امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Nokia Lumia 1020

#1
نوکیا لومیا 1020 ممکن است بزرگترین خلقت نوکیا در آخر راه باشد. ما احتمال میدیم که دوباره تاریخ درباره‌ی نوکیا N9 تکرار شود، همانطور که آخرین محصول یک شرکت بهترین محصول آن خواهد ماند.


معرفی

مسیر پیشرفت تلفن با فراز و فرود‌هایی همراه بوده است و زمانی که ما عاشق نوکیا 808 بودیم، این Lumia 1020 بود که اسمی با بیش از یک توصیف ایجاد کرد: با یک سیستم عامل مدرن که هم تلفن و هم دوربینش بهتر شده بود.

این همان چیزی است که مایکروسافت اقدام به خریدش کرد. گوشی‌های ویندوز‌فون در حال فراز و فرود‌های گسترده‌ایی هستند و این Lumia 1020 است که می تواند سطح بسیاری از اندرویدها و آیفون ها را ارتقا دهد. طراحی اولیه این تلفن حدودا پس از Lumia 800 ( و حتی لومیا N9) بوده است، اما هیچ دوربینی نمی‌تواند متفاوت‌تر از دوربین PureViewباشد.

نوکیا Lumia 1020 ممکن است بزرگترین خلقت نوکیا در آخر راه باشد (البته به همراه فبلت Lumia 1520). ما احتمال میدیم که دوباره تاریخ درباره‌ی نوکیاN9تکرار شود، همانطور که آخرین محصول یک شرکت بهترین محصول آن خواهد ماند.
دوربین Lumia با وضوح 41 مگاپیکسل ، که دو برابر قدرت دوربین گوشی های هوشمند را در زمینه ی وضوح تصویردارد. اگر تثبیت تصویر برای شما مهم است باید بدانید که در این گوشی 3 برابر قوی‌تر است. و سنسور آن نسبت سنسورهای گوشی های هوشمند دیگر 4 برابر و نسبت دومین سنسور بزرگ تلفن‌های همراه حدودا 2 برابربزرگ‌تر است. نوکیا808 یک سنسور بزرگ‌تر داشت، اما پس از مدتی دیگر آن چشم انداز روشن را نداشت.
تمرکز ما فقط بر روی دوربین های گوشی های هوشمند نیست. نوکیا Lumia 1020 با بهترین ( البته محبوب‌تر نیست) ویندوز فون‌های جهان برابری می‌کند و با بلاک بری‌ها در این زمینه مقابله می‌کند. و به علت نظارت شدید مایکروسافت بر نرم افزار به سختی می‌توان بهینه‌سازی اندورید را انجام داد، Lumia 1020 نه تنها در عرصه‌ی دوربین بلکه در تمام زمینه‌ها می‌درخشد.

ویژگی های اصلی

+ پشتیبانی 4 بانده از GSM، GPRS، EDGE
+ پشتیبانی 4 بانده 3G با 42 مگا بایت در ثانیه HSDPA و 5.7 مگا بایت در ثانیه HSUPA
+ صفحه نمایش 4.5 اینچی HDبا 16 رنگ AMOLED دارای ظرفیت صفحه لمسی 1280 در 768 پیکسلی، با محافظ صفحه ی Gorilla Glass 3.
+ صفحه نمایش 41 مگا پیکسلی (38 مگا پیکسل موثر)، با اندازه‌ی سنسور 1 الی 1.5 اینچی، لنز ZEISS1.12µm ، با قابلیت تثبیت عکس، با فلاش عکاسی زنون و LED.
+ ضبط ویدیو 1080p@30fps با قدرت زوم دیجیتال 4x
+ دوربین جلو 1.3 مگا پیکسل
+ سیستم عامل ویندوز فون 8 با نوکیا Amber
+ پردازنده‌ی Krait دوهسته‌ایی 1.5 گیگا هرتز، کارت گرافیکAdreno 225 ،چیپست Qualcomm MSM8960 با رم 2 گیگا بایت
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n + دو بانده
+ گیرنده‌ی GPS با پشتیبانی A-GPS و GLONASS
+ جهت یاب رایگان صوتی
+ 32 گیگا بایت فضای داخلی برای ذخیره ، 64 گیگا بایت نسخه‌ی منحصر به فرد Telefonica/O2
+ برطرف کردن نویز توسط میکروفن اختصاصی
+ شارژ بی‌سیم توسط لوازم جانبی
+ دارای سرعت سنج ، قطب نما ، و حسگر نزدیکی
+ جک صوتی 3.5 میلیمتری استاندارد
+ پورت میکرو USB
+ بلوتوث نسخه‌ی 3.0 با A2DP و انتقال فایل
+ یکپارچه سازی SNS
+ یکپارچه سازی زنده‌ی Xbox و مدیریت Xbox
+ پشتیبانی NFC
+ قطب نمای دیجیتال
+ موسیقی نوکیا
+ رادیو FM


معایب اصلی

─ برآمدگی دوربین عقب
─ زمانی که عکس گرفتن به صورت پی در پی باشد کمی دچار کاهش سرعت می شود
─ صفحه نمایش دارای قابلیت خواندن متوسط
─ باتری غیر قابل تعویض توسط کابر
─ شارژ بی‌سیم نیاز به شارژ با مدت بیشتری دارد
─ از microSD پشتیبانی نمی کند
─ ظرفیت نسبتا کم باتری
─ عدم وجود سیستم گسترده مدیریت فایل
─ عدم وجود کلید میانبر قفل صفحه

نسخه‌ی جدید Amber که مخصوص نوکیاست (که با ویندوز فون GDR2 ادغام شده) تعدادی از نرم افزار‌های جدید را به ارمغان آورده است و مانندLumia بسیار منحصر به فرد است، برخی از آنها برای پلت فرم های با کیفیت بالا تنظیم شده است. دوربین اجازه‌ی زوم به طور دستی را می دهد ( هیچ تلفن دیگری در بازار این امکان را به شما نمی دهد). صفحه نمایش و تنظیم رنگ آن بسیار زیبا است که علاوه بر نسخه های قدیمی نوکیا دارای GPS آفلاین و رایگان است.

با این حال ، این دوربین نمی‌تواند به طور کامل این حقیقت را بپوشاند که Lumia1020 کمی خسته کننده است، این تقریبا همان ویژگی است که چند سال پیش ما در Lumia920 دیدیم. و ارتقاء Amber بیشتر یک ارتقاء اجباری برای رسیدن به رقبا بود، اما این GDR3 است که صفحه نمایش با وضوح بالا و پشتیبانی CPU 4 هسته ایی را به ارمغان خواهد آورد، اگرچه این محصولات هنوز به بازار عرضه نشده است.

سخن پایانی

PureView ممکن است هم سطح نسخه های برتر نوکیا باشد. این حضور موفق نوکیا در زمانی بود که سیمبیان در حال فراموشی بود، و حالا سیمبیان ناظر صعود نوکیاست. موارد زیادی برای اشاره به این مطلب است. حالا اجازه بدید درباره ی کسب و کار صحبت کنیم. منظور ما خرید و فورش نیست. اگرچه Redmond به خوبی می‌توانست در این مورد بهتر بگوید. بسیاری از کسانی که به نوکیا علاقه دارند اعتقاد دارند که ویندوز‌فون اشتباه نوکیا بود. اما حالا باید Lumiaرا ببینند. بهترین دوربین در بازار احتمالا توسط نسخه ی ارتقا یافته‌ی آن جایگزین خواهد شد.
Lumia 1020 در مسیر پیشرفت است. ما فکر می‌کردیم که نوکیا در حال فراموشی است. در حالی که تعداد گوشی‌های بیشتری از فنلاند می‌آمدند، اما سطح هیچ کدام از آنها به Lumia 102 نمی رسید. و هنوز هم تعداد زیادی از مردم نمیخواهند این تلفن ارزشمند را بگیرند.

همه ی اینها با نوکیا 808 که در سال 2012 بود آغاز شد. این تکنولوژی بسیار شگفت آور بود که مردم اسم و تعداد پیکسل‌ها را با تعجب زمزمه می‌کردند. سپس ما به سمت تولید تلفن‌های هوشمند حرکت کردیم . نوکیا نشان داد که میشود بسیاری از دوربین های عالی را در قالب گوشی‌های هوشمند با اندازه‌ی استاندارد قرار داد.
سپس ما در‌یافتیم که Lumia 1020 تصاویر شگفت انگیزی را عرضه می‌کند و همچنین جهت‌یابی که به طور صوتی و در همه جا قادر به کار کردن است ، و عکس‌های عالی و نرم افزار‌های فوق العاده‌ی موسیقی را عرضه می‌کند. اما اینجا پخش کننده‌های موسیقی بسیاری وجود دارد که دارای گزینه های اکولایزر هستند ، عمر باطری عالی است و صفحه نمایش آن به شما این اجازه را می‌دهد که حتی با دستکش یا کلید با صفحه نمایش کار کنید. ما مطمینیم که نام نوکیا در آینده ظهور بیشتری خواهد کرد.

همه ی ما بیاد بیاوریم نوکیا چه بود و اینکه این شرکت همان شرکت قدیمی است. و Lumia 1020 یک مثال خیلی خوب از تعهد نوکیا به طرفدارانش است.

Lumia 1020 بهترین تلفن نوکیا در حال و احتمالا در آینده خواهد بود. این یک خاتمه‌ی فوق العاده برای یک شرکت افسانه ای است چه باور بکنید و چه باور نکنید، به همان صورت که آغاز شده بود. بسیاری از کاربران این نظر رادارند که سیستم عامل ویندوز فون بزرگترین عیب آن است در حالی که آنها اشتباه می کنند. Lumia 1020 یک تلفن قوی است، با سخت افزار بسیار خوب، تکنولوژی دوربین شگفت آور و مسنجر قدرتمند و مهارت‌های دفتری خوب. این یک طراحی صحیح از نوکیا برای تبدیل شدن به یک افسانه است. به همین علتLumia 1020 بهترین است.

PureView حدودا 1 سال زمان برد تا فاصله ی بین سیمبیان و ویندوز فون را طی کند. و ما به خوبی به ارزش این صبر پی بردیم، دوربین 1020 در حال حاظر سطح دنیای دوربین را ارتقا داده است.
این یک گوشی دوربین دار درخشان است اما جنبه ی گوشی هوشمند آن بدون ایراد نیست. تنها عیب دوربین در عکس گرفتن های پی در پی آن است ، صفحه ی نمایش در نور خورشید دارای قابلیت خواندن متوسط است، باتری قابل تعویض نیست و شما نمی‌توانید حافظه ی داخلی را با میکرو SD ارتقا دهید. با این حال، اینجا چیزهایی است که می‌توانید با توجه کردن به آنها بازهم این گوشی را انتخاب کنید.

نوکیا برای آخرین بار یک شاهکار آفریده، نه به خاطر اینکه این آخرین گوشی کمپانی است، و ما هم دلیلی نداریم که سنگ آن را به سینه بزنیم بلکه به خاطر این موضوع است که نوکیا به یک عمر تلاش خود نگاهی دوباره انداخته. یک نگاه کلی از بالا.
پاسخ
 سپاس شده توسط sina.mo
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان