30-05-2015، 19:25
چند سالی است که در ماه نوامبر تمام آرزوهایم در خصوصی یکی از نوستالژی ترین آثار یکی از پرمخاطب ترین شاخه های سرگرمی به باد می رود.پس از تجربه Call of Duty Ghosts و پس از آن COD AW تقریبا به این نتیجه رسیده بودم که یکی از موفق ترین مجموعه بازی های صنعت در سال های نه چندان دور به پایان کار خود رسیده است.آن شکوه و حماسه آفرینی که از این سری سراغ داشتیم هم اکنون علاقه مندان کنسول های مایکروسافت در HALO و دارندگان Play Station در Killzone جستجو می کنند.در این بین جامعه بازیکنان غیر کنسولی نیز گزینه های دیگر همچون CRYSIS را پیش روی خود می یابند که تجربه ای متفاوت از آنچه قبلا در سری COD داشته اند بحساب می آید.شاید HALO همه چیز تمام و انقلابی باشد و Killzone در نسخه های جدید بهترین گرافیک در نوع خود را ارائه بدهد اما باور کنید تصور این صنعت پرمخاطب بدون یکی از نوستالژی ترین آثار موفق سال های نه چندان دورش بسیار دشوار است .COD در حالی به ورطه تکرار افتاده است که رقبایی همچون HALO بزرگی میکنند و EA روز به روز به Battlefield بیشتر بها می دهد یا اینکه هر چند وقت یکبار برگ های برنده ای همچون Titanfall رو می کند.
حتی بزرگان و معجزه گران هنرمند سینمای هالیود هم کار چندان خاصی از دستشان بر نمی آمد و صحنه های سینمایی بی روح و تکرار مکررات تنها چیزی بود که در سال ها اخیر با نام COD به خوردمان دادند.با این حال بهتر است بجای اینکه آرزوی ورشکستگی Activision یا عدم انتشار Call of Duty را داشته باشیم به روزهای پرشکوه این سری در آینده خوش بین باشیم.فارغ از بخش داستان آبکی و افتضاح نسخه های اخیر COD حتی از نظر چند نفره آنلاین هم بخش کثیری از مخاطبان خود را از دست داده است بطوریکه نواقص و کمبودهای نسخه های اخیر سر و صدای جامعه بازیکنان آنلاین را به نفع آثار EA حسابی در آورده بود.حقیقتا تمام این موارد کافی بود که Activision برای نجات دادن پول ساز ترین IP در دست ساختش فکر چاره ای کند.در همین راستا این شرکت اقداماتی را انجام داد که هرکدام در نوع خود حرکتی رو به جلو برای سری بحساب می آیند.آنها در اقدام نسخت اعلام کردند که از این پس بجای دو 3 استدیو بر روی این سری و نسخه های جدیدش کار خواهند کرد.استدیوهای Infinity Ward و Treyarch به اضافه سازنده آخرین نسخه سری Sledgehammer GAMES بصورت سه سال در میان بازی های خود را توسعه خواهند داد.
حتی بزرگان و معجزه گران هنرمند سینمای هالیود هم کار چندان خاصی از دستشان بر نمی آمد و صحنه های سینمایی بی روح و تکرار مکررات تنها چیزی بود که در سال ها اخیر با نام COD به خوردمان دادند.با این حال بهتر است بجای اینکه آرزوی ورشکستگی Activision یا عدم انتشار Call of Duty را داشته باشیم به روزهای پرشکوه این سری در آینده خوش بین باشیم.فارغ از بخش داستان آبکی و افتضاح نسخه های اخیر COD حتی از نظر چند نفره آنلاین هم بخش کثیری از مخاطبان خود را از دست داده است بطوریکه نواقص و کمبودهای نسخه های اخیر سر و صدای جامعه بازیکنان آنلاین را به نفع آثار EA حسابی در آورده بود.حقیقتا تمام این موارد کافی بود که Activision برای نجات دادن پول ساز ترین IP در دست ساختش فکر چاره ای کند.در همین راستا این شرکت اقداماتی را انجام داد که هرکدام در نوع خود حرکتی رو به جلو برای سری بحساب می آیند.آنها در اقدام نسخت اعلام کردند که از این پس بجای دو 3 استدیو بر روی این سری و نسخه های جدیدش کار خواهند کرد.استدیوهای Infinity Ward و Treyarch به اضافه سازنده آخرین نسخه سری Sledgehammer GAMES بصورت سه سال در میان بازی های خود را توسعه خواهند داد.
همین فرصتی که آنها در اختیار دارند باعث می شود که با آرامش خیال بیشتری به دنیال آینده های جدیدی برای نسخه های جدید سری ایده های جدیدی را جستجو کنند.اقدام بعدی که بصورت هوشمندانه ای توسط ناشر به سازندگان تحمیل شد مجاب کردن به استفاده از یک موتور جدید مطابق با استانداردهای نسل جدید بود که نتیجه آن را در AW به وضوح شاهد بودیم.پس چند نسخه درجا زدن دیدیم که AW از نظر سمعی بصری یک پیشرفت بحساب می آمد.هرچند که برای درک این حرکت رو به جلو به یکی از کنسول های نسل جدید یا یک PC بسیار قدرتمند نیاز بود.سومین و آخرین حرکت Activision در جهت احیاء سری وارد شدن به نسل جدید لقب گرفت.Ghosts را که اصلا نمی توان عنوانی متناسب با نسل جدید بحساب آورد چراکه نتیجه این برداشت میتواند به انتخاب این بازی به عنوان یکی از ضعیف ترین آثار نسل منجر شود.AW نیز با اینکه از نظر بصری عنوانی نسبتا موفق تلقی می شود هنوز با اثری درخور و با شکوه در نسل جدید فاصله بسیار داشت و با اینکه تمام تمرکز سازنده بر روی نسخه های نسل هشتمی بازی متمرکز شده بود بطور همزمان برای هردو نسل عرضه شد و بهتر است عنوانی دو نسلی لقب بگیرد تا حضوری پررنگ در نسل جدید برای سری خود.
پس از اعمال این تغییرات امسال نیز در راستای احترام به سنت دیرینه شاهد آن بودیم که نسخه ای جدید تحت عنوان نام آشنای COD Black Ops 3 برای عرضه در ماه نوامبر معرفی گردید.ندای وظیفه جدید در همه ابعاد با نسخه های یکی دو سال گذشته تفاوت دارد.اول اینکه سری Black Ops یکی از موف ترین ها در کل سری بحساب می آید و همواره طرز تفکرات پیشرامون این زیرمجموعه پرفروش مثبت بوده است.از سوی دیگر سازنده ای نسخه Treyarch است که ساخت و تولید تعدادی از موفق ترین نسخه های سری را در کارنامه دارد.در نهایت برای نخستین بار شاهد این هستیم که نسخه ای از این سری صرفا برای نسل هشتم در نظر گرفته شد چراکه هم اکنون BO3 مراحل توسعه خود را صرفا برای نسل هشتم پشت سر میگذارد و حتی ظاهرا قرار نیست استدیوی دیگری بر روی نسخه های نسل هفتمی بازی کار کند.پس میتوان نتیجه گرفت با یک ندای وظیفه تمام نسل جدید طرف خواهیم بود.با تمام این تفاسیر میتوان خوش بین بود که احتمال اینکه با نسخه ای موفق و در اوج برای نسل هشتم مواجه شویم خیلی بیشتر از یک شکست دیگر در سری خواهد بود چراکه تغییراتی در ای نسخه صورت گرفته است که برای اولین بار در کل سری شاهد آن بوده ایم.
"شخصیت های جدید! ظاهرا دیگر خبری از Mason و نوادگانش نیست!!!"
هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب می باشد اخبار زیادی از داستان و شیوه روایت آن در بازی فاش نشده است و تنها چیزی که در دست داریم اطلاعات اندکی است که از سوی سازنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و برداشت شخصی نویسنده از تریلر بازی که میتواند با اطلاعات تکمیلی بازی در آینده مغایرت داشته باشد.آنچه که از BO3 میدانیم این است که داستان بازی حدود 40 سال پس از بازه زمانی روایت داستانی در نسخه قبلی اتفاق خواهد افتاد.در سال 2065 دانش بشر و تکنولوژی پیشرفت های بسیار چشمگیر تری داشته و انسان ها سوار بر ربات های غول پیکر بیش از پیش سیاست های منفعت طلبانه خود را پیش گرفته اند.پیشرفت دانش و تکنولوژی در راستای اهداف سیاه باعث گردیده شاهد اداوات جنگی فوق پیشرفته ای در بازی باشیم که پیش از این کم و بیش در نسخه های قبلی شاهد آنها بوده ایم.از زمانی که COD از حال و هوای جنگ جهانی فاصله گرفته داستانی اینچنینی در آینده و جنگ های فوق مدرن تنها چیزی است که در این سری انتظار می رود پس طبیعتا انتظار دیگری جز آنچه گفته شد خیال باطلی است که ممکن است باعث ناامیدی شما از BO3 شود.ظاهرا در این بازی با یک آدمکش سایبری از نوع نسل های آینده در نقاط مختلفی از جهان همراه خواهیم شد.جالب است که میتوانید بخش داستانی را بصورت Co-Op و بهمراه دوستانتان تجربه کنید!
کافی است با نحوه هوشمندانه روایت داستانی آثار Treyarch آشنایی داشته باشید که خوش بین شوید همین داستان ظاهرا تکراری به گونه ای درگیر کننده همچون دو نسخه قبلی روایت شود.البته تا بدین جای کار قطعا با شباهت های کثیر BO3 با AW شده اید که خود سازندگان نیز با حسن نیت آن را ابزار کرده اند.از این جای مطلب به بعد میتوان از همین شباهت های سخن گفت.از نمایش کوتاه بازی بخصوص در بخش چند نفره میتوان انتظار داشت با جریانی کاملا سرعتی در گیم پلی همچون AW و پرش های بلندی که داشت طرف شویم.البته Treyarch با گذاشتن مهر تاییدی بر این شباهت های دو نسخه اخیر اعلان کرده است که روند گیم پلی در BO3 به سرعت بالای AW نمی رسد و روندی منطقی تر به خود گرفته است.پرش دوگانه و انیمیشن های جدید وعده دیگری است که قرار است احساس متفاوتی از AW را به بازیکنان انتقال دهد.کلا سازندگان تاکید موکد دارند هرآنچه که در میان AW و BO3 مشترک حس و حال بهتری از جنگ های پیشرفته را از بازی آنها به بازیکن انتقال می دهد.بالا رفتن از دیوار با استفاده از پرش های بلند همچون عنوان تحسین شده Titanfall دیگر ویژگی BO3 است که اصلا قرار نیست همچون عنوان نامبرده شده به نظر رسیده و تکرار مکررات باشد زیر قرار است ویژگی های جدید چاشنی کار شود تا این مکانیزم کاربرد متفاوتی از آنچه پیش از این شاهدش بوده ایم ارائه دهد.
"دست سایبورگی قطعا یکی از اصلی ترین ویژگی های بازی را شامل خواهد شد"
فارغ از بخش داستانی و قابلیت های جدید BO3 دربخش چند نفره که اصلی ترین مخاطبان مجموعه را شامل می شود بسیار مورد توجه سازندگان قرار دارد بطوریکه قرار است پیش از عرضه بازی نسخه ای آزمایشی از بازی برای بدست آوردن بازخورد علاقه مندان عرضه شود تا نقات قوت بیشتر و نواقص بازی برطرف شوند.یکی از مسائلی که اکثر علاقه مندان بازی و منتظران به آن توجه ویژه ای دارند نحوه طراحی Map های بازی است که هنوز هم همان ساختار و معمار همیشگی این سری را دارد با این تفاوت که محیط قابل تعامل بسیار بیشتر شده و شامل نقاط پیچ در پیچ و محیط های نسبتا باز میباشد که در کنار این ها نقاط ارتباطی بازی را شامل میشود.ویژگی های مثبت اضافه شده امکان بالارفتن از دیوارهای اطراف نقشه و نقاطی که پیش از این دست یابی به آنها در کل سری غیرممکن بوده میسر کرده است.خبر خوش دیگر این است که به غیر از شنا کردن در آبی که در اکثر نقاط نقشه یافت می شود امکان زیر آبی رفت و درگیری های درون آبی نیز وجود دارد و شما میتواند دشمنانتان را زیر آب Kill کنید.این مکانیزم با توجه به نمایشی که در تریلر بازی داشت بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.همچنین لازم است بدانید اسلحه های بسیار جدید و پیشرفته ای به بازی اضافه شده است که امکان شخصی سازی (GunSmith) تمامی آیتم های آن وجود دارد.
بطور کلی Modeهای بسیاری نظیر Team Deathmatch و Domination در بخش چند نفره بازی وجود خواهد داشت که کلیت آنها همان چیزی است که پیش از این در نسخه های قبلی مجموعه شاهد آن بودیم.برای حالت های چندگانه بخش چند نفره مپ های متنوع و پرتعدادی در نظر گرفته شده که تا بحال از مپ های Hunted و Combine به علاوه Stronghold سخن به میان آمده است.هرکدام از نفشه های دارای ویژگی های منحصربفردی هستند که خود میتوانند لذت حالت های چند نفره بازی را دوچندان کند.به عنوان مثال مپ Hunted محیطی طویل پر از آب را در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا بتوانند از قابلیت های نبرد در زیر آب بخوبی بهره ببرند.جالب است بدانید 9 کلاس مختلف با توانایی های متفاوت برای بخش چند نفره در نظر گرفته شده که قدرت های خاص آنها با توجه نواری که مرتب کم و زیاد می شود بصورت ثانیه ای اما کاملا تاثیر گذار قابل استفاده هستند.شما میتوانید از این قابلیت ها بسته به زن یا مرد بودن کارکتر خود بهره ببرید.سناریوی دوست داشتنی و پرطرفدار Zombie هم بصورت تکامل یافته ای در BO3 وجود خواهد داشت که هنوز اطلاعات خاصی از آن در دست نمی باشد.در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر باید بیشتر منتظر ماند اما آنچه که مسلم است COD BOIII قرار است بلندپروازانه ترین اثر در مجموعه خود و بازگشتی باشکوه برای کل سری باشد.
منبع : پردیس گیم
پس از اعمال این تغییرات امسال نیز در راستای احترام به سنت دیرینه شاهد آن بودیم که نسخه ای جدید تحت عنوان نام آشنای COD Black Ops 3 برای عرضه در ماه نوامبر معرفی گردید.ندای وظیفه جدید در همه ابعاد با نسخه های یکی دو سال گذشته تفاوت دارد.اول اینکه سری Black Ops یکی از موف ترین ها در کل سری بحساب می آید و همواره طرز تفکرات پیشرامون این زیرمجموعه پرفروش مثبت بوده است.از سوی دیگر سازنده ای نسخه Treyarch است که ساخت و تولید تعدادی از موفق ترین نسخه های سری را در کارنامه دارد.در نهایت برای نخستین بار شاهد این هستیم که نسخه ای از این سری صرفا برای نسل هشتم در نظر گرفته شد چراکه هم اکنون BO3 مراحل توسعه خود را صرفا برای نسل هشتم پشت سر میگذارد و حتی ظاهرا قرار نیست استدیوی دیگری بر روی نسخه های نسل هفتمی بازی کار کند.پس میتوان نتیجه گرفت با یک ندای وظیفه تمام نسل جدید طرف خواهیم بود.با تمام این تفاسیر میتوان خوش بین بود که احتمال اینکه با نسخه ای موفق و در اوج برای نسل هشتم مواجه شویم خیلی بیشتر از یک شکست دیگر در سری خواهد بود چراکه تغییراتی در ای نسخه صورت گرفته است که برای اولین بار در کل سری شاهد آن بوده ایم.
"شخصیت های جدید! ظاهرا دیگر خبری از Mason و نوادگانش نیست!!!"
هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب می باشد اخبار زیادی از داستان و شیوه روایت آن در بازی فاش نشده است و تنها چیزی که در دست داریم اطلاعات اندکی است که از سوی سازنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و برداشت شخصی نویسنده از تریلر بازی که میتواند با اطلاعات تکمیلی بازی در آینده مغایرت داشته باشد.آنچه که از BO3 میدانیم این است که داستان بازی حدود 40 سال پس از بازه زمانی روایت داستانی در نسخه قبلی اتفاق خواهد افتاد.در سال 2065 دانش بشر و تکنولوژی پیشرفت های بسیار چشمگیر تری داشته و انسان ها سوار بر ربات های غول پیکر بیش از پیش سیاست های منفعت طلبانه خود را پیش گرفته اند.پیشرفت دانش و تکنولوژی در راستای اهداف سیاه باعث گردیده شاهد اداوات جنگی فوق پیشرفته ای در بازی باشیم که پیش از این کم و بیش در نسخه های قبلی شاهد آنها بوده ایم.از زمانی که COD از حال و هوای جنگ جهانی فاصله گرفته داستانی اینچنینی در آینده و جنگ های فوق مدرن تنها چیزی است که در این سری انتظار می رود پس طبیعتا انتظار دیگری جز آنچه گفته شد خیال باطلی است که ممکن است باعث ناامیدی شما از BO3 شود.ظاهرا در این بازی با یک آدمکش سایبری از نوع نسل های آینده در نقاط مختلفی از جهان همراه خواهیم شد.جالب است که میتوانید بخش داستانی را بصورت Co-Op و بهمراه دوستانتان تجربه کنید!
کافی است با نحوه هوشمندانه روایت داستانی آثار Treyarch آشنایی داشته باشید که خوش بین شوید همین داستان ظاهرا تکراری به گونه ای درگیر کننده همچون دو نسخه قبلی روایت شود.البته تا بدین جای کار قطعا با شباهت های کثیر BO3 با AW شده اید که خود سازندگان نیز با حسن نیت آن را ابزار کرده اند.از این جای مطلب به بعد میتوان از همین شباهت های سخن گفت.از نمایش کوتاه بازی بخصوص در بخش چند نفره میتوان انتظار داشت با جریانی کاملا سرعتی در گیم پلی همچون AW و پرش های بلندی که داشت طرف شویم.البته Treyarch با گذاشتن مهر تاییدی بر این شباهت های دو نسخه اخیر اعلان کرده است که روند گیم پلی در BO3 به سرعت بالای AW نمی رسد و روندی منطقی تر به خود گرفته است.پرش دوگانه و انیمیشن های جدید وعده دیگری است که قرار است احساس متفاوتی از AW را به بازیکنان انتقال دهد.کلا سازندگان تاکید موکد دارند هرآنچه که در میان AW و BO3 مشترک حس و حال بهتری از جنگ های پیشرفته را از بازی آنها به بازیکن انتقال می دهد.بالا رفتن از دیوار با استفاده از پرش های بلند همچون عنوان تحسین شده Titanfall دیگر ویژگی BO3 است که اصلا قرار نیست همچون عنوان نامبرده شده به نظر رسیده و تکرار مکررات باشد زیر قرار است ویژگی های جدید چاشنی کار شود تا این مکانیزم کاربرد متفاوتی از آنچه پیش از این شاهدش بوده ایم ارائه دهد.
"دست سایبورگی قطعا یکی از اصلی ترین ویژگی های بازی را شامل خواهد شد"
فارغ از بخش داستانی و قابلیت های جدید BO3 دربخش چند نفره که اصلی ترین مخاطبان مجموعه را شامل می شود بسیار مورد توجه سازندگان قرار دارد بطوریکه قرار است پیش از عرضه بازی نسخه ای آزمایشی از بازی برای بدست آوردن بازخورد علاقه مندان عرضه شود تا نقات قوت بیشتر و نواقص بازی برطرف شوند.یکی از مسائلی که اکثر علاقه مندان بازی و منتظران به آن توجه ویژه ای دارند نحوه طراحی Map های بازی است که هنوز هم همان ساختار و معمار همیشگی این سری را دارد با این تفاوت که محیط قابل تعامل بسیار بیشتر شده و شامل نقاط پیچ در پیچ و محیط های نسبتا باز میباشد که در کنار این ها نقاط ارتباطی بازی را شامل میشود.ویژگی های مثبت اضافه شده امکان بالارفتن از دیوارهای اطراف نقشه و نقاطی که پیش از این دست یابی به آنها در کل سری غیرممکن بوده میسر کرده است.خبر خوش دیگر این است که به غیر از شنا کردن در آبی که در اکثر نقاط نقشه یافت می شود امکان زیر آبی رفت و درگیری های درون آبی نیز وجود دارد و شما میتواند دشمنانتان را زیر آب Kill کنید.این مکانیزم با توجه به نمایشی که در تریلر بازی داشت بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.همچنین لازم است بدانید اسلحه های بسیار جدید و پیشرفته ای به بازی اضافه شده است که امکان شخصی سازی (GunSmith) تمامی آیتم های آن وجود دارد.
بطور کلی Modeهای بسیاری نظیر Team Deathmatch و Domination در بخش چند نفره بازی وجود خواهد داشت که کلیت آنها همان چیزی است که پیش از این در نسخه های قبلی مجموعه شاهد آن بودیم.برای حالت های چندگانه بخش چند نفره مپ های متنوع و پرتعدادی در نظر گرفته شده که تا بحال از مپ های Hunted و Combine به علاوه Stronghold سخن به میان آمده است.هرکدام از نفشه های دارای ویژگی های منحصربفردی هستند که خود میتوانند لذت حالت های چند نفره بازی را دوچندان کند.به عنوان مثال مپ Hunted محیطی طویل پر از آب را در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا بتوانند از قابلیت های نبرد در زیر آب بخوبی بهره ببرند.جالب است بدانید 9 کلاس مختلف با توانایی های متفاوت برای بخش چند نفره در نظر گرفته شده که قدرت های خاص آنها با توجه نواری که مرتب کم و زیاد می شود بصورت ثانیه ای اما کاملا تاثیر گذار قابل استفاده هستند.شما میتوانید از این قابلیت ها بسته به زن یا مرد بودن کارکتر خود بهره ببرید.سناریوی دوست داشتنی و پرطرفدار Zombie هم بصورت تکامل یافته ای در BO3 وجود خواهد داشت که هنوز اطلاعات خاصی از آن در دست نمی باشد.در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر باید بیشتر منتظر ماند اما آنچه که مسلم است COD BOIII قرار است بلندپروازانه ترین اثر در مجموعه خود و بازگشتی باشکوه برای کل سری باشد.
منبع : پردیس گیم