امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان جوش با انار وآش گشنیز

#1
ه راهها را برای درمان جوش صورت امتحان كرده و نتیجه نگرفتهاید؟ این بار سراغ طب سنتی بروید. متخصصان طب سنتی بر این باورند كه علت بروز جوشها با سیستم داخلی بدن در ارتباط است. درنتیجه بعد از شناسایی مشكل، پوست صاف و تمیز میشود. در طب سنتی مصرف بعضی غذاها و ماسكها سبب بهبود جوشهای مختلف شده و شما را از این مشكل رایج پوستی دور نگه میدارد. دكتر شیربیگی به شما میگوید كه بهترین راهها برای مقابله با جوشهای صورت چیست و چطور میتوانید از توصیههای طب سنتی برای داشتن پوستی صاف و زیبا كمك بگیرید.

اول سراغ بدنتان بروید
دیدگاه طب سنتی در مورد ایجاد جوش صورت با طب رایج تفاوت میكند. طب سنتی بر این اعتقاد است كه وقتی جوش یا بثورات جلدی روی پوست صورت بروز میكند، این مسئله به نوعی با داخل بدن در ارتباط است چون پوست یك پوشاننده برای كل بدن است و اگر قرار باشد اتفاقی در اعضای داخل بدن بیفتد پوست فقط آن را نشان میدهد، یعنی با دیدن هر نوع جوش كوچكی روی صورت اولین كاری كه پزشك طب سنتی انجام میدهد بررسی اندامهای داخلی بدن است.

همانطور كه میدانید بدن مواد زائد و فضولاتی دارد كه باید دفع شود و بدن هوشمندانه برای سالم نگهداشتن معده، روده و. . . این مواد زائد را گاهی روی پوست میریزد تا اعضای داخلی را سالم نگهدارد، بدن انسان یك سیستم فعال است كه مواد غذایی را دریافت كرده، مواد مناسب را جذب و مواد اضافی را دفع میكند. پس از این دیدگاه مسئله دفع مواد زائد انسان بسیار مهم است.

البته راههای زیادی برای دفع این مواد وجود دارد. یكسری از مواد زائد باید از طریق مدفوع دفع شوند. برای داشتن پوست سالم باید سیستم گوارش سلامت و بدون درد باشد. خیلی از مواد دفعی بدن هم از طریق ادرار باید دفع شوند پس حتما بررسی وضعیت كلیه و سیستم اداری افراد باید مورد بررسی قرار گیرد. یكسری از مواد هم باید از طریق پوست دفع شوند.

چاقهای پرجوش آش گشنیز بخورند
یك دسته از افرادی كه دچار جوش میشوند اغلب جوشهای بزرگ، چرب و ملتهب میزنند. وقتی از این افراد شرح حال گرفته میشود، مشخص میشود افراد پرخوری هستند كه شیرینی زیاد میخورند. یكی از راههای درمان جوش برای این افراد این است كه حجم غذا و شیرینی را كم كنند، اما یكی از مهمترین راههای درمانی برای آنها این است كه یك روز در هفته را بهطور كامل آش گشنیز بخورند. یعنی بعد از وعده صبحانه در میانوعده اول، ناهار، میانوعده عصر و شام آش گشنیز ساده بخورند.

آش گشنیز شامل كمی سبزی آش، برنج و حبوبات است و مرغ و گوشت ندارد. با این كار ورودی غذا به بدن كم میشود تا بدن فرصت داشته باشد مواد غذایی را از خود دفع كند. توصیه میشود این افراد هفتهای یك بار این رژیم غذایی را دنبال كنند.

«به» بخور، غم نخور
بسیاری از افراد به دلیل مشكلات گوارشی یا بهخاطر اختلال عادت ماهانه جوش میزنند. اگر مشكل مربوط به مورد اول باشد طب سنتی توصیه میكند این افراد میوه «به» مصرف كنند. برای افرادی كه گوارش ضعیف دارند این ماده غذایی گوارش را تقویت میكند. اگر این افراد صبحانه از مربای «به» استفاده كنند یا در وعده ناهار و شام از خورش «به آلو» استفاده كنند دنبال كردن این توصیه باعث میشود دیگر مواد زائد روی پوست ظاهر نشوند.

با انار، قرمزی جوش را بگیرید
در حال حاضر كه فصل انار است، میتوان از این میوه پرخاصیت برای رفع جوشهای صورت استفاده كرد. انار یا آب انار ترش و شیرین یا حتی استفاده از رب انار میتواند مفید باشد. اگر میخواهید رب انار استفاده كنید بعد از وعدههای غذایی یك قاشق چایخوری از آن را مصرف كنید. رب انار هم معده و هم كبد را تقویت میكند و خاصیت قرمزی جوش با خوردن انار خیلی بهتر میشود. برای آنهایی كه از جای جوش شكایت دارند پیشنهاد طب سنتی این است كه طی روز از آب هویج زیاد استفاده کنند. هویج مدر است و با تنظیم قاعدگی رنگ پوست را شفاف میكند، البته میتوان از مربای هویج هم در صبحانه استفاده كرد.

ماسك بابونه را فراموش نكنید
یك ماسك ساده وجود دارد كه طب سنتی آن را بهشدت توصیه میكند تا افراد روی جوشهایشان بگذارند و التهاب آن بهبود پیدا كند. بابونه یك گیاه ضدالتهاب و روشنكننده بسیار خوبی است. میتوان یك قاشق غذاخوری پودر گل بابونه را در یك لیوان آب جوش مانند چای دم كرد تا حالت لوسیون پیدا كند. هر روز میتوان این محلول را با پنبه یا گوش پاككن روی جوشها مالید. اگر تعداد جوشها زیاد باشد بهتر است كل صورت با این لوسیون شسته شود.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درمان جوش با انار وآش گشنیز 1

بخور بابونه هم قبول است
بابونه را میتوان به صورت بخور هم استفاده كرد. سه قاشق غذاخوری پودر بابونه را در یك لیتر آب در حال جوش بریزید و وقتی بوی آن درآمد به روش معمول دستمال یا حولهای روی سرتان بیندازید و چند دقیقه آن را بخور دهید. حواستان باشد بیشتر از هفتهای یك بار این كار را انجام ندهید چون انجام زیاد این كار میتواند باعث شلی پوست صورت شود. این بخور هم رنگ پوست را باز میكند و هم باكتریهای پوست را از بین میبرد و در اصل راه ایجاد آكنه را میبندد.

با گلاب اسپری كنید
اگر بعد از استفاده از این ماسك پوست همچنان چرب و مستعد آكنه باشد توصیه میشود از اسپری گلاب استفاده شود. گلاب برای پوستهای چربی كه منافذ پوستشان باز است و بهاصطلاح پوست پرتقالی دارند مناسب است. این افراد بعد از بخور بابونه باید پوست را خشك و گلاب را روی پوست اسپری كنند، سپس اجازه دهند گلاب خودش خشك شود. عصاره گل سرخ، پوست را تقویت میكند و منافذ پوستی را میبندد، درنتیجه كمكم تولید چربی كاهش پیدا میكند.

حجامت نكنید
بعضی افراد بر این باورند كه حجامت در درمان جوشهای صورت تاثیر دارد. واقعیت این است كه حجامت به همه افراد كمك نمیكند. حجامت فقط برای یك سری افراد كه كمخونی و زخم ندارند انجام میشود. حجامت در فصل بهار شایع است. از قضا در این فصل جوشهای صورت افزایش مییابد. حجامت بهعنوان یك روش پاكسازی در بسیاری از كتب آمده است اما این روش اصلا برای همه افراد توصیه نمیشود.

فردی كه عادتماهانه خونریزیدهنده دارد یا دچار كمخونی و جوش هم هست به هیچ عنوان نباید از این روش برای درمان آكنههایش استفاده كند، این كار فقط باید با تجویز پزشك متخصص انجام شود. حجامت یك كار موضعی است كه اگر بدون درمان سیستم داخلی بدن انجام شود، بعد از مدت كوتاهی سبب بروز مجدد آكنه میشود.

منبع:مجله زندگی ایده آل
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان