27-10-2015، 15:26
عضو انجمن قطعه سازان تنها راهکار فعلی صنعت خودرو را ورود و جذب سرمایه گذار جدید دانست و گفت : البته قطعه سازان نیز برای رفع مشکل نقدینگی در این صنعت نیازمند حضور سرمایه گذار جدید در این صنعت بوده و باید در این زمینه اقدام کنند.
بهرام شهریاری افزود : تزریق منابع مالی به درون بنگاههای اقتصادی بدون بهره بانکی می تواند صنعت خودرو و قطعه سازی کشور را کمک نموده و از وضعیت فعلی خارج کند.
وی همچنین به شروط حمایت های تسهیلاتی دولت از این صنعت در شرایط فعلی بازار خودرو پرداخت و گفت : در صورتی که دولت بنا دارد نقدینگی را به صنعت خودرو تزریق نماید باید حمایت های تسهیلاتی به نحوی باشد که صنعت خودرو را متحول نماید در واقع باید تزریق نقدینگی و حمایت تسهیلاتی دولت موجب افزایش توان خودروسازان و بستری جهت ورود به عرصه های جدید و تولید خودروهای به روز و با کیفیت در این صنعت شود.
وی در ادامه با توجه به بسته پیشنهادی دولت برای خروج از شرایط فعلی بازار خودرو اظهار داشت : بسته پیشنهادی دولت قرار نیست درمان گر باشد بلکه صرفا مسکنی برای عبور از مرحله فعلی به مرحله دیگر است.
وی اظهار داشت : البته خروج از وضعیت کنونی در بازار خودرو و بهبود شرایط خودروسازان در وضعیت قطعه سازان تاثیر چندانی نخواهد گذاشت چرا که خودروسازان با چاله های بزرگی به دلیل مشکلات نقدینگی و موانعی که برای خرید های ارزی با آن مواجه بودند دست به گریبان هستند که طبعا با بهبود اوضاع بازار بیشتر به فکر رفع مشکلات خود خواهند بود .
وی با اشاره به بندهایی از بسته پیشنهادی دولت به منظور تحریک تقاضا گفت : این بسته پیشنهادی به هر شکل که ارائه شود قطعا باید موجب تحریک تقاضا در بازار شود اما نکته مهمی که در این بسته باید مورد توجه قرار گیرد ارائه تسهیلات با بهره های بسیار کم به متقاضیان است تا موجب تحریک تقاضا شود.
این فعال صنعت در قطعه سازی کشور تصریح کرد : تا زمانی که رونق اقتصادی در کشور ایجاد نشود و قدرت و توان مالی در جامعه افزایش نیابد قطعا مشکلات و شرایط موجود بازار خودرو برجا خواهد بود.
شهریاری افزود : برای برون رفت از بحران فعلی صنعت خودرو ، بسته پیشنهادی دولت صرفا می تواند درمان موقتی باشد چرا که برای درمان قطعی و بهبود اوضاع خودروسازان باید تزریق منابع مالی بدون بهره و ترجیحا در مشارکت با شرکتهای خارجی صورت گیرد ضمن اینکه در این همکاری ها تنها آورده شرکتهای خارجی نباید نقدینگی نباشد بلکه باید ورود دانش فنی ، محصول جدید و تمرکز بر تنوع و تیراژ تولید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت : در چنین شرایطی با یک مهندسی مجدد در ساختار شرکتهای خودروساز می توان صنعت خودرو را به صورت پلکانی به بهره وری رساند و با برنامه ای چند ساله صنعت خودرو را اصلاح و به استانداردهای جهانی رساند.
منبع: خبرخودرو
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهرام شهریاری افزود : تزریق منابع مالی به درون بنگاههای اقتصادی بدون بهره بانکی می تواند صنعت خودرو و قطعه سازی کشور را کمک نموده و از وضعیت فعلی خارج کند.
وی همچنین به شروط حمایت های تسهیلاتی دولت از این صنعت در شرایط فعلی بازار خودرو پرداخت و گفت : در صورتی که دولت بنا دارد نقدینگی را به صنعت خودرو تزریق نماید باید حمایت های تسهیلاتی به نحوی باشد که صنعت خودرو را متحول نماید در واقع باید تزریق نقدینگی و حمایت تسهیلاتی دولت موجب افزایش توان خودروسازان و بستری جهت ورود به عرصه های جدید و تولید خودروهای به روز و با کیفیت در این صنعت شود.
وی در ادامه با توجه به بسته پیشنهادی دولت برای خروج از شرایط فعلی بازار خودرو اظهار داشت : بسته پیشنهادی دولت قرار نیست درمان گر باشد بلکه صرفا مسکنی برای عبور از مرحله فعلی به مرحله دیگر است.
وی اظهار داشت : البته خروج از وضعیت کنونی در بازار خودرو و بهبود شرایط خودروسازان در وضعیت قطعه سازان تاثیر چندانی نخواهد گذاشت چرا که خودروسازان با چاله های بزرگی به دلیل مشکلات نقدینگی و موانعی که برای خرید های ارزی با آن مواجه بودند دست به گریبان هستند که طبعا با بهبود اوضاع بازار بیشتر به فکر رفع مشکلات خود خواهند بود .
وی با اشاره به بندهایی از بسته پیشنهادی دولت به منظور تحریک تقاضا گفت : این بسته پیشنهادی به هر شکل که ارائه شود قطعا باید موجب تحریک تقاضا در بازار شود اما نکته مهمی که در این بسته باید مورد توجه قرار گیرد ارائه تسهیلات با بهره های بسیار کم به متقاضیان است تا موجب تحریک تقاضا شود.
این فعال صنعت در قطعه سازی کشور تصریح کرد : تا زمانی که رونق اقتصادی در کشور ایجاد نشود و قدرت و توان مالی در جامعه افزایش نیابد قطعا مشکلات و شرایط موجود بازار خودرو برجا خواهد بود.
شهریاری افزود : برای برون رفت از بحران فعلی صنعت خودرو ، بسته پیشنهادی دولت صرفا می تواند درمان موقتی باشد چرا که برای درمان قطعی و بهبود اوضاع خودروسازان باید تزریق منابع مالی بدون بهره و ترجیحا در مشارکت با شرکتهای خارجی صورت گیرد ضمن اینکه در این همکاری ها تنها آورده شرکتهای خارجی نباید نقدینگی نباشد بلکه باید ورود دانش فنی ، محصول جدید و تمرکز بر تنوع و تیراژ تولید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت : در چنین شرایطی با یک مهندسی مجدد در ساختار شرکتهای خودروساز می توان صنعت خودرو را به صورت پلکانی به بهره وری رساند و با برنامه ای چند ساله صنعت خودرو را اصلاح و به استانداردهای جهانی رساند.
منبع: خبرخودرو
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.