01-09-2020، 14:47
گرانترین لباس دنیا که پوشیدنی نیست ( عکس )
این لباس گرانترین لباس دنیا است اما حتی اگر آن را بخرید هرگز نمیتوانید واقعا ان را بپوشید !! با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید تا بفهمید چرا ؟!! چطور میشود یک بلوز در حالی به قیمت ۶۹۹ دلار (۵۳۰ پوند) به فروش میرسد اما خریدار آن نمیتواند محصول را به صورت واقعی و فیزیکی در گنجینه لباس خود داشته باشد؟؟!
این لباس فقط به صورت مجازی طراحی شده است ! مد لباس دیجیتال جدیدترین مد دنیای طراحی لباس است ! شاید به نظر شبیه موضوعات داستان علمی تخیلی باشد، اما نشان تجاری تربیوت برای طراحهای پیشگام خود که از مدلسازی “جی سی آی” و طراحی “یو ایکس” استفاده میکند، در مجله “وگ” مطرح شده است.
این نشان تجاری در حال حاضر ۱۲ کالای “مد سایبری بدون تماس” به فروش رسانده است، که شامل بلوز توری سبز و لاتکس سیاه “ززی”به قیمت ۶۹۹ دلار (۵۳۰ پوند) است و در کنار آن کالاهای ارزانتری هم مانند کت مشکی براق ۲۹ دلاری (۲۲ پوند) یا شلوار صورتی متالیک با یک دم پری دریایی به قیمت ۲۹ دلار (۲۲ پوند) وجود دارند.
همچنین یک پیراهن لمه طلایی پاپیوندار به قیمت ۲۹ دلار (۲۲ پوند) در این نشان تجاری وجود دارد که یادآور ظاهر قدیمی لیدی گاگا است.
ایندیپندنت نوشت، اگرچه این کالاها تنها در جهان مجازی موجودند، اما همچنان به صورت محدود به فروش میرسند و هر محصول به 100 نمونه محدود است و چاپ مجدد ندارد (بلوزهای ززی تنها به سه نسخه محدودند).
تارنمای این نشان تجاری که در “زاگرب” کرواسی مستقر است، میگوید:”باور قوی ما بر این است که لباس دیجیتال، آیندهای است که باید از آن استقبال کنیم.
این محصولات بدون نیاز به تولید و ارائه فیزیکی و بدون هیچگونه محدودیت در جنسیت و سایز در دسترس است.”
این کار مصرفکنندگان را تشویق میکند تا “هویت خود را به یک جهان مجازی انتقال دهند”، و بدین معناست که محصولاتی که خریداری میکنید، تنها در دسترس شماست (یا آواتار شما: شخصیت مجازی) تا به صورت آنلاین به تن کنید. این امر، ایدهآل افرادی است که هنگام انتشار مطلب جدید در اینستاگرام، لباس جدید میخواهند.
وقتی که مشتریان این لباسها را میخرند، این گروه زمانی بین سه تا چهار ساعت را سپری میکند تا عکسهایی را که افراد موقع خرید ارسال کردهاند، با لباسها ترکیب کنند.
بنابر گزارشها، برای اثبات مالکیت این محصول دیجیتال، خریداران “یک گواهی دیجیتال” هم دریافت خواهند کرد.
نشان تجاری “تریبیوت” به مجله “ووگ” گفت که آنها برای معرفی این ایده به شرکت، از بازیهایی مانند “سمیز” و “اتومبیل دزدی بزرگ” الهام گرفتهاند. آنها همچنین میخواهند ترغیبکننده مصرف پایدار بیشتر باشند، چرا که “پیکسل”ها به هیچ پارچهای نیاز ندارند و ضایعاتشان هم صفر است.
این طراحان همچنین میخواهند موجب “کاهش تقاضا برای کالاهای جدید” شوند و علاوه بر آن، از استفاده از لباسهای فیزیکی دوری کنند.
نشان تجاری “تریبیوت” در مراحل اولیه پیشرفت است و از همه نشانهای تجاری، طراحان مد، خالقان طرحهای سهبعدی، مجلهها و عکاسان برای پیوستن به این همکاری استقبال میکند.