شاید شما هم به موبایلهای متنوع آدمهای مختلف دقت میکنید، اصلا شاید قبل از اینکه این یادداشت را بخوانید برای خودتان نظریه ای، درباره موبایل یا همان گوشی تلفن همراه و ارتباطش با شخصیت دارندهاش، صادر کرده باشید!
حتما شما هم شنیدهاید گوشی تلفن نشانه شخصیت آدمها نیست، این نظر نه متعصبانه است و نه نادرست اما علم روانشناسی فرضیه دیگری دارد، گوشی شما ، موبایلی که میخرید و هر روز و هر لحظه با شماست اتفاقا نشان دهنده خلق و خو، شخصیت و سلیقه شماست!
درست مثل جوراب شما ، پیراهن شما، کیف پولتان یا ماشینی که انتخاب میکنید، برعکس تصور انشانویسان صدسال پیش ، گوشی تلفن همراه نشانه قدرت و ثروت و تواناییهای دارندهاش نیست چون فرضیه روانشناسی این عوامل را رد میکند و عوامل دیگری را جایگزین میکند که بد نیست شما هم بدانید.
حتما شما هم شنیدهاید گوشی تلفن نشانه شخصیت آدمها نیست، این نظر نه متعصبانه است و نه نادرست اما علم روانشناسی فرضیه دیگری دارد، گوشی شما ، موبایلی که میخرید و هر روز و هر لحظه با شماست اتفاقا نشان دهنده خلق و خو، شخصیت و سلیقه شماست!
درست مثل جوراب شما ، پیراهن شما، کیف پولتان یا ماشینی که انتخاب میکنید، برعکس تصور انشانویسان صدسال پیش ، گوشی تلفن همراه نشانه قدرت و ثروت و تواناییهای دارندهاش نیست چون فرضیه روانشناسی این عوامل را رد میکند و عوامل دیگری را جایگزین میکند که بد نیست شما هم بدانید.
موبایلهای قدیمی : آدمهایی که موبایلهای اسقاطیشان را عوض نمیکنند یا بعد از خرابشدنشان هر بار عین همان را جایگزین میکنند، آدمهای بیحوصلهیی هستند که دوست ندارند چیز جدیدی یاد بگیرند.
گوشهای بشدت مدرن : کسانی که موبایلهایی با انواع و اقسام کارکردها میخرند یا بشدت عدم اعتماد به نفس در ارتباط برقرار کردن با افراد دارند یا به علت نداشتن تخصصی قابل عرض ، برای نشان دادن شخصیت خود دست به دامن موبایل یا همان گوشی تلفن همراه شدهاند.
گوشیهای بزرگ : آدمهایی که فراموشکارند، بیتوجهند یا بشدت شلخته برای فراموش نکردن تلفن همراهشان، مجبورند گوشی بزرگ انتخاب کنند.
گوشی تلفن همراه به اندازه یک گردو : این گوشیها اغلب نشاندهنده شخصیت دوپاره صاحبانشان هستند، آدمهایی که در ظاهر میخواهند اوج تمکن و توانایی خودشان را با گوشی موبایلشان نشان بدهند اما در نهایت چیزی برای پنهان کردن دارند.
گوشی تلفن رنگی : موبایلهایی با ظاهر شاد و اغراق آمیز نشاندهنده آدمهایی با درون کودک و بشدت احساساتی است که اغلب از کمبود محبت و توجه رنج میبرند.
گوشیهای خوشدست : منظور همان گوشیهایی است که بهترین طراحی را برای در دست گرفتن به مدت طولانی دارند، گوشیهایی با حجم کوچک اما نه آنقدر فسقلی که جلب توجه کنند، این گوشیها مخصوص آدمهای اجتماعی و پر کار است و صاحبان آنها احتیاجی برای نشان دادن موبایلشان به عنوان برچسب شخصیتی ندارند.
گوشیهای ساده اما گران قیمت : این دسته گوشیها را در رده دوم گوشیهایی که کارکردهای فراوان دارند، قرار بدهید ، گرچه صاحبان این گوشیها نسبت به صاحبان گوشی شماره ۲ اصالت بیشتری دارند و قابل اعتمادترند.
حال با خواندن این مقاله درباره شخصیت شناسی با گوشی موبایل شما در کدام دسته از این طبقه بندی قرار دارید!؟
و
چند درصد آن در مورد شخصیت شما صدق می کند ؟