۶ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﭼﯿﻦ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ۲۵،۸۴۵ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ ﻣﺪﻝ Y ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻭ ۱۴،۱۷۴ ﺧﻮﺩﺭﻭ
ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻮﻉ ۴۰،۰۱۹ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪﺍً، ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﭼﯿﻦ ﻭ ﺷﻌﺒﻪ ﺗﺴﻼ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻥ ۲۵،۸۴۵ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﻫﻢ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺗﺴﻼ ﻓﻘﻂ ۱۱،۶۷۱ ﻣﺪﻝ ۳ ﻭ ﻣﺪﻝ Y ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﯿﻦ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮐﺜﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﮐﺎﻫﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﺴﻼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ BYD ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺎﺗﺮﯼ-ﺑﺮﻗﯽ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﺴﻼ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺳﺖ: BYD ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۱۶ ﻫﺰﺍﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺎﺗﺮﯼ-ﺑﺮﻗﯽ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﻓﺮﻭﺧﺖ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ، ۸،۹۲۰ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﭘﻼﮔﯿﻦ ﻫﯿﺒﺮﯾﺪﯼ BYD ﻫﻢ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ﻓﺮﻭﺵ ۹۷.۵٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۲۰۲۰ ﺍﺳﺖ.
ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﻧﻮﭘﺎﯼ Nio ﻭ Xpeng ﻫﻢ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﺍ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺮﺩﻧﺪ: Nio ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۷۱۰۰ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ۱۲۵.۱٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺭﻗﯿﺐ ﺁﻥﻫﺎ Xpeng ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۵،۱۴۷ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ۲۸۵٪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۱ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۱۸۵۰۰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺭﺷﺪ ۴۱۳٪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۰ ﺍﺳﺖ.