امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هموروئید خود را در خانه درمان کنید

#1
درمان خانگی بواسیر مجموعه ای از روشهایی است که می توانند به تسکین علائم و یا حداقل جلوگیری از پیشرفت بیشتر این عارضه کمک کنند. برای درمان بیماری، این توصیه ها جدی بگیرید!! مهمترین این روشها عبارتند از :

فیبر
درمان خانگی بواسیر با مصرف فیبر

مهمترین ماده مغذی که باید حتما در رژیم غذایی این بیماران گنجانده شود، فیبر است. فیبر را می توانید به طور طبیعی و با مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات دریافت کنید. هر فرد به طور متوسط به 30 الی 35 گرم فیبر در طول روز نیاز دارد. به شما این اطمینان را میدهیم که اگر این ماده را به اندازه کافی دریافت کنید، هرگز دچار یبوست و هموروئید نمی شوید.

فیبر های خوراکی در بدن انسان قابلیت هضم و جذب ندارند، بنابراین در روده ها تجمع می کنند و با افزایش حجم مدفوع به درمان یبوست کمک می کنند.

توجه داشته باشید که فیبر باید به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود. زیرا مصرف حجم زیادی از آن می تواند در روده و معده حجم زیادی از گاز را تولید کنند و بیماری را تشدید نماید.

بیماران مبتلا به این عارضه باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند تا بتوانند زودتر به درمان نهایی برسند. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله “برای درمان بواسیر چه بخوریم؟” را مطالعه کنید.

نوشیدن آب
درمان خانگی هموروئید با نوشیدن آب

برای درمان هموروئید خود تنها کافی است جمله ” آب مایع حیات است.” را جدی بگیرید. آب می تواند در درمان هر بیماری به خصوص دفع سموم از بدن موثر باشد. نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی به نرم کردن مدفوع و عبور راحت تر آن از دستگاه گوارش کمک کند.

نوشیدن 8 الی 10 لیوان آب در طول روز برای همه افراد ضروری است. به جای آب می توانید نوشیدنیهای متنوع و فاقد الکل، شکر و کافئین را نیز جایگزین نمایید.

ورزش
ورزش و فعالیت بدنی از روشهای موثر برای کنترل عامل بیماری یا همان یبوست است. ورزش می تواند فعالیت های روده را افزایش دهد، و به دفع راحت تر کمک کند. البته نوع ورزش نیز بسیار مهم است. انجام ورزش هایی سنگین مانند وزنه برداری به هیچ وجه توصیه نمیشود. حتماً برای درمان بیماری خود 30 دقیقه زمان برای ورزش های سبک مانند پیاده روی اختصاص دهید. ورزش کگل یکی از ورزش هایی است که جهت تقویت عضله لگن کاربرد داشته و می تواند به درمان و بهبود بواسیر کمک کند.

حمام سیتز
درمان خانگی بواسیر با حمام سیتز

حمام سیتز یا حمام نشیمن به پیچیدگی اسم آن نیست. برای انجام این روش تنها کافی است یک لگن پر از آب گرم داشته باشید. البته اگر در منزل وان دارید، استفاده از آن پیشنهاد بهتری است.

برای این منظور تنها کافی است وان یا لگن مورد نظر را با آب گرم پر کنید. میزان گرمای آب هر مقدار بیشتر باشد، بهتر است. گرما گردش خون در این ناحیه را افزایش داده و به بهبود سریع تر بیماری کمک می کند. برای نتیجه گیری بهتر نکات زیر را به یاد داشته باشید :

دمای آب باید به حدی باشد که پوست نسوزد.
بهتر است قبل از هر اقدامی لگن را ضدعفونی کنید.
برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید به اندازه یک قاشق به آب، نمک اپسوم یا جوش شیرین اضافه کنید.
حداقل برای 15 الی 20 دقیقه در این آب گرم بنشینید.
بهترین زمان برای حمام نشیمن بعد از دفع مدفوع است.
کیسه یخ
استفاده از کیسه یخ یا کمپرس سرد یکی از روشهای کنترل درد بواسیر است. سرما می تواند به سرعت درد را کاهش دهد. برای این منظور می توانید کیسه ای را از یخ پر کرده و برای 10 دقیقه بر روی موضع قرار دهید. از تماس مستقیم یخ با پوست اجتناب نمایید.

داروهای بدون نسخه
مصرف داروهای بدون نسخه روشی موثر برای درمان این بیماری است که سریعا علائم آن را رفع می کند. از مهمترین این داروها می توانیم به آنتی هموروئید اشاره کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید صفحه درمان دارویی را مطالعه نمایید.

درمان گیاهی بواسیر
داروی گیاهی بواسیر از دیر باز وجود داشته و مجموعه ای گسترده از گیاهان را تشکیل می دهد. در زمان مصر باستان از برگ های اقاقیا برای درمان این بیماری استفاده می کردند. اما امروزه گیاهان دیگری برای این منظور به کار می رود. در ادامه مثال های بیشتری از این نوع درمان می زنیم:

فندق جادوگر
درمان گیاهی بواسیر با فندق جادوگر

این گیاه همانند اسم خود جادو و یا بهتر بگوییم معجزه می کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد سوزش است که می تواند در رفع سریع علائم بواسیر موثر باشد. به علاوه فندق جادوگر دارای خواص قابضی است و در رفع بیماری موثر خواهد بود.

برای استفاده از این گیاه می توانید عصاره آن را تهیه کرده و پنبه ای را در این عصاره خیس کنید و برای حداقل 10 دقیقه بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. تکرار این درمان تا 3 مرتبه در روز منعی ندارد.

روغن درخت چای
حتما با خواص روغن درخت چای آشنایی دارید. این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند ناحیه مقعد را از هر میکروبی ضد عفونی نماید. این روغن به حدی قوی است که نباید از آن به صورت خالص استفاده نمود. بلکه می بایست آن را به نسبت 3 به 1 با روغن زیتون و یا آب مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید. از این روش می توان تا 3 مرتبه در روز استفاده نمود.

سیر
سیر دارای خواص بیشماری است و می تواند با خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی خود علائم این بیماری را تسکین دهد. برای این منظور می توانید چند حبه سیر را در آب بجوشانید و مایع حاصل را توسط پنبه بر روی موضع اعمال کنید. این محلول را می توانید برای 10 الی 15 دقیقه بر روی موضع قرار دهید و سپس بشویید. برای درمان نوع داخلی هموروئید می توانید پس از فشردن سیر (برای خارج کردن آب آن) آن را برای یک شب تا صبح به شکل شیاف در رکتوم قرار دهید.

آلوئه ورا
درمان گیاهی هموروئید با آلوئه ورا

آلوئه ورا درمان گیاهی بواسیر خارجی است. خواص زیبایی و سلامتی گیاه آلوئه ورا بر هیچکس پوشیده نیست. این گیاه مناسب درمان التهاب پوست، سوختگی و انواع لک است. در ضمن خواص ضد التهابی این گیاهی در رفع التهاب و تورم این بیماری نیز موثر است.

برای این منظور می توانید برگ تازه این گیاه را تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید و بر روی موضع در ناحیه بواسیر خارجی اعمال کنید. برای درمان نوع داخلی این بیماری می توانید ژل داخل آن را به صورت نوار های کوچک برش زده و در مقعد قرار دهید.

چای کیسه ای
چای سیاه می تواند به عنوان یک قابض طبیعی برای رگ های آسیب دیده عمل کند. در ضمن چای حاوی آنتی اکسیدان است و در رفع علائم بیماری به خصوص التهاب و تورم آن موثر عمل می کند.

برای این منظور چای کیسه ای را برای چند دقیقه در آب جوش خیس کنید و پس از خنک شدن بر روی موضع قرار دهید. این درمان را می توانید تا سه بار در روز تکرار کرد.

انجیر خشک
مصرف انجیر خشک تاثیر ویژه ای در برطرف کردن یبوست دارد. می توانید از شب قبل 3 الی 4 عدد انجیر خشک را در آب خیس کرده و صبح روز بعد انجیر ها به همراه آب آن میل کنید. این درمان خانگی هموروئید را می توانید روزانه تکرار کنید.

چای سبز
نوشیدن چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی می تواند به بهبودی سریع تر کمک کند و استعمال این چای نیز در کاهش تورم و تقویت هضم موثر خواهد بود. برای تاثیر بیشتر می توانید دم کرده برگ های چای سبز را با نصف قاشق عسل و نصف قاشق آبلیمو مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید جوشانده آن (بدون عسل و آبلیمو) را بر موضع استعمال نمایید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان سنتی این بیماری داشته باشید، مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

درمان قطعی بواسیر با داروهای گیاهی؟؟؟
واقعیت این است که امکان درمان قطعی بواسیر در خانه با داروهای گیاهی وجود ندارد. زیرا این گیاهان دارویی یا روشهای خانگی در بهترین حالت تنها در رفع علائم بیماری موثر هستند. سیاهرگ آسیب دیده به خصوص در حالتی که دچار تورم شده است به هیچ وجه و با هیچ دارویی به حالت اولیه باز نمی گردد. تنها راهکار برای برطرف کردن این مشکل این است که بافت متورم از پایه قطع شود.

برای درمان می توانید از روش عمل جراحی و یا لیزر این بیماری کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با درمان بواسیر به خصوص درمان نوین این بیماری یعنی درمان بواسیر با لیزر به این صفحه مراجعه نمایید.
کلینیک عابدیان
آگهی
#2
این پستا قبلا عکس داشتن crying
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
#3
بعضی درمانهای فوق برای پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت مراحل اولیه  بیماری  مفید هستند  مثل مصرف فیبر و آب زیاد و استفاده از آب گرم .
اگر بواسیر پیشرفته باشد و درد و خونریزی داشته باشد  باید عمل شود
اگر کم باشد و موقع اجابت مزاج خارج نشود احتیاج به درمان ندارد


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان