02-09-2015، 18:48
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با امضای وزیر آموزش وپرورش، شیوه نامه طرح «شهاب» به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.
[rtl]به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» این شیوهنامه دراجرای سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اهداف نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان شیوه نامه اجرایی طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) که در ستاد مرکزی اجرایی طرح تدوین شده است و جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ درمناطق آموزشی و پرورشی و پایههای تحصیلی تعیین شده ابلاغ میشود.
درمقدمه این شیوه نامه آمده است ؛ مساله شناسایی ، جذب و حمایت از نخبگان ازجمله مواردی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه اندیشمندان و صاحبنظران کشور است و دراسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد و همچنین در «چشم انداز مدرسه درافق ۱۴۰۴» در فصل سوم «سند تحول بنیادین آموزش وپرورش »، دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوتهای فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ گویی به نیازها، علایق و رغبت دانشآموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیاراسلامی » مورد تصریح قرارگرفته است.
دربند «۲» این شیوهنامه درخصوص اهداف طرح تصریح شده است؛ شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر ، پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایههای ملی و خدادادی، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتردر دورههای تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور، حمایت تربیتی و معنوی از دانش آموزان دارای استعداد برتر به منظور بهرهمندی از توانمندیها و قابلیتهای آنها در تعالی و پیشرفت کشور به عنوان اهداف طرح شهاب است.
براین اساس ؛ طرح شهاب زیرنظر «شورای راهبری طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان » به ریاست معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان و «ستاد مرکزی اجرایی طرح شهاب در وزارت آموزش و پرورش » به ریاست رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، توسط ستادها و کارگروه های استانی، شهرستانی و آموزشگاهی به شرح ذیل اجرا خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان رئیس شورا و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر فرآیندهای بنیاد ملی نخبگان دبیر شورا خواهند بود که تدوین و تصویب سیاستها و برنامههای راهبردی طرحها و ارائه به بنیاد ملی نخبگان، تصویب برنامههای سالانه و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها و نظارت و ارزیابی مستمر بر اجرای طرح به منظور تحقق ماموریت و اهداف طرح و اصول حاکم بر برنامهها از وظایف اصلی شورای رهبری طرح شهاب است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان رئیس ستاد و معاونین آموزش متوسطه، ابتدایی و پرورشی و فرهنگی اعضای ستاد و معاون تخصصی مرکز ملی دبیر ستاد مشخص شدهاند و تعیین وظایف دائمی واحدهای مختلف آموزش و پرورش و ساز وکارهای لازم برای اجرای طرح، تهیه برنامههای سالانه و برآورد بودجه مورد نیاز و پیشنهاد به شورای راهبری طرح، تدوین و تصویب برنامههای اجرایی در چارچوب سیاستها و برنامههای ابلاغی شورای راهبری طرح، مدیریت و راهبری امور مربوط به طرح، هماهنگی با حوزههای مختلف در وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاههای ذی ربط، نظارت بر حسن جریان امور اجرای دقیق سیاستها، تدوین برنامه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی و عملیاتی و برنامه ریزی برای بهرهگیری از ظرفیت و توانمندی معلمان درجهت تحقق اهداف طرح از وظایف این ستاد است.
[/rtl]
با امضای وزیر آموزش وپرورش، شیوه نامه طرح «شهاب» به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.
[rtl]به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» این شیوهنامه دراجرای سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اهداف نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان شیوه نامه اجرایی طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) که در ستاد مرکزی اجرایی طرح تدوین شده است و جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ درمناطق آموزشی و پرورشی و پایههای تحصیلی تعیین شده ابلاغ میشود.
درمقدمه این شیوه نامه آمده است ؛ مساله شناسایی ، جذب و حمایت از نخبگان ازجمله مواردی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه اندیشمندان و صاحبنظران کشور است و دراسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد و همچنین در «چشم انداز مدرسه درافق ۱۴۰۴» در فصل سوم «سند تحول بنیادین آموزش وپرورش »، دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوتهای فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ گویی به نیازها، علایق و رغبت دانشآموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیاراسلامی » مورد تصریح قرارگرفته است.
دربند «۲» این شیوهنامه درخصوص اهداف طرح تصریح شده است؛ شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر ، پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایههای ملی و خدادادی، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتردر دورههای تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور، حمایت تربیتی و معنوی از دانش آموزان دارای استعداد برتر به منظور بهرهمندی از توانمندیها و قابلیتهای آنها در تعالی و پیشرفت کشور به عنوان اهداف طرح شهاب است.
براین اساس ؛ طرح شهاب زیرنظر «شورای راهبری طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان » به ریاست معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان و «ستاد مرکزی اجرایی طرح شهاب در وزارت آموزش و پرورش » به ریاست رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، توسط ستادها و کارگروه های استانی، شهرستانی و آموزشگاهی به شرح ذیل اجرا خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان رئیس شورا و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر فرآیندهای بنیاد ملی نخبگان دبیر شورا خواهند بود که تدوین و تصویب سیاستها و برنامههای راهبردی طرحها و ارائه به بنیاد ملی نخبگان، تصویب برنامههای سالانه و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها و نظارت و ارزیابی مستمر بر اجرای طرح به منظور تحقق ماموریت و اهداف طرح و اصول حاکم بر برنامهها از وظایف اصلی شورای رهبری طرح شهاب است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان رئیس ستاد و معاونین آموزش متوسطه، ابتدایی و پرورشی و فرهنگی اعضای ستاد و معاون تخصصی مرکز ملی دبیر ستاد مشخص شدهاند و تعیین وظایف دائمی واحدهای مختلف آموزش و پرورش و ساز وکارهای لازم برای اجرای طرح، تهیه برنامههای سالانه و برآورد بودجه مورد نیاز و پیشنهاد به شورای راهبری طرح، تدوین و تصویب برنامههای اجرایی در چارچوب سیاستها و برنامههای ابلاغی شورای راهبری طرح، مدیریت و راهبری امور مربوط به طرح، هماهنگی با حوزههای مختلف در وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاههای ذی ربط، نظارت بر حسن جریان امور اجرای دقیق سیاستها، تدوین برنامه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی و عملیاتی و برنامه ریزی برای بهرهگیری از ظرفیت و توانمندی معلمان درجهت تحقق اهداف طرح از وظایف این ستاد است.
[/rtl]