28-11-2014، 13:45
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معمولا کمتر پیش میآید که به دانشجویان رشته مهندسی دروس هنر ارائه شود و این دروس تنها به چند واحد درس تاریخ هنر یا معماری محدود میشوند که البته این دروس نیز در دانشکدهها خیلی به ندرت برای دانشجویان رشته مهندسی ارائه میشوند.
از آنجا که نیمکره چپ مغز تمایل به مهندسی و برخی علوم دیگر دارد، فارغالتحصیلان رشته مهندسی از تمام قابلیتهای مغز یعنی فعالیت هر دو نیمکره محروم هستند.
«بتی ادواردز»، مولف کتاب تصویر نیمکره مغز میگوید: هنر برای آموزش مهارتهای خاص، شیوههای ادراکی تفکر، مهارتهای کلامی، آنالیز اعداد و تفکرات تحلیلی ضروری است.
در مطالعه جدیدی که توسط «ارین سچ»، جامعهشناس آمریکایی انجام شده مشخص شد دانشجویان رشته مهندسی پس از فارغالتحصیلی، کمتر به مسائل رفاه اجتماعی اهمیت میدهند. آموزشهایی که تنها یک طرف مغز را تقویت میکنند چشماندازها و دیدگاههای افراد را محدود میکنند و در نتیجه میزان راهحلهایی که در مواجهه با مشکلات فنی به مغز خطور میکند نیز محدود میشود. این مساله سبب طراحی و ساخت تولیداتی میشود که هزینههای مالی و کاربردی تحمیل میکنند.
به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، با توجه به این مشکلات، واحد طراحی مهندسی راه و ساختمان دانشگاه سیدنی استرالیا به دانشجویان در ترم آخر فارغالتحصیلی دروس مرتبط با طراحی ارائه میدهد که این فعالیتهای خلاقانه طی 12 هفته به آنها تدریس میشوند.
از آنجا که نیمکره چپ مغز تمایل به مهندسی و برخی علوم دیگر دارد، فارغالتحصیلان رشته مهندسی از تمام قابلیتهای مغز یعنی فعالیت هر دو نیمکره محروم هستند.
«بتی ادواردز»، مولف کتاب تصویر نیمکره مغز میگوید: هنر برای آموزش مهارتهای خاص، شیوههای ادراکی تفکر، مهارتهای کلامی، آنالیز اعداد و تفکرات تحلیلی ضروری است.
در مطالعه جدیدی که توسط «ارین سچ»، جامعهشناس آمریکایی انجام شده مشخص شد دانشجویان رشته مهندسی پس از فارغالتحصیلی، کمتر به مسائل رفاه اجتماعی اهمیت میدهند. آموزشهایی که تنها یک طرف مغز را تقویت میکنند چشماندازها و دیدگاههای افراد را محدود میکنند و در نتیجه میزان راهحلهایی که در مواجهه با مشکلات فنی به مغز خطور میکند نیز محدود میشود. این مساله سبب طراحی و ساخت تولیداتی میشود که هزینههای مالی و کاربردی تحمیل میکنند.
به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، با توجه به این مشکلات، واحد طراحی مهندسی راه و ساختمان دانشگاه سیدنی استرالیا به دانشجویان در ترم آخر فارغالتحصیلی دروس مرتبط با طراحی ارائه میدهد که این فعالیتهای خلاقانه طی 12 هفته به آنها تدریس میشوند.