امتحانات شفاهی بار دیگر در مدارس احیا میشود
عبدالرسول عمادی در گفت وگو با مهر افزود: وزیر آموزش و پرورش معتقد به تنوع در نظامهای ارزشیابی و شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است، از همین رو مرکز سنجش در سال ۹۳ درصدد ایجاد تنوع در مدارس است. احیای امتحانات شفاهی که در گذشته نیز در مدارس وجود داشت، از جمله برنامههای ما برای تنوع در نظام ارزشیابی است که با همکاری معاونتهای ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش درصدد اجرای آن هستیم.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از برنامههای سال ۹۳، پررنگتر کردن نقش آموزش و پرورش در سنجش دانشجوست، به این معنا که باید برنامهریزی برای برگزاری امتحانات نهایی در همه پایههای دوره متوسطه دوم از امسال انجام شود.
هم اکنون امتحانات پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار میشود، اما درصدد هستیم تا پنج سال آینده و بعد از برداشتن دوره پیش دانشگاهی، امتحان همه پایههای دوره متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار شود و نمرات دانش آموزان به عنوان سابقه تحصیلی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.
عبدالرسول عمادی در گفت وگو با مهر افزود: وزیر آموزش و پرورش معتقد به تنوع در نظامهای ارزشیابی و شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است، از همین رو مرکز سنجش در سال ۹۳ درصدد ایجاد تنوع در مدارس است. احیای امتحانات شفاهی که در گذشته نیز در مدارس وجود داشت، از جمله برنامههای ما برای تنوع در نظام ارزشیابی است که با همکاری معاونتهای ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش درصدد اجرای آن هستیم.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از برنامههای سال ۹۳، پررنگتر کردن نقش آموزش و پرورش در سنجش دانشجوست، به این معنا که باید برنامهریزی برای برگزاری امتحانات نهایی در همه پایههای دوره متوسطه دوم از امسال انجام شود.
هم اکنون امتحانات پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار میشود، اما درصدد هستیم تا پنج سال آینده و بعد از برداشتن دوره پیش دانشگاهی، امتحان همه پایههای دوره متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار شود و نمرات دانش آموزان به عنوان سابقه تحصیلی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.