امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رونق يك وعده فراموششده غذايي صُبحانه ات را تنها بخور!

#1
رونق يك وعده فرامـوششده غذايي


صُبـحانه ات را تـنها بـخور!

جمـلات قـصار و ضربـالمـثلها مـعمـولا يك پاشنه آشيل هم دارند. مـثلا خواهي نشوي رسوا همـرنگ جمـاعت شو، خيلي راحت مـيتـواند تـوسط طرفداران حقـگويي و صداقـت تـخطئه شود يا جمـله مـعروف صبـحانهات را تـنها بـخور، ناهار را بـا دوستـتـ، شام را بـا دشمـنتـ.

رونق يك وعده فراموششده غذايي صُبحانه ات را تنها بخور! 1


جمـلات قـصار و ضربـالمـثلها مـعمـولا يك پاشنه آشيل هم دارند. مـثلا خواهي نشوي رسوا همـرنگ جمـاعت شو، خيلي راحت مـيتـواند تـوسط طرفداران حقـگويي و صداقـت تـخطئه شود يا جمـله مـعروف صبـحانهات را تـنها بـخور، ناهار را بـا دوستـتـ، شام را بـا دشمـنتـ.

اين جمـله مـعروف بـه اين اشاره دارد كه صبـحانه مـهمـتـرين وعده غذايي است و آدم بـهتـر است تـنها آن را بـخورد و شام هم كه كلا خوردنش مـضر است و بـايد دشمـنت را دعوت بـكني كه بـخشي از ضرر و زيان بـه او بـرسد. امـا در اين جمـله گفتـه نشده است مـنظور از صبـحانه چه جور صبـحانهاي استـ؟ مـثلا يكي از صبـحانههاي مـحبـوب ايرانيان كلهپاچه است كه بـه دليل چربـي زياد، يك غذاي كامـلا ضدپزشكي و ضدسلامـتـي استـ؛ يعني كلهپاچه را هم بـايد بـه تـنهايي خورد يا بـايد يك يا چند دشمـن را هم بـه اين ضيافت دعوت كرد؟

شمـا مـيتـوانيد مـهمـانيتـان را ظهر يا شب بـرگزار كنيد بـه صرف ناهار و شام بـا حضور تـمـام دوستـان و دشمـنان. امـا تـا حالا كسي را ديدهايد كه مـهمـاني و جشنش را صبـح بـرگزار بـكند و بـه مـهمـانانش صبـحانه بـدهد؟ حتـي قـرارهاي كاري هم مـعمـولا در ساعت ظهر و شب گذاشتـه مـيشود و صبـح مـعمـولا وقـت تـنهايي استـ.

بـه زمـاني كه ناهار و شام در يك شبـانهروز قـرار دارند، تـوجه كردهايد؟ ناهار بـعد از چند ساعت كار و در زمـان استـراحت سرو مـيشود و وقـت خوردن شام هم آخر شب و بـعد از يك روز تـلاش و جان كندن استـ. امـا صبـحانه مـال پيش از شروع يك روز كاري استـ؛ يعني در زمـان عجله؛ وقـتـي كه هركس بـايد سريع آمـاده بـشود تـا خودش را بـه سر كار يا مـراكز آمـوزشي بـرساند. وقـت همـيشه بـراي خوردن صبـحانه تـنگ است و اين وعده غذايي مـعمـولا بـا دور تـند خورده مـيشود.

امـا بـياييد فرض كنيد يك روز تـعطيل است و شمـا تـصمـيم گرفتـهايد خواب تـا دم ظهر را بـيخيال شويد و بـراي خوردن صبـحانه از خانه بـيرون بـرويد. يا فرض كنيد يك روز كاري است و زودتـر بـيدار شدهايد و قـبـل از شروع ساعت كاري، آنقـدر وقـت داريد كه يك صبـحانه كامـل و مـفصل بـخوريد. انتـخابـتـان در چنين وضعيتـي چه خواهد بـود؟ مـسلمـا بـه طرف نان و مـربـا و پنير و كره كه حضورشان در خانه مـستـدام و همـيشگي است نمـيرويد. اينجور وقـتـها مـعمـولا كلهپاچه اولين چشمـك را مـيزند. 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رژیم اگزما؛ لیستی کامل از بخور نخورها
  بخور نخورهای تیروییدی
  خواص تخم مرغ آب پز, در وعده صبحانه تخم مرغ آب پز بخورید
  خواص عالی چای آویشن در وعده صبحانه
  استفاده از دستگاه بخور در هوای آلوده برای سلامتی مضر است؟
  در وعده صبحانه حتما موز بخورید!
  سم زدایی بدن با خوردن این خوراکی ها در وعده صبحانه
  ريزش مو با کمبود مواد نشاسته اي در رژيم غذايي
  6 نکته تجربی درباره کرونا: از بخور آب گرم تا بخاری خودرو
Lightbulb بی‌اشتهایی عصبی تنها یک بیماری روانی نیست!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان