19-02-2016، 13:24
(16-02-2016، 7:16)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(17-01-2016، 19:41)eɴιɢмαтιc نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قربانی کردن اسماعیل - 1603
اثر کاراواجو
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه دقت کنی به نظر من این یکم مشکل داره
به نظر من این تو مایه های تهاجم فرهنگیه چون :
اولا من شنیده بودم حضرت اسماعیل خودش برا قربانی شدن راضی میشه اما اینجا ...
دوما چرا حضرت اسماعیل و اون کسی که گوشه نقاشیه برهنه اند؟؟؟
فلسفه این نقاشی زیاده نقاط ضعف زیادی در این نقاشی دیده میشه که چند مثال بارزش که خود شما گفتید اما اسمشو نمیشه گذاشت
تهاجم فرهنگی چون اصلا دخلی ب این موضوع نداره
اگه کاراواجو رو بشناسید میدونید که ایشون اصلا به عالم غیب و اسمان اعتقادی نداره
البته هنرمند توانایی بوده اما هنرشو در راستای عقاید خودش پیش گرفته
این نقاشی رو هم فک کنم یه کلیسایی سفارش داده بود..
*نقـد نقاشی:
اگر به همه تابلوهای نقاشان قبلی که به ترسیم این ماجرا پرداخته ان نگاه کنیم میبینیم بین آنها نقاط اشتراک متعددی یافت می شه. به طور مثال در همه آنها فرشته وجود داره و طبیعی است که فرشته همواره در آسمان کشیده شده باشه تا بتواند نمادی از آسمانی بودن و انتساب آن به عالم معنا باشه اما در این تصویر فرشته کاملا زمینیه چراکه کاراواجو اصلا اعتقادی به آسمان و عالم غیب نداره .از طرف دیگر آیا این اصلا فرشته است؟(نظراتو که خوندم جالب بود یکی گف شیطان و شما گفتی فرشته اس) اگه تصویرو نگاه کنید بال های فرشته اصلا وجود ندارن و به بدن متصل نیست بلکه صرفا تصویری مبهم و گنگ رو مشاهده می کنیم . نحوه نورپردازی و استفاده از رنگ سیاه و سرخ نه تنها حالتی معنوی به این تصویر نمی ده بلکه بیشتر صحنه ای شیطانی را در ناخودآگاه ذهن ترسیم می کنه و سر بیرون زده قوچ (که بدن او را نمی بینیم) به وحشت حاصل از این صحنه افزوده ، انگار یادآور می شه که سر این پسربچه نیز همچون گوسفندی قرار است از تن جدا شود، بدون آنکه بر آزمایش الهی و تسلیم فرمان الهی بودن اشاره ای شود و بدون اونکه در نظر بگیریم ما از خود هیچ نداریم و هرچه هست، از زندگی تا مرگ متعلق به او و صرفا اماناتی در دستان ماست.
در این تصویر فرشته ای آسمانی وجود نداره و حتی بال های فرشته کاملا محو شده و در حد یک سایه است. انگار این فرشتهیستش بلکه زنی دلسوز ه که دستان مردی روستایی را گرفته است که «هی! مواظب باش! آخر این چه کار زشتی است که داری انجام می دهی؟»چهره ابراهیم با پیشانی بلند و چین و چروک های پیشانی بیشتر او را شبیه به بُلَها یا فردی قصی القلب نشان داده است. قرار گرفتن چهره وحشت زده کودک در کنار سر بدون تن گوسفند، صحنه را غم انگیزتر نشان می ده!
درکل یک اثر همیشه طبق عقاید اصلی و.. نیست..
از اینکه به موضوعات بها میدید و با دقت میخونید شگفت زده شدمـ امیدوار شدم که هنوز موضوعات هنری منتقد دارن(:
تشکر (: