01-03-2021، 19:44
(آخرین ویرایش در این ارسال: 01-03-2021، 19:54، توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ.)
یک هواپیمای باری-ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگترین هواپیمای بالثابت جهان میباشد. این هواپیما را میتوان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ دانست.از این هواپیما تنها یک فروند ساخته شده است.آنتونف ۲۲۵ که شش خدمه پروازی دارد دارای ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین است این موتورها میتوانند معادل ۱٫۵ میلیون نیوتون (۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم) نیروی رانش ایجاد کنند آنتونف ۲۲۵ قابلیت حمل ۱۵۰۰ نفر نیرو را دارا میباشد که این در نوع خود بینظیر میباشد. مخازن سوخت این هواپیما قابلیت سوختگیری به میزان ۲۸۰ تن را دارا میباشد و در حالت عادی در هر ساعت ۱۸ تن سوخت مصرف میکند و با بار قابلیت پرواز به میزان ۱۲ ساعت را دارا میباشد یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر میباشد در خصوص وزن آن همین نکته کافیست که آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوینگ ۷۳۷دارد. طول این هواپیمای غول پیکر ۸۴ متر میباشد که با این طول میتواند بدنه یک بوینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار به صورت خارجی میباشد یعنی میتوان با قراردادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل نمود همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل نمود. از بارگیریهای مهم این هواپیما بعد از بازسازی میتوان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومیبل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد. در پایان قابل ذکر است این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا میباشد.
بیشنه وزن هنگام برخاست: ششصد هزار کیلو گرم
بشینه وزن بار: دویست و پنجاه هزار کیلو گرم
طول: ۸۴ متر
دهانه بال: ۸۸٫۴۰ متر
ارتفاع: ۱۸٫۱۰ متر
خدمه: ۲ خلبان و ۴ خدمه پرواز
پیشرانه: شش موتور توربوفن Lotarev D-۱۸T
سرعت کروز: ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت
برد: ۱۵۴۰۰ کیلومتر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار به صورت خارجی میباشد یعنی میتوان با قراردادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل نمود همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل نمود. از بارگیریهای مهم این هواپیما بعد از بازسازی میتوان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومیبل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد. در پایان قابل ذکر است این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا میباشد.
بیشنه وزن هنگام برخاست: ششصد هزار کیلو گرم
بشینه وزن بار: دویست و پنجاه هزار کیلو گرم
طول: ۸۴ متر
دهانه بال: ۸۸٫۴۰ متر
ارتفاع: ۱۸٫۱۰ متر
خدمه: ۲ خلبان و ۴ خدمه پرواز
پیشرانه: شش موتور توربوفن Lotarev D-۱۸T
سرعت کروز: ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت
برد: ۱۵۴۰۰ کیلومتر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
