امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قيام وال‌استريت در آمريكا سراسري شد

#1
Brick 
جنبش مردمی وال استریت در شصتمین روز از قیام خود علیه نظام سرمایه داری ، بار دیگر پایتخت های سیاسی و اقتصادی آمریكا را لرزاند.
علاوه بر واشنگتن و نیویورك امروز در بسیاری از ایالت ها و شهرهای مختلف آمریكا تظاهرات های مشابه ای علیه نظام سرمایه داری و تصرف وال استریت برپا شد.

روز پنج شنبه نیویورك به عنوان پایتخت اقتصادی آمریكا، شاهد تظاهرات گسترده ی مردم در زیر باراش باران و همچین تدابیر شدید امنیتی و خشونت پلیس بود.

بر اساس اعلام قبلی تظاهر كنندگان تلاش كردند تا با تصرف بازار بورس نیویورك در منطقه وال استریت، جنبش خود را وارد مرحله جدیدتری كنند.

پلیس نیویورك تمامی خیابان های منتهی به وال استریت را مسدود كرد.

تظاهر كنندگان نیویوركی با سردادن شعارهایی علیه نظام سرمایه داری خواستار بركناری بولومبرگ شهردار این شهر شدند.

پلیس ضد شورش با استفاده از خشن ترین روش ها مردم را مورد ضرب و شتم قرار داد و حدود 400 نفر از تظاهر كنندگان را دستگیر كرد.

در واشنگتن پایتخت سیاسی آمریكا هم به رغم تمامی محدودیت ها برای جلوگیری از تظاهرات در این شهر، مردم با راه اندازی گروهها كوچك در اطراف كاخ سفید بر ضد نظام سرمایه داری شعار دادند و حمایت خود را از تلاش مردم نیویورك برای تصرف بازار بورس نیویورك اعلام كردند.

هزاران نفر از مردم لس آنجلس نيز در حمایت از تصرف وال استریت، دست به تظاهرات زدند و خیابان های اصلی این شهر را مسدود كردند.

تظاهر كنندگان در حالی كه شعار "آمریكا را تصرف كنید" سر می دادند، مورد هجوم پلیس قرار گرفتند و تعدادی از آنها دستگیر شد.

همچنین در شهر پورتلند از ایالت اورگون صدها نفر از مردم دست به تظاهرات زدند، پلیس این شهر تظاهرات آرام مردم را به خشونت كشیدو بیش از 25 نفر از تظاهركنندگان را دستگیر كرد.

در شهر فینیكس از ایالت آریزونا گروهی از مردم دست به تظاهرات زدند و همبستگی خود را با سایر تظاهركنندگان در سراسر آمریكا اعلام كردند.

قیام مردم آمریكا موسوم به جنبش وال استریت بار دیگر سراسر آمریكا را فرا گرفت، خواسته ی اصلی جنبش موسوم به تصرف وال استریت سقوط نظام سرمایه داری است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قيام وال‌استريت در آمريكا سراسري شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان