امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S

#1
خودروسازی پورشه نسخه S مدل پانامرای خود را برای سال 2015 میلادی دستخوش تغییراتی کرده که به نظر می‌رسد درمجموع باعث بهبود و دوست‌داشتنی‌تر شدن آن نسبت به سال‌های قبل شده است.
در نمای بیرونی شاهد تغییرات نه‌چندان عمده اما کاربردی هستیم. ورودی‌های هوای جلو بزرگ‌تر شده، شیشه درب‌های عقب عرض بیشتری نسبت به قبل دارند، اسپویلر فعال عقب بزرگ‌تر شده، محل نصب پلاک هم پایین‌تر قرارگرفته است.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S

بعضی از تغییرات انجام شده هم دور از چشم هستند. برای مثال در اطراف پیشرانه از ورق‌های فلزی متفاوتی استفاده‌شده است. دو انتهای بدنه مستحکم‌تر و منظم‌تر از قبل شده‌اند. به میزان قابل‌توجهی از فولاد و منیزیم استفاده‌شده و در کناره‌ها نیز قطعات سبک‌وزن متعددی نصب‌شده‌اند تا در بهبود واکنش‌های مختلف پانامرا S جدید نقش مثبت بسزایی ایفا کنند.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S

با نگاهی به درون کابین نیز موارد مختلفی نظیر تغییر رنگ چرمِ تریم از طوسیِ پلاتینی به طوسیِ عقیق، صندلی‌های 8 جهته با تنظیمات برقی متنوع، گرم‌کن صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم دستی ارتفاع و فاصله، کنسول میانی جلو که تا بین صندلی‌های عقب امتداد دارد، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و.. به چشم می‌آیند که باوجود لیست بلند بالایی از امکانات قابل سفارش در کنار این‌ها همه‌چیز قابل‌قبول است.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S

سه نوع سیستم تعلیق وجود دارد: فنرهای فولادی با نسبت‌های تعدیل ثابت، فنرهای فولادی با تعدیل‌کننده‌های قابل تنظیم (PASM)، تعلیق بادی. بازوهای کنترلی و تعدیل‌کننده‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و به همراه بوش‌های نو در تناسب کامل با هر سه نوع تعلیقِ مذکور قرار دارند. بااین‌حال در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت بهای بیشتر از قطعات بزرگ‌تر (که حتی سوزن‌های درون تعدیل‌کننده‌ها هم سایز بالاتری دارند) بهره‌مند شوید که سبب حمایت بیشتر و بهتر از خودرو می‌شود.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S Engine

اما مهم‌ترین تغییر جایگزینی پیشرانه 8 سیلندر V شکل 4.8 لیتری قبلی با یک نمونه کوچک‌تر 3 لیتری دو توربوی V6 است. موتور جدید توسط خودِ کمپانی و تماماً از آلومینیوم ساخته‌شده و شاید بتوان گفت به‌نوعی با نمونه مورداستفاده در نسخه پایه پانامرا خویشاوند است؛ اما ویژگی‌های تازه‌ای ازجمله استفاده از منیزیم در بعضی قطعات، زمان‌بندی متغیر برای سوپاپ‌های خروجی و ورودی سیستم اگزوز، سامانه پاشش سوخت جدید و… دارد که باعث تمییز آن می‌شوند. حداکثر قدرت خروجی آن 420 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز 520.6 نیوتون متر است که نسبت به نمونه قبلی به ترتیب شاهد افزایش 20 اسب بخار و 15 نیوتون متر هستیم. بد نیست بدانید که گشتاور آن از 1750 تا 5000 دور در دقیقه در دسترس است که نسبت به قبل (از 3500 تا 5000 دور در دقیقه در پیشرانه V8) پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. مصرف سوخت نیز در شهر و خارجِ شهر به ترتیب 13 و 8.7 لیتر در یک‌صد کیلومتر است که نسبت به 14.7 و 9.7 لیترِ پیشرانه قبلی بهبود خوبی داشته است.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S Interior

پانامرا S جدید بدون بسته Sport Chrono طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ این عدد در مدل‌های مجهز به این بسته به 4.6 ثانیه می‌رسد که با مقایسه‌ای اجمالی می‌بینیم که نسبت به موتور قبلی به ترتیب 0.3 و 0.6 ثانیه سریع‌تر است. در کل با نگاهی به این مشخصات فنی به نظر می‌رسد با قرار گرفتن در پشت فرمان پانامرا S جدید و تجربه گشتاور زیادش در دورهای پایین، فشردن پدال ترمز کاری بَس دشوار خواهد بود.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1


بسیاری از موارد دیگر نیز در مدل فیس لیفت بهتر شده و روبه‌جلو حرکت کرده‌اند و آپشن های مربوط به آسایشِ رانندگی نیز یک پله بالاتر رفته‌اند. برای مثال کلاچ جدید مورداستفاده در آن عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل دارد و به‌نوعی قادر است به‌صورت مستقل از جعبه‌دنده دوکلاچه PDK نیز عمل کند. سامانه استارت-استاپ به‌روز شده می‌تواند پیشرانه را سریع‌تر از قبل متوقف کند. کروز کنترل انطباقی جدید قابلیت کمک‌رسانی هنگام ترمز گیری‌ها را نیز دارد. سامانه اخطارِ انحراف از مسیر، دید 360 درجه و برنامه کاربردی Porsche Car Connect نیز از دیگر موارد قابل اشاره هستند. چراغ‌های جلو هم به‌صورت استاندارد از نوع Bi-Xenon هستند اما در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی نوع LED فعال را انتخاب کنید.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
2015 Porsche Panamera S

شاید تنها نکته ناامیدکننده پانامرا S فیس لیفت شده صدای خروجی از اگزوزهای آن باشد؛ صدایی که به‌هیچ‌وجه راضی‌کننده و در حد انتظار نیست و مشابه صدای نسخه S E Hybrid است. انگار که پیشرانه 8 سیلندر قبلی با رفتنش صدای زیبا و دوست‌داشتنی‌اش را نیز با خود برده و دیگر از غرش‌های پانامرا S هنگام فشار آوردن به پیشرانه خبری نخواهد بود. حتی دکمه Sport Exhaust موجود در مدل‌های مجهز به بسته Sport Chrono نیز زیاد دردی از داستان درمان نمی‌کند! اگر بخواهیم بدبینانه نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که شاید پورشه قصد دارد در آینده صدای خشن قبلی را با دریافت هزینه بیشتر در اختیار علاقه‌مندان و کسانی قرار دهد که در کنار تمامی موارد به نوایی که توسط خودرویشان طنین‌انداز می‌شود اهمیت زیادی می‌دهند؛ مثل مخزن سوخت بزرگ‌تر که با 400 دلار قابل سفارش است!
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1


در کل پورشه پانامرا S فیس لیفت شده با تمامی تغییرات و بهبودهای بیرونی و درونی که نسبت به قبل دارد قدرتمندتر، سریع‌تر و کارآمدتر شده و علی‌رغم زمختی خاص همیشگی‌اش هندلینگی مثال‌زدنی دارد. درواقع می‌توان گفت به‌جز نوای نه‌چندان خوشایندی که می‌نوازد مورد ناامیدکننده دیگری ندارد و به قول “جاناتان رامزی” (Jonathan Ramsey) یکی از کارشناسانِ تستِ مجله اتوبلاگ، حتی بدون تمامی آپشن هایش که درمجموع حدود 30 هزار دلار برایتان آب می‌خورند، هیچ خودروی دیگری در این گروه وجود ندارد که به‌اندازه پانامرا S هم کارآمد و به‌دردبخور باشد و هم ظرفیت‌های دینامیکی بالایی داشته باشد.
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1

مشخصات فنی پورشه پانامرا S فیس لیفتِ 2015
پیشرانه (نوع/محل قرارگیری): 6 سیلندر V شکل 3 لیتری، جلو
محور محرک: عقب
حداکثر توان خروجی: 420 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی: 520.6 نیوتون متر در 1750 تا 5000 دور در دقیقه
نسبت تراکم: 9.8 به 1
نهایت سرعت: 286.9 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0-96 کیلومتر بر ساعت: 4.9 ثانیه (بدون بسته Sport Chrono)
ترمزها: کالیپرهای یک‌تکه‌ آلومینیومی 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب، دیسک‌های 360 میلی‌متری در جلو و 330 میلی‌متری در عقب (ترمزهای سرامیک کامپوزیتیِ پورشه به‌صورت سفارشی)
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): 5015 / 1931 / 1418
فاصله بین محورها (میلی‌متر): 2920
ضریب درگ: 0.3 cd
وزن: 1809.83 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: 79.8 لیتر
مصرفِ سوخت شهری/جاده‌ای (لیتر در صد کیلومتر): 13.8 / 8.7
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1 ملاقات با فیس لیفتِ 2015 پورشه پانامرا S 1
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پورشه
  پورشه 840 اسب بخاری به سبک ویمر
  بی ام و M5‌ برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می‌رود
  مشخصات فنی پورشه کاین کوپه مدل ۲۰۲۰ _ سریعترین شاسی بلند جهان
  تصاویر لو رفته پورشه پانامرا تنها چهار روز قبل از رونمایی رسمی!
  کشف ۶۴ خودروی لوکس قاچاق در کشور/ بنز، پورشه، لندرور و رولز رویس گرانترین خودروها
  حکایت تمسخر آکورا توسط پورشه!
  پورشه کیمن با تیونینگ تک‌آرت
  پورشه ۸۲۸ اسبی ویمر
  پورشه نعش‌کش هم آمد! +عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان