13-10-2020، 22:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیزنی میخواهد انیمیشن Soul را بدون اکران سینمایی، در روز کریسمس به شبکه دیزنی پلاس بفرستد. این تصمیم باعث افزایش نگرانی و ناراحتی سینمادارها شده است.
استودیوها هنگام اعلام اخبار تأخیر پیاپی فیلمهای بزرگ خود یا فرستاده شدن آنها به سمت یک شبکهی آنلاین، معمولا میگویند که اصلا سینمایی در جهان باز نیست که بخواهد فیلم را نشان بدهد. این در حالی است که منهای بازار سینمایی بزرگ آمریکا که وضعیتی اسفناک دارد، تقریبا در تمامی کشورها سینما به نفس کشیدن ادامه میدهد. البته که اکران فیلم در این دوران اصلا به اندازهی دوران پیش از شیوع ویروس کرونا/کووید 19 سودآور نیست. اما تحلیلگرها میگویند که اگر استودیوها اهمیتی به حفظ سینماها میدهند، باید زودتر به سودهای حداقلی یا حتی پذیرش مقداری ضرر راضی بشوند و فیلمهای بزرگ را اکران کنند.
غیر از فیلم Tenet کریستوفر نولان که انصافا باتوجهبه سختی درآمدزایی در دوران کرونا به فروش لایق احترامی رسیده است، هنوز استودیوها حتی یک فیلم بزرگ جدید را هم بهصورت جهانی اکران نکردهاند. آخرین امید سینماها نیز اکران انیمیشن Soul در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) بود؛ امیدی که با اعلام خبر عقب افتادن فیلم تا ۲۵ دسامبر (۵ دی) و پخش آن از شبکهی دیزنی پلاس، به تلخی ناامید شد. حالا سینماهای زیادی در آمریکا و بریتانیا تعطیل شدهاند و خطر ورشکستگی کامل و تعطیلی دائمی را بغل گوش خود میبینند. جالب اینجا است که چندین و چند هفتهی قبل، دیزنی با پخش آنلاین فیلم «مولان» هم آخرین امید سینماها در آن مقطع را ناامید کرد. هرچند از آنجایی که شرکت بهتازگی بهصورت رسمی خبر از اولویت داشتن شبکههای آنلاین نسبت به سینماها برای سرمایهگذاران خود داد، دیگر رخ دادن این اتفاقات عجیب به نظر نمیآید.
صندلی های قرمز خالی سالن سینما
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اتحادیهی جهانی سینماهای دنیا در بیانیهای رسمی نوشت: «چهقدر ناامیدکننده. تعداد قابل توجهی از سینماها در اروپا و بخشهای دیگر دنیا باز شدهاند و با رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی، بازگشتی جذاب و امن به سالنهای پخش فیلم سینمایی را تقدیم مخاطب میکنند. تکتک سینماها نهایت همکاری را با استودیوها داشتند و آمادهی برنامهریزی برای ارائهی بهترین زمانبندیهای اکران ممکن به آنها بودند. اما دیزنی هیچ میلی به اکران انیمیشن Soul ندارد و حتی آن را همزمان با پخش خانگی هم به سالنهای سینما نمیفرستد. درحالیکه همه میدانیم «مولان» چه شکست سختی را در بازار اکران خانگی تجربه کرد.
دیزنی میگوید که فیلم را در سینماهای کشورهایی که دیزنی پلاس ندارند، به شکل محدود اکران خواهد کرد؛ کاری که شبیه به فوت کردن هوا به امید ایجاد طوفان است».
مطابق اخبار سینما و تلویزیون، مدیر انجمن سینماهای آمریکا نیز با تاکید روی همین نکته از استودیوها پرسید که مگر نه اینکه فیلم پیچیدهی «تنت» که در اصل مخاطب بزرگسال را هدف میگیرد، در همین وضعیت به بیش از ۳۲۰ میلیون دلار رسید؟ پس چگونه دیزنی حاضر نمیشود فیلمهای خانوادگی و کودکپسندانهی «مولان» و Soul پیکسار را که هر دو نقدهای خوبی را دریافت کردند، به روی پردههای نقرهای بفرستد؟
در وضعیت فعلی باید پذیرفت که مشکلات آمریکا در کنترل میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا/کووید 19 عملا باعثوبانی اصلی رفتن بسیاری از سینماها به سمت تعطیلی است. ظاهرا برخلاف اکثر مکانهای عمومی که برخی از آنها به مراتب تاثیر بیشتری روی گسترش ابتلا به کرونا دارند، سینماهای کالیفرنیا و نیویورک به این زودی باز نمیشوند. استودیوها نیز تا وقتی که فروش داخلی فیلمها عالی نباشد، بهانهای برای تأخیر زدن یا اکران آنلاین فیلم خود مییابند. حتی وقتی که فروش بینالمللی آثاری چون «تنت» در خارج از خاک آمریکا، بهشدت امیدوارکننده به نظر میآید.
دیزنی میخواهد انیمیشن Soul را بدون اکران سینمایی، در روز کریسمس به شبکه دیزنی پلاس بفرستد. این تصمیم باعث افزایش نگرانی و ناراحتی سینمادارها شده است.
استودیوها هنگام اعلام اخبار تأخیر پیاپی فیلمهای بزرگ خود یا فرستاده شدن آنها به سمت یک شبکهی آنلاین، معمولا میگویند که اصلا سینمایی در جهان باز نیست که بخواهد فیلم را نشان بدهد. این در حالی است که منهای بازار سینمایی بزرگ آمریکا که وضعیتی اسفناک دارد، تقریبا در تمامی کشورها سینما به نفس کشیدن ادامه میدهد. البته که اکران فیلم در این دوران اصلا به اندازهی دوران پیش از شیوع ویروس کرونا/کووید 19 سودآور نیست. اما تحلیلگرها میگویند که اگر استودیوها اهمیتی به حفظ سینماها میدهند، باید زودتر به سودهای حداقلی یا حتی پذیرش مقداری ضرر راضی بشوند و فیلمهای بزرگ را اکران کنند.
غیر از فیلم Tenet کریستوفر نولان که انصافا باتوجهبه سختی درآمدزایی در دوران کرونا به فروش لایق احترامی رسیده است، هنوز استودیوها حتی یک فیلم بزرگ جدید را هم بهصورت جهانی اکران نکردهاند. آخرین امید سینماها نیز اکران انیمیشن Soul در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) بود؛ امیدی که با اعلام خبر عقب افتادن فیلم تا ۲۵ دسامبر (۵ دی) و پخش آن از شبکهی دیزنی پلاس، به تلخی ناامید شد. حالا سینماهای زیادی در آمریکا و بریتانیا تعطیل شدهاند و خطر ورشکستگی کامل و تعطیلی دائمی را بغل گوش خود میبینند. جالب اینجا است که چندین و چند هفتهی قبل، دیزنی با پخش آنلاین فیلم «مولان» هم آخرین امید سینماها در آن مقطع را ناامید کرد. هرچند از آنجایی که شرکت بهتازگی بهصورت رسمی خبر از اولویت داشتن شبکههای آنلاین نسبت به سینماها برای سرمایهگذاران خود داد، دیگر رخ دادن این اتفاقات عجیب به نظر نمیآید.
صندلی های قرمز خالی سالن سینما
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اتحادیهی جهانی سینماهای دنیا در بیانیهای رسمی نوشت: «چهقدر ناامیدکننده. تعداد قابل توجهی از سینماها در اروپا و بخشهای دیگر دنیا باز شدهاند و با رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی، بازگشتی جذاب و امن به سالنهای پخش فیلم سینمایی را تقدیم مخاطب میکنند. تکتک سینماها نهایت همکاری را با استودیوها داشتند و آمادهی برنامهریزی برای ارائهی بهترین زمانبندیهای اکران ممکن به آنها بودند. اما دیزنی هیچ میلی به اکران انیمیشن Soul ندارد و حتی آن را همزمان با پخش خانگی هم به سالنهای سینما نمیفرستد. درحالیکه همه میدانیم «مولان» چه شکست سختی را در بازار اکران خانگی تجربه کرد.
دیزنی میگوید که فیلم را در سینماهای کشورهایی که دیزنی پلاس ندارند، به شکل محدود اکران خواهد کرد؛ کاری که شبیه به فوت کردن هوا به امید ایجاد طوفان است».
مطابق اخبار سینما و تلویزیون، مدیر انجمن سینماهای آمریکا نیز با تاکید روی همین نکته از استودیوها پرسید که مگر نه اینکه فیلم پیچیدهی «تنت» که در اصل مخاطب بزرگسال را هدف میگیرد، در همین وضعیت به بیش از ۳۲۰ میلیون دلار رسید؟ پس چگونه دیزنی حاضر نمیشود فیلمهای خانوادگی و کودکپسندانهی «مولان» و Soul پیکسار را که هر دو نقدهای خوبی را دریافت کردند، به روی پردههای نقرهای بفرستد؟
در وضعیت فعلی باید پذیرفت که مشکلات آمریکا در کنترل میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا/کووید 19 عملا باعثوبانی اصلی رفتن بسیاری از سینماها به سمت تعطیلی است. ظاهرا برخلاف اکثر مکانهای عمومی که برخی از آنها به مراتب تاثیر بیشتری روی گسترش ابتلا به کرونا دارند، سینماهای کالیفرنیا و نیویورک به این زودی باز نمیشوند. استودیوها نیز تا وقتی که فروش داخلی فیلمها عالی نباشد، بهانهای برای تأخیر زدن یا اکران آنلاین فیلم خود مییابند. حتی وقتی که فروش بینالمللی آثاری چون «تنت» در خارج از خاک آمریکا، بهشدت امیدوارکننده به نظر میآید.