امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران

#1
• بامداد روز یکشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان ایر که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. اسامی ۳۰ تن از کشته شدگان عبارتند از: ...
يکشنبه  ۱۹ مرداد ۱٣۹٣ -  ۱۰ اوت ۲۰۱۴

[rtl] سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران 1
یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان ایر که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند.
خبرهای نیمه رسمی حاکی است که ۴۵ نفر کشته شدند. تا لحظه تنظیم گزارش کشته شدن ۴٣ نفر تائید شده است.
بنا بر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته شده ها هستند.
این هواپیما در حال بلند شدن بود که دچار سانحه شد و سقوط کرد. بال این هواپیما هم در منطقه تهرانسر سقوط کرده است.
نیروهای آتش نشانی از ایستگاه‌های مختلف تهران به محل سانحه اعزام شده اند.
ظاهراً خلبان این هواپیما اوکراینی بوده است و برخی منابع خبری هم از حداقل ۴٨ کشته در این سقوط خبر می دهند که حدود ۷ یا ٨ نفر آن کودک گزارش شدند.
هواپیمای سانحه دیده دو موتوره بوده و برخی منابع خبری می گویند ظرفیت آن ۵۵ مسافر بوده است.
این هواپیما به شماره پرواز ۵۹۱۵ ساعت ۹ و ۱٨ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود.
صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران گفت:این هواپیما در خیابان شیشه مینا سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ سپاهان خبر داد.
حمید حبیبی اظهار کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ که در ساعت ۹:۱٨ دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.
وی تصریح کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل ۴۰ نفر مسافر به همراه ٨ نفر کرو پروازی بوده است، گفت: ۹ نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.
معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ سپاهان خبر داد. احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با ۴٨ نفر شامل ۴۰ مسافر و ٨ خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور گفت: تعداد ۴٨ جسد از هواپیما خارج شده است و در حال تحویل این اجساد به کارشناسان پزشکی قانونی هستیم تا آنها اقدام به شناسایی هویت اجساد کنند.
سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای ۴۰ مسافر و ٨ خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، ۴٣ نفر در این حادثه کشته شده‌اند.
وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

سابقه هواپیمای ۱۴۰
خبرگزاری مهر در باره تولید و حوادث هواپیمای ۱۴۰ نوشته است: این دومین بار است که خبر سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ در رسانه ها منتشر می شود. پیش از این در بهمن ۱٣٨۷ هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ دیگری در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سرنشینان این هواپیما شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال دیدن دوره آموزشی بودند که متاسفانه این سانحه رخ داد.
هرچند در دی‌ماه ۱٣٨۲ نیز یک هواپیمای دوموتوره آنتونوف ۱۴۰ هم که ایران ۱۴۰ از آن الگوبرداری شده بود، در حالی‌که از اوکراین عازم اصفهان بود تا به جشن اولین پرواز نمونه ایرانی‌اش برسد،در اصفهان سقوط کرد و باعث مرگ حدود ۴۰ کارمند و مهندس اوکراینی شد تا مسافران این پرواز، هیچ‌گاه به این جشن نرسند.
ایران ۱۴۰ اولین و تنها هواپیمای تولید داخل است که هنوز استفاده از آن در خطوط هواپیمایی جا نیفتاده است. اما هم اکنون شرکت های هواپیمایی ایران ایرتورز، هواپیمایی سفیران و هواپیمایی هسا از این نوع هواپیما استفاده می کنند.

ایران ۱۴۰ ازکجا آمد؟

در سال ۱۹۹۶ شرکت هواپیماسازی «آنتونوف» در اوکراین با شرکت هواپیماسازی «هسا» در ایران قراردادی امضا کرد. به موجب این قرارداد، ایران مجوز تولید هواپیمای «آنتونوف ۱۴۰» را با نام « ایران ۱۴۰» در داخل کشور و در استان اصفهان کسب کرد و در سال ۱٣٨۷، تولید این هواپیما را با ۱۲ فرورند آغاز کرد.
ایران ۱۴۰ حدود ۵۰ نفر ظرفیت دارد و دو ملخی است. این هواپیما گونه ارتقا یافته هواپیمای آنتونوف۱۴۰ اوکراینی است. از این هواپیما برای مسیرهای طولانی استفاده نمی شود. یکی از اهداف تولید این هواپیما، استفاده از آن برای گشت زنی دریایی بود. نسل جدید این هواپیما بعدها با نام « ایران ۱۴۱» نیز ساخته شد.
اولین سقوط در اولین پرواز
«منوچهر منطقی» رئیس سازمان صنایع هوایی کشور آبان ۱٣۹۲ درباره هواپیماهای ایران ۱۴۱ به خبرگزاری مهر گفته بود: « ایران ۱۴۱» در کلاس هواپیماهای مسافربری داخل شهری طراحی شده است از این رو این هواپیما پروازهای کمتر از یک ساعت را انجام می‌دهد.» منطقی همچنین از کاربردی شدن در خطوط هواپیمایی کشور خبرداده بود و گفته بود:«این هواپیما با استقبال های خوبی مواجه شده است.»
نکته ای که البته حالا توسط یک عضو کمیسیون عمران مجلس تکذیب شده است. «مهرداد لاهوتی» عضو کمیسیون عمرانی مجلس بعد از سانحه هوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفته: «اولین فروند از این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود واعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.»

اسامی کشته شدگان:
عصمت عرب شیبانی، فرزاد آزاده، رضا بدری، نسرین بیطرف ثانی، علامرضا عدالت، غلامحسین قاسمی، قاسم قویانوری، مهدیه هوایی، رحمت الله حیدری، مژگان جهانگیری، محمد کاشانی، آوینا کاظمی، مجید کاظمی، فرزاد خاندوستانی، عصمت خسروی، خدابخش خسروی، بیژن خسروی، شروین خسروی، زهرا خسروی، علی اصغر منافی، سعید محمدی آرا، علیرضا مولاپسندی، امیرعباس ناهید، مژگان استاد، سید مشاءالله شکیبی ، فرانک شیروانی مقدم، سید محمدطاها طالبی، زینب السادات طالبی، آرمینا یزدانی، مهدی یزدانی
[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران 1
پاسخ
 سپاس شده توسط یه رهگذر ، aidaaaaaaaaaaa
آگهی
#2
خلبان ایزد پناه فامیل ما بوده crying
وقتــــی
"قرتـــی" شــده☜شـــاخ
"هــــرزه" شــده☜داف
"عشـــق" شـــده☜خــاص
"لاشـــی" شـــده☜داش
"تفریـح" شـــده☜لــاس
خریـــت محضـــه به☜ "چشماتــم" اعتـــماد کنـــی
✔" تنهــــایی" پرچمــــش بالــاس"
پاسخ
 سپاس شده توسط behnaz99


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آمار دقیق کشته شدگان حادثه درمانگاه سینا تهران
  مرگ ۲۱ دانش آموزان در سقوط هولناک اتوبوس در رودخانه
  بی ام دبیلو 3 میلیارد تومانی در تهران له شد (عکس)
  سقوط مرگبار از پل در شیراز / 2 کشته
  آتش سوزی ساختمان 10 طبقه در تهران + تصاویر
  آتش سوزی انبار بزرگ لوازم خانگی در جنوب تهران
  نجات معجزه آسای کودک 2 ساله در حادثه سقوط از طبقه 17 + عکس
  اتش سوزی برج مسکونی 12 طبقه در غرب تهران
  خانه هایی که ساعتی در تهران اجاره داده می شوند!
  کشته‌شدگان سقوط اتوبوس در نی‌ریز «سرباز» بودند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان