04-01-2012، 9:35
معبد کیومیزو، کیوتو:
کیوموز، یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین معابد کیوتو است که معبد بودهاییهای «تندی» بهشمار میرود. این معبد در سال ۷۷۸ میلادی بنا شد اما ساختمانهای جدید آن که محل بازدید گردشگران است در سال ۱۶۳۳ میلادی ساخته شدهاند. از جمله ویژگیهای این معبد، معماری منحصر به فرد آن است که با وجود پیچیدگی و استحکام بالای خود، هیچگونه میخی در آن به کار نرفته است. کیومیزو به معنای «آب زلال» است که به واسطه آبشار نزدیک معبد، روی آن نامگذاری شده و بنا شدن معبد روی کوه اوتوا، نما و منظرهای زیبا را پیش روی آن قرار داده است.
قلعه هیمجی، هیمجی:
قلعه هیمجی که از آن به عنوان یکی از زیباترین نمونههای برجای مانده از معماری چندوجهی قلعههای ژاپنی نام برده میشود در سال ۱۳۳۳ میلادی بنا شد. این معبد به دلیل در امان ماندن از بمبارانهای گسترده و ویرانکننده منطقه هیمجی در دوران جنگ جهانی دوم، همچنین به عنوان یکی از سالمترین قلعههای باستانی این کشور محسوب شده و امروزه از جمله بزرگترین و پرجاذبهترین قلعههای ژاپن به شمار میرود. گفتنی است از دلایل مهم ایمن ماندن این قلعه وجود شبکهای مستحکم از ۸۳ ساختمان با سیستمهای دفاعی پیشرفته بوده و همچنین وجود دیوارهای ضخیم و مسیری پر پیچوخم در اطراف آن که باعث سردرگمی مهاجمان میشد و هیچگونه راهی را برای نفوذ دشمنان باقی نمیگذاشت.
پارک صلح، هیروشیما:
پارک یادبود صلح هیروشیما، میراث فرهنگی شهری است که اولین قربانی بمب اتم در جهان بوده و بیش از ۱۰۰هزار نفر را در این انفجار از دست داده است. این پارک در زمینی هموار و باز که در زمان برخورد بمب اتم به شهر، ساخته شده است. امروزه در این شهر، چندین بنای یادبود، موزه و سالنهای سخنرانی ساخته شده که هرساله میلیونها گردشگر از آنها بازدید میکنند. گفتنی است از آثار مرکزی این پارک، ویرانههایی از گنبد ایجاد شده انفجار بمب اتمی یا «گنبد گنباکو» است که به وضوح فاجعه عظیم بمباران این شهر را به تصویر میکشد.
عمارت طلایی، کیوتو:
عمارت طلایی که از جمله معابد تعالیم «زن» در آیین بودا است، یکی از زیباترین ساختمانهای ژاپن محسوب میشود و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید میکنند. این عمارت که برای نگهداری از مجسمهها و آثار مربوط به آیین بودا طراحی شده در سال ۱۳۹۷ میلادی ساخته شده است. علت نامگذاری این بنا به «عمارت طلایی»، مطلا شدن دو طبقه فوقانی عمارت به پوششی یکپارجه از طلا بوده است. وجود یک برکه و یک باغ زیبا در کنار عمارت، از آن منظرهای جذاب برای عکاسی در ژاپن ساخته است.
شینکانسن:
هیچ سفری در ژاپن کامل نمیشود مگر با استفاده از قطارهای سریعالسیر و گلولهای این کشور که «شینکانسن» نامیده میشوند. هنگام سفر این قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت با چنان شتابی حرکت میکند که هرگونه تصادف در این زمان به حادثهای ویرانکننده تبدیل خواهد شد به همین خاطر هیچ جاده یا خط آهنی در مسیر این قطار ایجاد نشده است. شبکه ریلی این قطار را شهرهای مهم جزایر «هونشو» و «کیوشو» تشکیل داده و یکی از راههای ارتباطی آن به جیزه شمالی ژاپن «هوکایدو» در حال بهرهبرداری است. با این وجود اگرچه این قطار برای مسافرتهایی با فواصل دور راهاندازی شده، اما از آن برای جابهجایی مسافران از شهرهای حاشیهای به شهرهای بزرگ استفاده میشود.
کوه فیجی:
کوه فیجی با ارتفاع ۳ هزار و ۷۷۶ متری خود نه تنها، مرتفعترین قله ژاپن محسوب میشود، بلکه سمبل این کشور است. وجود تقارنی مثالزدنی در ۲سمت این کوه، از آن نمایی هنری و الگویی مناسب برای عکسهای زیبا ساخته است. اگرچه این کوه را آتشفشانی فعال می دانند اما آخرین فوران آن در سال ۱۷۰۷ گزارش شده است. کوه فوجی در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب توکیو قرار گرفته و سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به این قله صعود میکنند.
رامن:
بسیاری از گردشگران، آشپزی بومی و سنتی ژاپن را در جهان منحصر به فرد میدانند. در این میان علاوه بر «سوشی» که محبوبیتی جهانی را از بین غذاهای متنوع کشورهای مختلف کسب کرده، از «رامن» یا رشته ژاپنی نیز میتوان به عنوان اعجابی جدید نام برد. این غذا که اصالتی چینی دارد، نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی در ژاپن مشهور شد. محتویات این غذا رشتههای گندم با گوشت بوده و اغلب سس سویا همراه با جلبکهای دریایی، پیاز سبز و ذرت به آن افزوده میشود. نکته جالب توجه در خصوص این غذا آن است که مناطق مختلف ژاپن، دستور غذایی مخصوص به خود برای تهیه آن دارند.
کیوموز، یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین معابد کیوتو است که معبد بودهاییهای «تندی» بهشمار میرود. این معبد در سال ۷۷۸ میلادی بنا شد اما ساختمانهای جدید آن که محل بازدید گردشگران است در سال ۱۶۳۳ میلادی ساخته شدهاند. از جمله ویژگیهای این معبد، معماری منحصر به فرد آن است که با وجود پیچیدگی و استحکام بالای خود، هیچگونه میخی در آن به کار نرفته است. کیومیزو به معنای «آب زلال» است که به واسطه آبشار نزدیک معبد، روی آن نامگذاری شده و بنا شدن معبد روی کوه اوتوا، نما و منظرهای زیبا را پیش روی آن قرار داده است.
قلعه هیمجی، هیمجی:
قلعه هیمجی که از آن به عنوان یکی از زیباترین نمونههای برجای مانده از معماری چندوجهی قلعههای ژاپنی نام برده میشود در سال ۱۳۳۳ میلادی بنا شد. این معبد به دلیل در امان ماندن از بمبارانهای گسترده و ویرانکننده منطقه هیمجی در دوران جنگ جهانی دوم، همچنین به عنوان یکی از سالمترین قلعههای باستانی این کشور محسوب شده و امروزه از جمله بزرگترین و پرجاذبهترین قلعههای ژاپن به شمار میرود. گفتنی است از دلایل مهم ایمن ماندن این قلعه وجود شبکهای مستحکم از ۸۳ ساختمان با سیستمهای دفاعی پیشرفته بوده و همچنین وجود دیوارهای ضخیم و مسیری پر پیچوخم در اطراف آن که باعث سردرگمی مهاجمان میشد و هیچگونه راهی را برای نفوذ دشمنان باقی نمیگذاشت.
پارک صلح، هیروشیما:
پارک یادبود صلح هیروشیما، میراث فرهنگی شهری است که اولین قربانی بمب اتم در جهان بوده و بیش از ۱۰۰هزار نفر را در این انفجار از دست داده است. این پارک در زمینی هموار و باز که در زمان برخورد بمب اتم به شهر، ساخته شده است. امروزه در این شهر، چندین بنای یادبود، موزه و سالنهای سخنرانی ساخته شده که هرساله میلیونها گردشگر از آنها بازدید میکنند. گفتنی است از آثار مرکزی این پارک، ویرانههایی از گنبد ایجاد شده انفجار بمب اتمی یا «گنبد گنباکو» است که به وضوح فاجعه عظیم بمباران این شهر را به تصویر میکشد.
عمارت طلایی، کیوتو:
عمارت طلایی که از جمله معابد تعالیم «زن» در آیین بودا است، یکی از زیباترین ساختمانهای ژاپن محسوب میشود و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید میکنند. این عمارت که برای نگهداری از مجسمهها و آثار مربوط به آیین بودا طراحی شده در سال ۱۳۹۷ میلادی ساخته شده است. علت نامگذاری این بنا به «عمارت طلایی»، مطلا شدن دو طبقه فوقانی عمارت به پوششی یکپارجه از طلا بوده است. وجود یک برکه و یک باغ زیبا در کنار عمارت، از آن منظرهای جذاب برای عکاسی در ژاپن ساخته است.
شینکانسن:
هیچ سفری در ژاپن کامل نمیشود مگر با استفاده از قطارهای سریعالسیر و گلولهای این کشور که «شینکانسن» نامیده میشوند. هنگام سفر این قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت با چنان شتابی حرکت میکند که هرگونه تصادف در این زمان به حادثهای ویرانکننده تبدیل خواهد شد به همین خاطر هیچ جاده یا خط آهنی در مسیر این قطار ایجاد نشده است. شبکه ریلی این قطار را شهرهای مهم جزایر «هونشو» و «کیوشو» تشکیل داده و یکی از راههای ارتباطی آن به جیزه شمالی ژاپن «هوکایدو» در حال بهرهبرداری است. با این وجود اگرچه این قطار برای مسافرتهایی با فواصل دور راهاندازی شده، اما از آن برای جابهجایی مسافران از شهرهای حاشیهای به شهرهای بزرگ استفاده میشود.
کوه فیجی:
کوه فیجی با ارتفاع ۳ هزار و ۷۷۶ متری خود نه تنها، مرتفعترین قله ژاپن محسوب میشود، بلکه سمبل این کشور است. وجود تقارنی مثالزدنی در ۲سمت این کوه، از آن نمایی هنری و الگویی مناسب برای عکسهای زیبا ساخته است. اگرچه این کوه را آتشفشانی فعال می دانند اما آخرین فوران آن در سال ۱۷۰۷ گزارش شده است. کوه فوجی در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب توکیو قرار گرفته و سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به این قله صعود میکنند.
رامن:
بسیاری از گردشگران، آشپزی بومی و سنتی ژاپن را در جهان منحصر به فرد میدانند. در این میان علاوه بر «سوشی» که محبوبیتی جهانی را از بین غذاهای متنوع کشورهای مختلف کسب کرده، از «رامن» یا رشته ژاپنی نیز میتوان به عنوان اعجابی جدید نام برد. این غذا که اصالتی چینی دارد، نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی در ژاپن مشهور شد. محتویات این غذا رشتههای گندم با گوشت بوده و اغلب سس سویا همراه با جلبکهای دریایی، پیاز سبز و ذرت به آن افزوده میشود. نکته جالب توجه در خصوص این غذا آن است که مناطق مختلف ژاپن، دستور غذایی مخصوص به خود برای تهیه آن دارند.