امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه با توجه به نيازمان لپ تاپ بخريم؟!

#1
چگونه با توجه به نيازمان لپ تاپ بخريم؟! 1

1- tablet pc يک کامپيوتر قابل حمل شبيه نوت بوک يا يک دستگاه لوح مانند است که داراي يک نمايشگر لمسي يا قلمي است که به کاربر خود اين امکان را ميدهد که به جاي موس و کيبرد با دستگاه توسط انگشت دست يا يک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
Table PC ها توسط اتصالات بيسيم به شبکه و اينترنت متصل ميشوند. شکل لوح مانند اين کامپيوتر ها اين امکان را ميدهد تا آنها در مکان هايي که استفاده از لپ تاپ ها مشکل يا سنگين است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پيشرفت تکنولوژي سخت افزارهاي نوت بوک و راحتي امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.
اشكال مختلف tablet pc:

Slate : يا لوحي. نوعي از اين خانواده که فاقد کيبورد هستند. هرچند که امکان اتصال جداگانه کيبورد USB يا بلوتوث به آنها وجود دارد. اين نوع معمولا داراي نمايشگر از نوع LCD با سايز بين 8.4 تا 14.1 اينچ هستند و به عنوان کامپيوتر کار در شغل هاي ايستاده مانند پزشکي - آموزش و .. بسيار استفاده ميشوند.

Convertibles : انواع Convertible يا همان قابل تبديل Tablet PC يک بدنه اصلي داراي کيبورد و يک نمايشگر دارند. اين نوع شباهت زيادي به لپ تاپ هاي پيشرفته دارد و اغلب بزرگتر و سنگين تر از نوع Slate هستند. اغلب نمايشگر از طريق يک مفصل به بدنه متصل است. اين مفصل به نمايشگر اين امکان را ميدهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روي بدنه و کيبورد قرار بگيرد در اين حالت همانطور که در تصوير ملاحظه ميکنيد يک صفحه تخت قابل نوشتن ايجاد ميشود. اين قابليت يک نقطه ضعف هم براي اين نوع کامپيوتر محسوب ميشود. زيرا اين انواع در محل مفصل خود ضعيف هستند و به راحتي آسيب ميبينند.البته انواعي از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.
اين نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترين نوع در ميان ديگر انواع هستند به دليل اينکه به افرادي که هنوز به استفاده از قلم يا دست براي کار با کامپيوتر عادت ندارند اين امکان را ميدهد تا بتوانند از کيبورد استفاده کنند.

Hybrid : مدل هاي هيبريد يا دو رگه انواعي هستند که خصوصيات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند. اين انواع داراي يک کيبورد هستند که قابليت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دو رگه نبايد با انواع Slate که داراي کيبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کيبورد هاي قابل جدا شدن انواع Slate قابليت چرخش و تبديل به يک کامپيوتر شبيه Convertible ها را ندارند.
استفاده ازTablet ها روز به روز در حال گسترش است و با آمدن ويندوز ويستا مدل هاي جديد مجهز به اين سيستم عامل هستند. قيمت اين نوع کامپيوتر نيز در حال کاهش است و ميتوان با قيمتي کمي بيشتر از يک لپ تاپ .يک Tablet PC خريداري کرد.
2- سبك وزن ها و 3- معمولي ها كه اين دو مدل نيازي به توضيح ندلرند.
اما در خريد بايد به چه چيزي توجه كرد؟

1- وزن لپتاپ و قابليت حمل
خيلي از افراد به اين دليل لپتاپ مي خرند كه بتونند اونو هميشه با خودشون اينور و اونور ببرند. پس وزن لپتاپ براي اين گروه افراد خيلي مهمه و اگر لپتاپشون نسبتا سنگين باشه ممكنه بعد از يه مدت ازش خسته بشن و ديگه جايي نبرنش.
2- ويژگي هاي سخت افزاري
مهمترين قسمت كه بايد در خريد به آن توجه كنيد اين است كه ببينيد چه انتظاري از لپتاپتان داريد آيا مي خواهد كارهاي معمول اداري و... با آن انجام دهيد يا اينكه مي خواهيد با آن كارهاي گرافيكي (مثلا بازي كردن) با آن انجام دهيد.
در اين مرحله است كه متوجه مي شيد بايد خصوصيات لپتاپتون چي باشه اگه مي خواهيد كارهاي معمول اداري انجام دهيد لپتاپي مثل dell mini 10 براتون خوبه و در كل با يه cpu 1.6 GHs و 512 mb ram و 80 گيگ هار كارتون راه مي افته.
ولي اگه مي خواهيد كارهاي گرافيكي با آن انجام دهيد و بهتر بگم بازي كنيد Alienware بهترين گزينه است كه البته خيلي جديده و نسبتااست گران و نزديك به 3 هزار دلار به فروش ميره
در نتيجه:
سي پي يو براي كار معمولي: celeron 1.6 GHs
سي پي يو براي كار گرافيكي : حداقل 2 GHs البته دوهسته اي مثل x2 يا core2 duo
هارد ديسك براي كارهاي معمولي: حداقل 80 گيگ
هارد ديسك براي كار گرافيكي: حداقل 180 گيگ
رم براي كارهاي معمولي: 512 mb
رم براي كار گرافيكي : 1 Gb
كارت گرافيك براي كارهاي معمولي 128 mb
كارت گرافيك براي كار گرافيكي: حداقل 512 mb

اما حالا سراغ چيزهاي مشترك مي ريم.
1- USB : هر چه تعداد USB بيشتر باشه بهتره چون وسايل بيشتري رو مي شه هم زمان به دستگاه متصل كرد واگه FIREWIRE داشته باشه كه چه بهتر.
2- درايو هاي نوري :
بهتره كه يه DVD+RW خوب هم داشته باشه
3- باطري لپتاپ:
باطري ها امروزه بيشتر هستند يعني قابليت شارژ شدن مجدد را دارا ميباشند و بهتره باطري شارژ رو حداقل براي يكروز نگه داره.
4- TOUCH PAD
همانطور كه ميدونيد لپتاپ ها به جاي موس يه TOUCH PAD دارند كه هر چي بزرگتر باشه بهتره چون كارايي باهاش بالاتر ميره.
چگونه با توجه به نيازمان لپ تاپ بخريم؟! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان