27-12-2020، 12:25
کاموف-۶۰
کاموف-۶۰ نهنگ قاتل (به روسی: Касатка)، یک بالگرد ترابری نظامی ۴ پره روسی است که جهت رساندن مهمات و سلاح در منطقه جنگی، گشت، انجام جستجو و نجات، خلبانهای آموزشی، و همچنین برای حمل و نقل و آزادسازی سربازان چترباز و شناسایی هوایی توسعه یافتهاست. این بالگرد مجهز به یک موتور توربوشفت آردی-۶۰۰وی ساخت انپیاو ساترن (به انگلیسی: RD-600V by NPO Saturn) میباشد. اولین پیشنمونه این بالگرد در ۱۰ دسامبر ۱۹۹۸ ساخته شد.
کآ-۶۰ قرار است جایگزین بالگرد میل۸/۱۷ در نیروهای مسلح و پلیس روسیه گردد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاموف-۵۰
کاموف-۵۰ کوسه سیاه (به روسی: Чёрная акула; Chornaya Akula) (نامگذاری ناتو Hokum A) نوعی بالگرد تهاجمی تکنفره روسی است که جهت حمله به اهداف زمینی توسعه یافتهاست. این بالگرد مجهز به دو موتور توربوشفت کلیموف (تیوی ۳-۱۱۷ ویام آ) هر کدام به قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار میباشد. طراحی این بالگرد در سال ۱۹۸۰ در دفتر طراحی کاموف آغاز شد و در سال ۱۹۹۵ تولید آن برای خدمت در ارتش روسیه به عنوان جایگزینی برای بالگرد میل-۲۴ تصویب شد.
کا۵۰ نسخه تولید شده طرح V-80Sh-1 میباشد.در تاریخ ۱۴دسامبر۱۹۸۷ شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی طرح تولید بالگرد تهاجمی را صادر کرد. طرح توسعه این کوپتر برای اولین بار درسال۱۹۸۴ در غرب گزارش داده شد.اولین عکس این طرح در سال ۱۹۸۹ دیده شد. پس از تستهای پرواز و سیستمها شورا دستور ساخت اولین دسته این بالگرد را در سال ۱۹۹۰ داد.این کوپتر تهاجمی برای اولین بار در مارس ۱۹۹۲ در یک نشست سالانه در انگلستان به نمایش در آمد. در نمایشگاه Mosaeroshow '92 ژوکوسکی به تاریخ اوت ۱۹۹۲ برای اولین بار در معرض عموم قرار داده شد. در همان ماه دومین نمونه امتحانی تولید شده در نمایشگاه هوایی فارونبرو دیده شد.نوامبر ۱۹۹۳ چهار فروند کوپتر تولید شده به مرکز حمل و نقل و آموزشهای جنگی نیروی هوایی در تورژوک برای تستهای نهایی فرستاده شد.۲۸ اوت ۱۹۹۵ رئیسجمهور وقت روسیه اجازه ورود این بالگرد به ارتش را صادر کرد.فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی موجب افت شدید در تدارکات دفاعی شده بود.این امر موجب ساخت یک دو جین کاموف-۵۰ اس شد، برنامه تولید چند صد کاموف-۵۰ برای جایگزین شدن با میل-۲۴.کاموف بعد از تحقیقات کامل از کوپتر جنگی شرکتکننده در افغانستان و مناطق جنگی دیگر به این نتیجه رسیده بود که مأموریتهای مختلف حمله در ارتفاع کم و سپس ارتفاع گرفتن برای پیدا کردن دقیق هدف و شلیک سلاح بهطور همزمان نیاز به افسر ناوبر(مسئول جنگ افزار) ندارد و خلبان به تنهایی توانایی انجام اینکار را دارد.مانند دیگر محصولات کاموف این بالگرد نیز دارای دو پروانه که در خلاف یکدیگر گردش میکنند بود که باعث میشد بالگرد نیازی به پروانه دم برای ثبات حرکتی نداشته باشد، که باعث بهبود کیفیت آکروباتیک و توانایی انجام مانورهای شدید (لوپ زدن، رول کردن ،گردش در یک محور)را به بالگرد میداد.استفاده از دو پروانه به این معنی است که یک پروانه کوچکتر با گردش آهسته تر.از آنجا که سرعت گردش نوک پروانه دلیل اصلی محدودیت سرعت بالگرد است،این اجازه میداد که از بالگردهایی مانند آ اچ-۶۴ سریع تر باشد.حذف پروانه دم یک مزیت کیفی است چون گشتاور پروانه دم میتواند ۳۰٪ از قدرت پروانه موتور را بگیرد بعلاوه از دست دادن پروانه عقب علت شایع از دست دادن بالگردها در جنگ است.از نظر ناتو بالگردهای تک سرنشین نامطلوب محسوب میشدند.بر روی اولین دو نمونه کاموف-۵۰ پنجرههای نادرست تعبیه شده بود و پنجرهها به صورت آشکار در معرض دید بود و این باعث شد که اولین گزارشها در غرب در ارتباط با این بالگرد صحیح نباشند و حتی برخی کارشناسان مأموریت اصلی آن را به عنوان هواپیمای برتری هوایی برای پیدا کردن و نابودی بالگردهای ناتو در نظر گرفته بودند.برای بهبود حفظ جان خلبان کاموف صندلی پرتاب شونده کی-۳۷-۸۰۰ کمپانی NPP Zvezda را بر روی محصول خود نصب کرد که یکی از ویژگیهای نادر بر روی یک بالگرد است. قبل از اینکه راکت درون صندلی پرتاب شونده فعال شود، موتور اصلی به وسیله چاشنی انفجاری که درون دیسک اصلی قرار دارد منفجر شده و از بالگرد جدا میشود و آسمانه کنده میشود. کاموف-۵۰ و ویژگیهای آن باعث انتخاب آن به عنوان بالگرد ویژه پشتیبانی از نیروهای ویژه شد، در حالی که میل-۲۸ به عنوان بالگرد اصلی ارتش بود.طرح ساخت انبوه کاموف-۵۰ در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد شد.در سال ۲۰۰۹ نیروی هوایی روسیه سه گروه کامل از این محصول را دریافت کرد، ساخته شده از بدنه ناقص بالگردهای اواسط دهه ۹۰ میلادی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاموف-۶۰ نهنگ قاتل (به روسی: Касатка)، یک بالگرد ترابری نظامی ۴ پره روسی است که جهت رساندن مهمات و سلاح در منطقه جنگی، گشت، انجام جستجو و نجات، خلبانهای آموزشی، و همچنین برای حمل و نقل و آزادسازی سربازان چترباز و شناسایی هوایی توسعه یافتهاست. این بالگرد مجهز به یک موتور توربوشفت آردی-۶۰۰وی ساخت انپیاو ساترن (به انگلیسی: RD-600V by NPO Saturn) میباشد. اولین پیشنمونه این بالگرد در ۱۰ دسامبر ۱۹۹۸ ساخته شد.
کآ-۶۰ قرار است جایگزین بالگرد میل۸/۱۷ در نیروهای مسلح و پلیس روسیه گردد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

کاموف-۵۰
کاموف-۵۰ کوسه سیاه (به روسی: Чёрная акула; Chornaya Akula) (نامگذاری ناتو Hokum A) نوعی بالگرد تهاجمی تکنفره روسی است که جهت حمله به اهداف زمینی توسعه یافتهاست. این بالگرد مجهز به دو موتور توربوشفت کلیموف (تیوی ۳-۱۱۷ ویام آ) هر کدام به قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار میباشد. طراحی این بالگرد در سال ۱۹۸۰ در دفتر طراحی کاموف آغاز شد و در سال ۱۹۹۵ تولید آن برای خدمت در ارتش روسیه به عنوان جایگزینی برای بالگرد میل-۲۴ تصویب شد.
کا۵۰ نسخه تولید شده طرح V-80Sh-1 میباشد.در تاریخ ۱۴دسامبر۱۹۸۷ شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی طرح تولید بالگرد تهاجمی را صادر کرد. طرح توسعه این کوپتر برای اولین بار درسال۱۹۸۴ در غرب گزارش داده شد.اولین عکس این طرح در سال ۱۹۸۹ دیده شد. پس از تستهای پرواز و سیستمها شورا دستور ساخت اولین دسته این بالگرد را در سال ۱۹۹۰ داد.این کوپتر تهاجمی برای اولین بار در مارس ۱۹۹۲ در یک نشست سالانه در انگلستان به نمایش در آمد. در نمایشگاه Mosaeroshow '92 ژوکوسکی به تاریخ اوت ۱۹۹۲ برای اولین بار در معرض عموم قرار داده شد. در همان ماه دومین نمونه امتحانی تولید شده در نمایشگاه هوایی فارونبرو دیده شد.نوامبر ۱۹۹۳ چهار فروند کوپتر تولید شده به مرکز حمل و نقل و آموزشهای جنگی نیروی هوایی در تورژوک برای تستهای نهایی فرستاده شد.۲۸ اوت ۱۹۹۵ رئیسجمهور وقت روسیه اجازه ورود این بالگرد به ارتش را صادر کرد.فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی موجب افت شدید در تدارکات دفاعی شده بود.این امر موجب ساخت یک دو جین کاموف-۵۰ اس شد، برنامه تولید چند صد کاموف-۵۰ برای جایگزین شدن با میل-۲۴.کاموف بعد از تحقیقات کامل از کوپتر جنگی شرکتکننده در افغانستان و مناطق جنگی دیگر به این نتیجه رسیده بود که مأموریتهای مختلف حمله در ارتفاع کم و سپس ارتفاع گرفتن برای پیدا کردن دقیق هدف و شلیک سلاح بهطور همزمان نیاز به افسر ناوبر(مسئول جنگ افزار) ندارد و خلبان به تنهایی توانایی انجام اینکار را دارد.مانند دیگر محصولات کاموف این بالگرد نیز دارای دو پروانه که در خلاف یکدیگر گردش میکنند بود که باعث میشد بالگرد نیازی به پروانه دم برای ثبات حرکتی نداشته باشد، که باعث بهبود کیفیت آکروباتیک و توانایی انجام مانورهای شدید (لوپ زدن، رول کردن ،گردش در یک محور)را به بالگرد میداد.استفاده از دو پروانه به این معنی است که یک پروانه کوچکتر با گردش آهسته تر.از آنجا که سرعت گردش نوک پروانه دلیل اصلی محدودیت سرعت بالگرد است،این اجازه میداد که از بالگردهایی مانند آ اچ-۶۴ سریع تر باشد.حذف پروانه دم یک مزیت کیفی است چون گشتاور پروانه دم میتواند ۳۰٪ از قدرت پروانه موتور را بگیرد بعلاوه از دست دادن پروانه عقب علت شایع از دست دادن بالگردها در جنگ است.از نظر ناتو بالگردهای تک سرنشین نامطلوب محسوب میشدند.بر روی اولین دو نمونه کاموف-۵۰ پنجرههای نادرست تعبیه شده بود و پنجرهها به صورت آشکار در معرض دید بود و این باعث شد که اولین گزارشها در غرب در ارتباط با این بالگرد صحیح نباشند و حتی برخی کارشناسان مأموریت اصلی آن را به عنوان هواپیمای برتری هوایی برای پیدا کردن و نابودی بالگردهای ناتو در نظر گرفته بودند.برای بهبود حفظ جان خلبان کاموف صندلی پرتاب شونده کی-۳۷-۸۰۰ کمپانی NPP Zvezda را بر روی محصول خود نصب کرد که یکی از ویژگیهای نادر بر روی یک بالگرد است. قبل از اینکه راکت درون صندلی پرتاب شونده فعال شود، موتور اصلی به وسیله چاشنی انفجاری که درون دیسک اصلی قرار دارد منفجر شده و از بالگرد جدا میشود و آسمانه کنده میشود. کاموف-۵۰ و ویژگیهای آن باعث انتخاب آن به عنوان بالگرد ویژه پشتیبانی از نیروهای ویژه شد، در حالی که میل-۲۸ به عنوان بالگرد اصلی ارتش بود.طرح ساخت انبوه کاموف-۵۰ در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد شد.در سال ۲۰۰۹ نیروی هوایی روسیه سه گروه کامل از این محصول را دریافت کرد، ساخته شده از بدنه ناقص بالگردهای اواسط دهه ۹۰ میلادی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
