05-03-2017، 15:23
قسمت سوم
تگ description توصیفی بنویسید
موتور های جستجو از متا تگ description برای توضیح صفحه در لیست خود استفاده می کنند. بنابراین بسیار مهم است که برای هر صفحه خود توضیحات کافی و دقیق داشته باشید. اگر این کار را درست انجام دهید به کاربران خود کمک کرده اید تا صفحات وب سایت شما را بیابند. و به موتور های جستجو کمک می کنند به بهترین وجه صفحات وب سایت شما را در لیست خود قرار دهند.
لینک های داخلی در وب سایت
لینک ها بسیار مهم هستند و لینک دادن از صفحات وب سایت خودتان به صفحات دیگر وب سایت هم مفید است. البته این کار به اندازه لینک دادن وب سایت های دیگر به وب سایت شما تاثیر گذار نیستند اما به افزایش رانکینگ هر صفحه کمک می کند. حتی اگر این کار هیچ فایده ای هم نداشته باشد که دارد به موتور های جستجو کمک می کند تا راحتتر صفحات وب سایت شما را پیدا کنند. به صفحات مهم وب سایت خودتان بیش از دیگر صفحات لینک بدهید.
لینک هایی که با متن دنبال می شوند از نظر موتور های جستجو مقبول ترند
لینک هایی که داخل متن و محتوا قرار دارند بسیار بهتر هستند و تاثیر گذاری بیشتری دارند فرقی نمی کند این لینک از وب سایتی دیگر داده شده باشد یا لینکی داخلی باشد. این برتری بدین دلیل است که موتور های جستجو اعتبار بیشتری برای لینکی قائل می شوند که در میان متن قرار دارد و توصیفی تر است معمولا این گونه لینک ها کمتر هدف گمراه کردن موتور های جستجو را دارند تا لینکی که در لیستی از لینک ها قرار گرفته باشد.
برای رانکینگ بالاتر سیاست افزایش دائمی لینک های خارجی
هر چه لینک هایی که به شما داده می شود عمر بیشتری داشته باشد بهتر است. اگر 100 لینک همزمان به سایت شما داده شود خوب نیست. برای موتور های جستجو مشخص می شود که شما 100 لینک خریداری کرده اید و احتمالا جریمه خواهید شد بنابراین یک روند طبیعی برای افزایش تعداد لینک های خود انتخاب نمایید بسیاری می پرسند چه تعدادی و به چه فاصله زمانی باید لینک اضافه شود باید بگویم نمی توان پاسخ مشخصی داد هیچ کس نمی داند الگوریتم گوگل یا دیگر موتور های جستجو چیست یا حتی اگر هم بداند چون این الگوریتم ها مرتب تغییر می کنند نمی توان بر اساس آن عمل کرد و کاری که درست به نظر می رسد این است که با رعایت یک بازه احتیاطی و با شیبی ملایم به مرور زمان نسبت به افزایش تعداد لینک ها اقدام کنید. تا این کار شما به عنوان اسپمینگ تشخیص داده نشود.
دایرکتوری ها برای رتبه بیشتر
سعی کنید با قرار دادن لینک خود در دایرکتورهای بزرگ مانند Yahoo و DMOZ در شاخه ای مرتبط با وب سایت خود به موتور های جستجو بفهمانید که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کنند. لیست شدن در این دایرکتوری ها خوب است اما گاه بسیار زمان بر است بنابراین با دید بلند مدت به آن نگاه کنید.
سئو و مراقبت از لینک های خود
وقتی به وب سایت دیگری لینک می دهید همیشه خطر جریمه شدن را به جان خریده اید. تا حد امکان سعی کنید به وب سایت هایی با رانکینگ پایین لینک ندهید همینطور زمانی که لینک فروشی می کنید و به وب سایتی لینک می دهید که تعداد زیادی لینک از وب سایت های دیگر خریده است خطر جریمه شدن را به جان خریده اید. وقتی که این کار را انجام می دهید باید اطمینان حاصل کنید به وب سایت های با رانکینگ پایین و با اعتبار پایین که اصول بهینه سازی سایت را رعایت نمی کنند لینک ندهید و همینطور به صورت منظم رانکینگ وب سایتی را که به آنها لینک داده اید را چک کنید و در صورت لزوم این لینک ها را حذف کنید.
برای عکس های اصلی خود حتما لینک قرار دهید
بسیار مهم است که عکس های شما دارای لینک باشند چون مردم معمولاً روی عکس ها بیشتر کلیک می کنند و موتور های جستجو برای محتویاتی که دارای لینک هستند ارزش بیشتری قائل هستند. کلید این کار این است که در کد این عکس ها همیشه متنی متناسب قرار دهید تا موتور های حستجو رانکینگ مناسبی به آنها بدهند.
موتور های جستجو به روز رسانی را دوست دارند
صفحاتی که بر اساس روالی منظم به روز رسانی می شوند شانس بیشتری برای کسب رتبه یا رانکینگ بالاتر را دارند. اما کار شما باید بیشتر از یک اصلاح یک غلط املایی یا تغییراتی کوچک باشد باید به صورتی منظم حجم مناسبی از تغییرات داشته باشید تا تاثیری مثبت در رانکینگ شما داشته باشد.
موتور های جستجو و فریم ها
حقیقت این است که فریم ها و موتور های جستجو خیلی با هم سازگار نیستند اما اگر مجبورید از فریم استفاده کنید بهتر است از یک ورژن بدون فریم هم در وب سایت خود استفاده کنید.
فایل های فلش و موتور های جستجو
موتور های جستجو فایل های فلش را هم خیلی دوست ندارند! اما امروزه استفاده از فلش در طراحی وب سایت اجتناب ناپذیر است. برای سازگاری بیشتر این فایل ها بهتر است در کد HTML آن متنی متناسب و مرتبط با آن بگنجانید و اگر از فلش در همه صفحات وب سایت خود استفاده می کنید بهتر است یک نسخه از وب سایت که بدون فلش طراحی شده است را هم در دسترس موتور های جستجو قرار دهید.
علی یزدی مقدم
تگ description توصیفی بنویسید
موتور های جستجو از متا تگ description برای توضیح صفحه در لیست خود استفاده می کنند. بنابراین بسیار مهم است که برای هر صفحه خود توضیحات کافی و دقیق داشته باشید. اگر این کار را درست انجام دهید به کاربران خود کمک کرده اید تا صفحات وب سایت شما را بیابند. و به موتور های جستجو کمک می کنند به بهترین وجه صفحات وب سایت شما را در لیست خود قرار دهند.
لینک های داخلی در وب سایت
لینک ها بسیار مهم هستند و لینک دادن از صفحات وب سایت خودتان به صفحات دیگر وب سایت هم مفید است. البته این کار به اندازه لینک دادن وب سایت های دیگر به وب سایت شما تاثیر گذار نیستند اما به افزایش رانکینگ هر صفحه کمک می کند. حتی اگر این کار هیچ فایده ای هم نداشته باشد که دارد به موتور های جستجو کمک می کند تا راحتتر صفحات وب سایت شما را پیدا کنند. به صفحات مهم وب سایت خودتان بیش از دیگر صفحات لینک بدهید.
لینک هایی که با متن دنبال می شوند از نظر موتور های جستجو مقبول ترند
لینک هایی که داخل متن و محتوا قرار دارند بسیار بهتر هستند و تاثیر گذاری بیشتری دارند فرقی نمی کند این لینک از وب سایتی دیگر داده شده باشد یا لینکی داخلی باشد. این برتری بدین دلیل است که موتور های جستجو اعتبار بیشتری برای لینکی قائل می شوند که در میان متن قرار دارد و توصیفی تر است معمولا این گونه لینک ها کمتر هدف گمراه کردن موتور های جستجو را دارند تا لینکی که در لیستی از لینک ها قرار گرفته باشد.
برای رانکینگ بالاتر سیاست افزایش دائمی لینک های خارجی
هر چه لینک هایی که به شما داده می شود عمر بیشتری داشته باشد بهتر است. اگر 100 لینک همزمان به سایت شما داده شود خوب نیست. برای موتور های جستجو مشخص می شود که شما 100 لینک خریداری کرده اید و احتمالا جریمه خواهید شد بنابراین یک روند طبیعی برای افزایش تعداد لینک های خود انتخاب نمایید بسیاری می پرسند چه تعدادی و به چه فاصله زمانی باید لینک اضافه شود باید بگویم نمی توان پاسخ مشخصی داد هیچ کس نمی داند الگوریتم گوگل یا دیگر موتور های جستجو چیست یا حتی اگر هم بداند چون این الگوریتم ها مرتب تغییر می کنند نمی توان بر اساس آن عمل کرد و کاری که درست به نظر می رسد این است که با رعایت یک بازه احتیاطی و با شیبی ملایم به مرور زمان نسبت به افزایش تعداد لینک ها اقدام کنید. تا این کار شما به عنوان اسپمینگ تشخیص داده نشود.
دایرکتوری ها برای رتبه بیشتر
سعی کنید با قرار دادن لینک خود در دایرکتورهای بزرگ مانند Yahoo و DMOZ در شاخه ای مرتبط با وب سایت خود به موتور های جستجو بفهمانید که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کنند. لیست شدن در این دایرکتوری ها خوب است اما گاه بسیار زمان بر است بنابراین با دید بلند مدت به آن نگاه کنید.
سئو و مراقبت از لینک های خود
وقتی به وب سایت دیگری لینک می دهید همیشه خطر جریمه شدن را به جان خریده اید. تا حد امکان سعی کنید به وب سایت هایی با رانکینگ پایین لینک ندهید همینطور زمانی که لینک فروشی می کنید و به وب سایتی لینک می دهید که تعداد زیادی لینک از وب سایت های دیگر خریده است خطر جریمه شدن را به جان خریده اید. وقتی که این کار را انجام می دهید باید اطمینان حاصل کنید به وب سایت های با رانکینگ پایین و با اعتبار پایین که اصول بهینه سازی سایت را رعایت نمی کنند لینک ندهید و همینطور به صورت منظم رانکینگ وب سایتی را که به آنها لینک داده اید را چک کنید و در صورت لزوم این لینک ها را حذف کنید.
برای عکس های اصلی خود حتما لینک قرار دهید
بسیار مهم است که عکس های شما دارای لینک باشند چون مردم معمولاً روی عکس ها بیشتر کلیک می کنند و موتور های جستجو برای محتویاتی که دارای لینک هستند ارزش بیشتری قائل هستند. کلید این کار این است که در کد این عکس ها همیشه متنی متناسب قرار دهید تا موتور های حستجو رانکینگ مناسبی به آنها بدهند.
موتور های جستجو به روز رسانی را دوست دارند
صفحاتی که بر اساس روالی منظم به روز رسانی می شوند شانس بیشتری برای کسب رتبه یا رانکینگ بالاتر را دارند. اما کار شما باید بیشتر از یک اصلاح یک غلط املایی یا تغییراتی کوچک باشد باید به صورتی منظم حجم مناسبی از تغییرات داشته باشید تا تاثیری مثبت در رانکینگ شما داشته باشد.
موتور های جستجو و فریم ها
حقیقت این است که فریم ها و موتور های جستجو خیلی با هم سازگار نیستند اما اگر مجبورید از فریم استفاده کنید بهتر است از یک ورژن بدون فریم هم در وب سایت خود استفاده کنید.
فایل های فلش و موتور های جستجو
موتور های جستجو فایل های فلش را هم خیلی دوست ندارند! اما امروزه استفاده از فلش در طراحی وب سایت اجتناب ناپذیر است. برای سازگاری بیشتر این فایل ها بهتر است در کد HTML آن متنی متناسب و مرتبط با آن بگنجانید و اگر از فلش در همه صفحات وب سایت خود استفاده می کنید بهتر است یک نسخه از وب سایت که بدون فلش طراحی شده است را هم در دسترس موتور های جستجو قرار دهید.
علی یزدی مقدم