15-05-2020، 16:03
سونی با انتشار گزارش مالی این شرکت در سهماهه اول سال 2020 اعلام کرد که میزان فروش تلفنهای هوشمند اکسپریا در این بازه به پایینترین حد تاریخ این شرکت رسیده است.
چند سالی است که تلفنهای هوشمند اکسپریا از محبوبیت افتادهاند و اگرچه سونی هنوز امیدوار است که بتواند کسب و کار موبایل خود را احیا کند، ولی گزارشها نشان میدهد که این شرکت در سهماهه اخیر بدترین عملکرد خود را به جا گذاشته است. با جیاسام همراه باشید.
سونی امروز اعلام کرد که این شرکت در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ فقط ۴۰۰ هزار تلفن هوشمند اکسپریا فروخته است. این رقم کمترین آمار در طول تاریخ سونی است و افت چشمگیر ۶۳.۷ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل نشان میدهد. این شرکت در سهماهه نخست پارسال ۱.۱ میلیون موبایل فروخته بودند.
این کمپانی کهنهکار ژاپنی متاسفانه در دستیابی به هدف فروش ۷۰۰ هزار گوشی خود ناکام ماند، اما این اتفاق را میتوان تا حدی متاثر از همهگیری جهانی ویروس کرونا دانست. سونی امروز در گزارش خود متذکر شد که شیوع کووید-۱۹ بر روی عرضه، تولید و تقاضای محصولات آنها اثر گذاشته است.
سونی در تمام طول سال مالی گذشته خود (از سهماهه دوم ۲۰۱۹ تا سهماهه اول ۲۰۲۰) حدود ۳.۲ میلیون موبایل اکسپریا فروخت. این شرکت ابتدا در آوریل ۲۰۱۹ برای فروش ۵ میلیون دستگاه هدفگذاری کرده بود، اما در ماه ژوئیه این رقم را به ۴ میلیون کاهش داد و اخیرا آن را به ۳.۵ میلیون رسانده بود. با این حال، باز هم موفق به دستیابی به آن نشد.
بلاتکلیفی متاثر از وضعیت ویروس کرونا باعث شده که سونی فعلا پیشبینی دقیقی برای سال مالی پیش روی خود نداشته باشد. انتظار میرود که عملکرد این شرکت در سال جاری بستگی زیادی به عملکرد اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پیدا کند.
این شرکت قصد داشت با کمک فراگیری نسل پنجم ارتباطات دوباره به دنیای موبایل برگشته و به سودآوری برسد، اما آنها در ماههای اخیر با تلفیق زیانهای کسب و کار موبایل خود با سایر کسب و کارها سعی کردند شرایط نامطلوب برند اکسپریا را مخفی کنند. در حال حاضر مشخص نیست که برنامه بلندمدت این کمپانی ژاپنی برای بازار موبایل چه خواهد بود.
چند سالی است که تلفنهای هوشمند اکسپریا از محبوبیت افتادهاند و اگرچه سونی هنوز امیدوار است که بتواند کسب و کار موبایل خود را احیا کند، ولی گزارشها نشان میدهد که این شرکت در سهماهه اخیر بدترین عملکرد خود را به جا گذاشته است. با جیاسام همراه باشید.
سونی امروز اعلام کرد که این شرکت در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ فقط ۴۰۰ هزار تلفن هوشمند اکسپریا فروخته است. این رقم کمترین آمار در طول تاریخ سونی است و افت چشمگیر ۶۳.۷ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل نشان میدهد. این شرکت در سهماهه نخست پارسال ۱.۱ میلیون موبایل فروخته بودند.
این کمپانی کهنهکار ژاپنی متاسفانه در دستیابی به هدف فروش ۷۰۰ هزار گوشی خود ناکام ماند، اما این اتفاق را میتوان تا حدی متاثر از همهگیری جهانی ویروس کرونا دانست. سونی امروز در گزارش خود متذکر شد که شیوع کووید-۱۹ بر روی عرضه، تولید و تقاضای محصولات آنها اثر گذاشته است.
سونی در تمام طول سال مالی گذشته خود (از سهماهه دوم ۲۰۱۹ تا سهماهه اول ۲۰۲۰) حدود ۳.۲ میلیون موبایل اکسپریا فروخت. این شرکت ابتدا در آوریل ۲۰۱۹ برای فروش ۵ میلیون دستگاه هدفگذاری کرده بود، اما در ماه ژوئیه این رقم را به ۴ میلیون کاهش داد و اخیرا آن را به ۳.۵ میلیون رسانده بود. با این حال، باز هم موفق به دستیابی به آن نشد.
بلاتکلیفی متاثر از وضعیت ویروس کرونا باعث شده که سونی فعلا پیشبینی دقیقی برای سال مالی پیش روی خود نداشته باشد. انتظار میرود که عملکرد این شرکت در سال جاری بستگی زیادی به عملکرد اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پیدا کند.
این شرکت قصد داشت با کمک فراگیری نسل پنجم ارتباطات دوباره به دنیای موبایل برگشته و به سودآوری برسد، اما آنها در ماههای اخیر با تلفیق زیانهای کسب و کار موبایل خود با سایر کسب و کارها سعی کردند شرایط نامطلوب برند اکسپریا را مخفی کنند. در حال حاضر مشخص نیست که برنامه بلندمدت این کمپانی ژاپنی برای بازار موبایل چه خواهد بود.
