امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه ناتوانی یادگیری دانش آموز را تشخیص دهیم؟

#1
چگونه ناتوانی یادگیری دانش آموز را تشخیص دهیم؟ 1


ناتوانی یادگیری باعث مشکلات چشم گیر در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ،استدلال یا ریاضی می شوند.

ناتوانی یادگیری باعث مشکلات چشم گیر در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ،استدلال یا ریاضی می شوند.

ناتوانی یادگیری به دلیل عوامل درونی پدید می آیند نه عوامل بیرونی مثل محیط یا نظام آموزشی .

در بیشتر تعاریف که درباره اختلال یادگیری وجود دارد ،دانش آموزانی را که به علت محرومیت اقتصادی ، عقب ماندگی ذهنی یا آشفتگی هیجانی در یادگیری مشکل دارند ، مستثنی هستند .

افرادی که دچار ناتوانی یادگیری هستند ویژگی های جسمی بارز ، رفتارها ، علایم و الگوهای ژنتیکی مشخص یا دیگر نشانه های خاص ندارند . با وجود این ،همه ی آنها یک ویژگی مشترک دارند ، آنها مثل همکلاسی هایشان یا به خوبی آنها یاد نمی گیرند . با این حال دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری مثل هم یاد نمی گیرند و شیوه یادگیری آنها متفاوت است .

بیشتر افراد دارای ناتوانی یادگیری ، هوش متوسط یا بالاتر دارند ، اما عملکرد تحصیلی آنها بسیار پایین تر از حد انتظار است .

ناتوانی های یادگیری در تمام عمر ادامه می یابند اما در خردسالان و بزرگسالان کمتر مشهودند . افراد دارای ناتوانی یادگیری ممکن است در بزرگسالی شغل هایی راانتخاب کنند که بتوانند از عهده ی آنها برآیند .

هریک از ویژگی های دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشند . برخی از دانش آموزان در محیط کلاس بی انگیزه هستند .
مردان بیشتر از زنان احتمال دارد به ناتوانی های یادگیری مبتلا شوند .

ویژگی های تحصیلی خاص
این کودکان در مدرسه ویژگی های خاصی دارند که عبارتند از :احساس ترس به هنگام روبرو شدن با تکالیف خواندنی ،تنش بدنی که هنگام خواندن آشکار می شود ، حذف برخی از کلمات ، اضافه کردن کلمات ، جانشین سازی کلمات ، گم کردن خط به هنگام خواندن ، ناتوانی در درک مطلب و مشکلات مربوط به روان خوانی

این ناتوانی ها می تواند در حیطه خواندن ، نوشتن ، ریاضیات می باشد .
دانش آموزان دارای نا توانی یادگیری ممکن است در تلفظ صداهای زبانی مشکلات بیشتری داشته باشند . آنها ممکن است صدا ها را تکرار کنند ، این دانش آموزان در زمینه ی دست خط ، هجی کردن ، دستور زبان و مهارت های انشا نویسی نیز مشکل دارند .

این دانش آموزان پیشرفت اندکی در مهارت های تحصیلی دارند ، در مطالعه کردن مشکل دارند و برای حل مساله مهارت کافی ندارند .

دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری ممکن است بیش فعال ( داشتن فعالیت بدنی زیاد ) یا کم فعال (کند وسنگین )باشد .حواس این دانش آموزان به آسانی پرت می شوددامنه ی توجه محدودی دارند ، نقایصی در حافظه دارند ، تکانشی عمل می کنند و احتمال دارد هنجارها یا ارزش های پذیرفته را بشکند

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط ρåяįα..... ، تو دل برو
آگهی
#2
بایدبراننه بابام کپیش کنمTongue
پاسخ
 سپاس شده توسط Mᴏsᴇs
#3
سپاس دادم چون زحمت کشیده بودی... ولی نخواندم!!!!!!TongueTongue
انشالله سوراخ سوراخ بشی
اگه سپاس ندی !!!:angry2::97:
پاسخ
 سپاس شده توسط Mᴏsᴇs


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه در دوران دانشجویی به در آمد برسیم؟
  نظریه بندورا درباره یادگیری
  رشته های بورس دانش
  چگونه از نتایج امتحانات نهایی مطلع شویم؟
  نظر رهبری در مورد تربیت صحیح دانش آموزان ( ویژه گزینش فرهنگیان)
  مصوبه جدید بهره‌مندی دانش‌آموزان از «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»
  ☠︎ امتحان نهایی عربی ۳ کار و دانش خرداد ۱۴۰۳
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  آزمون یعنی یادگیری از اشتباهات
  در مدارس ژاپن قلب‌ و اندیشه‌ دانش‌آموزان مد نظر است .

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان