08-06-2014، 21:14
تولیدکننده بازی رایانه ای “پرواز دوران” با بیان اینکه نبود سرمایهگذاری مناسب بازار داخلی گیم را تحت تاثیر قرار میدهد، گفت: بخش خصوصی کمتر حاضر به ریسک در بازار این بخش است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، “مرتضی دستخوار” با یادآوری اینکه تولید تخصصی بازیهای رایانه ای در ایران قدم به هفتمین سال گذاشته و این روند از زمان راه اندازی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای شکل گرفته است، گفت: سیاست گذاری ها در عرصه تولید در چند سال اخیر موفق و رو به جلو بوده ،اما کم توجهی به بستر های تبلیغ و توزیع و در یک معنا بازارسبب شده برخلاف رشد کمی وکیفی تولیدات داخلی ، شرایط عرضه آنها به مخاطب با مشکل رو به رو باشد.
وی به نقش بازار یابی، تبلیغات و توزیع در حوزه گیم اشاره کرد و افزود: بدون تردید اگر بتوان چرخه صحیحی بین تولید، معرفی و نیاز مخاطبین ایجاد کرد می توان به رونق بازار تولیدات داخلی دست یافت.
تولیدکننده بازی رایانه ای پرواز دوران ادامه داد: زمانی که مخاطب یک بازی ملی با تبلیغ مناسب و اطمینان به کیفیت آن را در کنار یک عنوان خارجی ناشناس ببیند، قطعا اقدام به خرید محصول ایرانی خواهد کرد. گواه این ادعا موفقیت عناوین داخلی است که دارای همین شاخصه ها بوده اند. عناوینی نظیر گرشاسپ، میرمهنا، قتل در کوچه های طهران و شتاب در شهر برخلاف ضعف در حوزه تبلیغات به آثار موفق در فروش تبدیل شده اند،
دستخوار به دلایل حضور بخش خصوصی در عرصه تولید و توزیع گیم اشاره کرد و گفت: سرمایه داران همواره به دنبال بازگشت سود هستند و اگر احساس کنند سرمایه شان در یک بخش بدون بازگشت یا پرخطر خواهد بود، ریسک از دست دادن سرمایه را نخواهند پذیرفت. در صنعت نوپای بازیسازی در کشور همین روند سرمایه گذاری را با ریسک بالا روبه رو کرده است.
به عقیده وی، نبود اطمینان از بازار مناسب و بازگشت سرمایه به همراه بروکراسی ملال آور و سنگ اندازی منفعت طلبان در بخش های مختلف سبب شده است که بخش خصوصی با آگاهی از سود احتمالی بالا کمتر حاضر به حضور در بازار داخلی شود.
تولیدکننده بازی رایانه ای پرواز دوران ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی و حمایت از صاحبان سرمایه، شاهد حضور پر رنگ سرمایه گذاران خصوصی در حوزه گیم کشور باشیم.
وی به نقش بازار یابی، تبلیغات و توزیع در حوزه گیم اشاره کرد و افزود: بدون تردید اگر بتوان چرخه صحیحی بین تولید، معرفی و نیاز مخاطبین ایجاد کرد می توان به رونق بازار تولیدات داخلی دست یافت.
تولیدکننده بازی رایانه ای پرواز دوران ادامه داد: زمانی که مخاطب یک بازی ملی با تبلیغ مناسب و اطمینان به کیفیت آن را در کنار یک عنوان خارجی ناشناس ببیند، قطعا اقدام به خرید محصول ایرانی خواهد کرد. گواه این ادعا موفقیت عناوین داخلی است که دارای همین شاخصه ها بوده اند. عناوینی نظیر گرشاسپ، میرمهنا، قتل در کوچه های طهران و شتاب در شهر برخلاف ضعف در حوزه تبلیغات به آثار موفق در فروش تبدیل شده اند،
دستخوار به دلایل حضور بخش خصوصی در عرصه تولید و توزیع گیم اشاره کرد و گفت: سرمایه داران همواره به دنبال بازگشت سود هستند و اگر احساس کنند سرمایه شان در یک بخش بدون بازگشت یا پرخطر خواهد بود، ریسک از دست دادن سرمایه را نخواهند پذیرفت. در صنعت نوپای بازیسازی در کشور همین روند سرمایه گذاری را با ریسک بالا روبه رو کرده است.
به عقیده وی، نبود اطمینان از بازار مناسب و بازگشت سرمایه به همراه بروکراسی ملال آور و سنگ اندازی منفعت طلبان در بخش های مختلف سبب شده است که بخش خصوصی با آگاهی از سود احتمالی بالا کمتر حاضر به حضور در بازار داخلی شود.
تولیدکننده بازی رایانه ای پرواز دوران ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی و حمایت از صاحبان سرمایه، شاهد حضور پر رنگ سرمایه گذاران خصوصی در حوزه گیم کشور باشیم.