11-10-2015، 10:09
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن:
بازاریابی چیست و به چه دلیل استفاده می شود؟
قبل از اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ بدهیم لازم است ابتدا این سؤال را پرسیده و به آن پاسخ بدهیم که هدف یک کسب و کار چیست؟
از نظر بسیاری از افراد، هدف کسب و کار این است که آنها به سودآوری رسیده و در نهایت ثروتمند شوند، ولی این در واقع یک هدف ثانویه و نتیجه رسیدن به هدف اصلی کسب و کار است که آن، به دست آوردن و حفظ یک مشتری است. بله، هدف اصلی کسب و کار این است که شما مشتریان را به دست آورده و آنها را حفظ کنید و در نتیجه بتوانید با برآورده کردن نیازها و خواستههای آنها با محصولات و خدمات خودتان، به سودآوری برسید.
در نتیجه میتوان گفت که بازاریابی تمام فعالیتها، اقدامات و فرآیندهای ایجاد، اطلاعرسانی، تحویل، و تبادل پیشنهاداتی است که برای مشتریان، شرکا، وبه طور کلی جامعه ارزش داشته باشد. در واقع بازاریابی تمام کارهایی است که کارآفرین، برای به دست آوردن مشتریان و حفظ ارتباط با آنها انجام میدهد.
لازم به ذکر است که مهارت های بازاریابی لزوما با آموزش بازاریابی با کتاب و مقاله انتقال داده نمیشوند، زیرا علم بازاریابی با گذشت زمان دائما بروز می شود و نیازمند اعمال تغییرات در قوانین و ساختار خود دارد.
بازاریابی شامل بخشهای متفاوتی از جمله شناخت مشتریان بالقوه، مشخص کردن روندهای بازار، مشخص کردن محصول مناسب برای بازار، روابط اجتماعی، قیمتگذاری، بستهبندی، توزیع و موارد زیاد دیگری میشود.
یک سری از مهمترین سؤالاتی که بازاریابی به آنها پاسخ میدهد این است که:
دقیقاً قرار است چه چیزی تولید شود؟
قرار است به چه کسی فروخته شود؟
قرار است به وسیله چه کسی فروخته شود؟
قرار است چگونه فروخته شود و پول آن پرداخت شود؟
قرار است چگونه تحویل داده شده و خدماترسانی شود؟
نکته قابل توجه این است که مردم محصولات را خریداری نمیکنند، بلکه مزیت و فایدهای که محصولات و خدمات در زندگی و کار آنها دارند را خریداری میکنند.یعنی مشتریان چیزهایی که شما میفروشید را نمیخرند، بلکه چیزهایی که برای خودشان ارزش دارد را خریداری میکنند.
قبل از اینکه شما بخواهید یک محصول یا خدمت را تولید کنید و زمان و انرژی و دارایی خودتان را صرف آن کنید، لازم است که یک بازاریاب هوشمند باشید. یعنی وقت گذاشته و متوجه شوید که مشتریان بالقوه شما چه افرادی هستند و شما به چه شکل میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی استراتژیک، چهار بخش دارد که در طول تمام تاریخ ثابت ماندهاند و آنها شامل تخصصیشدن، متمایز شدن، بخشبندی کردن، و متمرکز شدن است. هر کدام از اینها جزئیات زیادی دارند و توجه یا عدم توجه به آنها میتواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شود. به طور مثال در متمایز شدن، شما باید بتوانید مزیت رقابتی خودتان را مشخص کرده و تمرکز فعالیتهای تبلیغاتی خودتان را بر روی آن قرار بدهید. مزیت رقابتی، چیزی است که برای مشتریان مهم است و محصولات و خدمات یا کسب و کار شما را در چشم آنها در مقایسه با محصولات و کسب و کارهای دیگر متمایز نشان میدهد. در صورتی که شما یک مزیت رقابتی نداشته باشید، وارد شدن به یک بازار رقابتی عملاً غیرممکن است و فعالیتهای شما به شکست منجر خواهند شد. طبق گفته جک ولش، مدیر سابق کمپانی جنرال الکتریک، “اگر یک مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید.”
استراتژی بازاریابی، مشخص کردن این مسئله است که مخاطبین شما چه افرادی هستند، چه چیزی برای آنها ارزش دارد، آنها به چه چیزی اهمیت میدهد، و این چه ارتباطی به پیشنهاد شما دارد؟ شما چه پیامی میتوانید ارائه کنید که هم حقیقت داشته باشد و هم نیازهای مشتریان را برآورده کند؟ استراتژی بازاریابی به شما این امکان را میدهد که بتوانید به سؤالات حیاتی مشتریان همانند “چرا من باید به این اهمیت بدهم؟” پاسخ بدهید.
نکتهای که قابل توجه است این است که فرایندهای بازاریابی و آموزش بازاریابی، زمانبر و هزینهبر هستند، بنابراین لازم است که شما بتوانید با استفاده از یک استراتژی مناسب بازاریابی، هزینههای خودتان را کاهش داده و سریعتر محصولات و خدمات خودتان را به سوددهی برسانید.نکتهای که در تبلیغات بسیار به چشم میخورد ولی در بازاریابی نیز دیده میشود، این است که معمولاً در تبلیغات، 50% هزینه تبلیغات به هدر میرود و هیچ نتیجهای تولید نمیکند؛ در بازاریابی نیز در صورتی که شما از استراتژی مناسبی استفاده نکنید، ممکن است مقدار زیادی از محصولات و خدمات را تولید کنید که فروش و سودآوری برای شما به دنبال نیاورده و در نهایت باعث اتلاف زمان و دارایی شما شود.
یک برنامه بازاریابی خوب میتواند به شما کمک کند که انرژی و منابع خودتان را متمرکز کنید. ولی برنامهای که در خلأ ایجاد شده و صرفاً بر پایه افکار شما باشد، نمیتواند هدف شما را پیش ببرد. به همین دلیل است که تحقیقات بازاریابی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
تحقیقات تلاش میکند که با مطالعه گذشته، آینده را پیشبینی کند. تحقیقات نشان میدهد که افراد چه کاری انجام دادهاند و کاری که ممکن است افراد در آینده انجام بدهند را از آن نتیجه میگیرد.
با وجود اینکه برنامهریزی ضروری است، ولی هیچ چیزی جایگزین بینش کارآفرینی نخواهد شد. بنابراین پس از اینکه تمام اطلاعات لازم در مورد مشتریان، روندهای بازار، کانالهای توزیع، و موارد دیگر را مشخص کردید، لازم است که در نهایت به درک کارآفرینی خودتان اعتماد کرده و تصمیم نهایی را با اطمینان بگیرید.
بازاریابی یکی از مهمترین بخشهای کسب و کار است و داشتن اطلاعات و تجربه کافی در آن، میتواند به شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند که محصولات و خدمات مناسبی را وارد بازار کرده و آن را در مکان مناسب، به شیوه مناسب، به مشتریان مناسب ارائه کرده و در نهایت بتوانید به فروش و سودآوری مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.
در صورتی که شما یک کارآفرین هستید و میخواهید به شکلی راحت و مطمئن، با روشهای استاندارد بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان آشنا شوید، یکی از کاملترین مجموعه های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش بازاریابی ویدیویی در جهان، دوره آموزش استراتژیهای افزایش سود برایان تریسی است که شما با گذراندن آن میتوانید با روشهای آزمایش شده برای تقویت تمام جنبههای کسب و کار از جمله بازاریابی آشنا شده و از توصیههای مؤثر و آزمایششده برایان تریسی برای افزایش سودآوری کسب و کار خودتان استفاده کنید.
آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن:
بازاریابی چیست و به چه دلیل استفاده می شود؟
قبل از اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ بدهیم لازم است ابتدا این سؤال را پرسیده و به آن پاسخ بدهیم که هدف یک کسب و کار چیست؟
از نظر بسیاری از افراد، هدف کسب و کار این است که آنها به سودآوری رسیده و در نهایت ثروتمند شوند، ولی این در واقع یک هدف ثانویه و نتیجه رسیدن به هدف اصلی کسب و کار است که آن، به دست آوردن و حفظ یک مشتری است. بله، هدف اصلی کسب و کار این است که شما مشتریان را به دست آورده و آنها را حفظ کنید و در نتیجه بتوانید با برآورده کردن نیازها و خواستههای آنها با محصولات و خدمات خودتان، به سودآوری برسید.
در نتیجه میتوان گفت که بازاریابی تمام فعالیتها، اقدامات و فرآیندهای ایجاد، اطلاعرسانی، تحویل، و تبادل پیشنهاداتی است که برای مشتریان، شرکا، وبه طور کلی جامعه ارزش داشته باشد. در واقع بازاریابی تمام کارهایی است که کارآفرین، برای به دست آوردن مشتریان و حفظ ارتباط با آنها انجام میدهد.
لازم به ذکر است که مهارت های بازاریابی لزوما با آموزش بازاریابی با کتاب و مقاله انتقال داده نمیشوند، زیرا علم بازاریابی با گذشت زمان دائما بروز می شود و نیازمند اعمال تغییرات در قوانین و ساختار خود دارد.
بازاریابی شامل بخشهای متفاوتی از جمله شناخت مشتریان بالقوه، مشخص کردن روندهای بازار، مشخص کردن محصول مناسب برای بازار، روابط اجتماعی، قیمتگذاری، بستهبندی، توزیع و موارد زیاد دیگری میشود.
یک سری از مهمترین سؤالاتی که بازاریابی به آنها پاسخ میدهد این است که:
دقیقاً قرار است چه چیزی تولید شود؟
قرار است به چه کسی فروخته شود؟
قرار است به وسیله چه کسی فروخته شود؟
قرار است چگونه فروخته شود و پول آن پرداخت شود؟
قرار است چگونه تحویل داده شده و خدماترسانی شود؟
نکته قابل توجه این است که مردم محصولات را خریداری نمیکنند، بلکه مزیت و فایدهای که محصولات و خدمات در زندگی و کار آنها دارند را خریداری میکنند.یعنی مشتریان چیزهایی که شما میفروشید را نمیخرند، بلکه چیزهایی که برای خودشان ارزش دارد را خریداری میکنند.
قبل از اینکه شما بخواهید یک محصول یا خدمت را تولید کنید و زمان و انرژی و دارایی خودتان را صرف آن کنید، لازم است که یک بازاریاب هوشمند باشید. یعنی وقت گذاشته و متوجه شوید که مشتریان بالقوه شما چه افرادی هستند و شما به چه شکل میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی استراتژیک، چهار بخش دارد که در طول تمام تاریخ ثابت ماندهاند و آنها شامل تخصصیشدن، متمایز شدن، بخشبندی کردن، و متمرکز شدن است. هر کدام از اینها جزئیات زیادی دارند و توجه یا عدم توجه به آنها میتواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شود. به طور مثال در متمایز شدن، شما باید بتوانید مزیت رقابتی خودتان را مشخص کرده و تمرکز فعالیتهای تبلیغاتی خودتان را بر روی آن قرار بدهید. مزیت رقابتی، چیزی است که برای مشتریان مهم است و محصولات و خدمات یا کسب و کار شما را در چشم آنها در مقایسه با محصولات و کسب و کارهای دیگر متمایز نشان میدهد. در صورتی که شما یک مزیت رقابتی نداشته باشید، وارد شدن به یک بازار رقابتی عملاً غیرممکن است و فعالیتهای شما به شکست منجر خواهند شد. طبق گفته جک ولش، مدیر سابق کمپانی جنرال الکتریک، “اگر یک مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید.”
استراتژی بازاریابی، مشخص کردن این مسئله است که مخاطبین شما چه افرادی هستند، چه چیزی برای آنها ارزش دارد، آنها به چه چیزی اهمیت میدهد، و این چه ارتباطی به پیشنهاد شما دارد؟ شما چه پیامی میتوانید ارائه کنید که هم حقیقت داشته باشد و هم نیازهای مشتریان را برآورده کند؟ استراتژی بازاریابی به شما این امکان را میدهد که بتوانید به سؤالات حیاتی مشتریان همانند “چرا من باید به این اهمیت بدهم؟” پاسخ بدهید.
نکتهای که قابل توجه است این است که فرایندهای بازاریابی و آموزش بازاریابی، زمانبر و هزینهبر هستند، بنابراین لازم است که شما بتوانید با استفاده از یک استراتژی مناسب بازاریابی، هزینههای خودتان را کاهش داده و سریعتر محصولات و خدمات خودتان را به سوددهی برسانید.نکتهای که در تبلیغات بسیار به چشم میخورد ولی در بازاریابی نیز دیده میشود، این است که معمولاً در تبلیغات، 50% هزینه تبلیغات به هدر میرود و هیچ نتیجهای تولید نمیکند؛ در بازاریابی نیز در صورتی که شما از استراتژی مناسبی استفاده نکنید، ممکن است مقدار زیادی از محصولات و خدمات را تولید کنید که فروش و سودآوری برای شما به دنبال نیاورده و در نهایت باعث اتلاف زمان و دارایی شما شود.
یک برنامه بازاریابی خوب میتواند به شما کمک کند که انرژی و منابع خودتان را متمرکز کنید. ولی برنامهای که در خلأ ایجاد شده و صرفاً بر پایه افکار شما باشد، نمیتواند هدف شما را پیش ببرد. به همین دلیل است که تحقیقات بازاریابی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
تحقیقات تلاش میکند که با مطالعه گذشته، آینده را پیشبینی کند. تحقیقات نشان میدهد که افراد چه کاری انجام دادهاند و کاری که ممکن است افراد در آینده انجام بدهند را از آن نتیجه میگیرد.
با وجود اینکه برنامهریزی ضروری است، ولی هیچ چیزی جایگزین بینش کارآفرینی نخواهد شد. بنابراین پس از اینکه تمام اطلاعات لازم در مورد مشتریان، روندهای بازار، کانالهای توزیع، و موارد دیگر را مشخص کردید، لازم است که در نهایت به درک کارآفرینی خودتان اعتماد کرده و تصمیم نهایی را با اطمینان بگیرید.
بازاریابی یکی از مهمترین بخشهای کسب و کار است و داشتن اطلاعات و تجربه کافی در آن، میتواند به شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند که محصولات و خدمات مناسبی را وارد بازار کرده و آن را در مکان مناسب، به شیوه مناسب، به مشتریان مناسب ارائه کرده و در نهایت بتوانید به فروش و سودآوری مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.
در صورتی که شما یک کارآفرین هستید و میخواهید به شکلی راحت و مطمئن، با روشهای استاندارد بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان آشنا شوید، یکی از کاملترین مجموعه های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش بازاریابی ویدیویی در جهان، دوره آموزش استراتژیهای افزایش سود برایان تریسی است که شما با گذراندن آن میتوانید با روشهای آزمایش شده برای تقویت تمام جنبههای کسب و کار از جمله بازاریابی آشنا شده و از توصیههای مؤثر و آزمایششده برایان تریسی برای افزایش سودآوری کسب و کار خودتان استفاده کنید.