امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جهان ما تنها حبابی شناور درون بی نهایت جهان!

#1
اگر دانشمندان در آینده قادر باشند با استفاده از کرمچاله ها سفر کنند، تنها برای سفرهای بین ستاره ایی در جهان و یا فقط به عنوان ماشین زمان استفاده نخواهند کرد، بلکه با استفاده از کرمچاله ها می توانند دو جهان حبابی را به هم متصل کنند،ایده ای که چند دانشمند از جمله استیون هاوکینگ ارائه شده است و آن ایده ی جهان های نوزاد است.به ادامه مطلب بروید

هنگامی که چیزی به درون سیاهچاله ایی سقوط می کند چه بر سر آن می آید؟ بر اساس نظریه ی نسبیت عام ، به ناچار در حالت تکینگی در داخل سیاهچاله ناپدید می شود، ولی نظریه ی کوانتومی نشان می دهد که تکینگی( در ناحیه ای از سیاهچاله که چگالی و گرانش در آن نقطه ای بی نهایت می شود، تکینگی می گویند) واقعا نمی تواند وجود داشته باشد و آنچه در اعماق سیاهچاله وجود دارد شکل نهایی کف کوانتومی در مقیاس پلانک(planck scale ) است.

تنها جایگزین توصیف تکینگی ها بر حسب نظریه ی نسبیت عام ، توصیف آن ها بر حسب نظریه ی کوانتومی است. این بدان معناست که نظریه ی کوانتومی برای گرانش ابداع شود که هنوز هیچ دانشمندی نتوانسته این کار را به درستی انجام دهد. زیرا انجام آن امری بسیار دشوار است. یک راه برای انجام آن به کار بردن توابع موج است مانند موج های مرتبط با چیزهایی مانند الکترون ها.

هاوکینگ سعی کرده است محاسبه کند که تابع موج برای کل جهان چگونه است ولی نتوانسته است بگوید که آن تابع موج شبیه به چیست. کشف مهم آن است که که کلیه ی موج های ممکن مانند توابع موج گربه ی شرودینگر همزمان وجود دارند(یعنی تمام اتفاقات ممکن در جهان هستی همزمان وجود دارند)استیون هاوکینگ معتقد است که این بدان معناست که کلیه ی جهان ها می توانند همزمان وجود داشته باشند.

این موضوع احتمالا توضیح می دهد که بر سر چیزی که به درون سیاهچاله سقوط می کند می آید! از سر دیگر یک کرمچاله وارد جهانی دیگر می شود.

اگر دانشمندی مانند استیون هاوکینگ درست بگوید این نتیجه بدست می آید که تمامی کیهان ما و هر آنچه درون آن است همه ی آن چیزی نیست که وجود دارند. یعنی کائنات ما شاید به تعداد غیر قابل شمارش فقط حبابی در میان بسیاری از کائنات دیگر است.

این حباب ها و یا کیهان ها به وسیله ی کرمچاله های بسیار کوچک، کوچک تر از آنکه بتوان از درون آنها عبور کرد، به یکدیگر متصل هستند. به این جهان ها ، جهان های نوزاد می گویند زیرا یک سیاهچاله در یک جهان، کرمچاله ی بسیار کوچکی در فضا – زمان می سازد ، ولی انتهای دیگر کرمچاله ممکن است به صورت طبیعی متورم شود و جهانی جدید بسازد.

منبع:بیگ بنگ
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، IM JUST TIRED
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شاید “ماده تاریک” درون یک بُعد دیگر پنهان شده است!!
Heart -...بیوگرافی یوری گاگارین ، نخستین فضانورد جهان...-
Star شبیه سازی ۸ میلیون جهان کوچک با ابر رایانه
  عکس های خورشیدگرفتگی اول تیر ۹۹ در ایران و جهان
  آیا می دانید اولین ستارگان جهان چه شکلی بودند؟
  چرا جهان هستی وجود دارد؟
  به زودی ماده‌ی گمشده‌ی جهان پیدا خواهد شد
  جهان حبابی ما به سمت ابعاد بالاتر پیش می‌رود!
  آیا جهان ما بیش از سه بُعد دارد؟
  عمیق‌ترین تصویر ثبت شده از جهان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان