انجمن های تخصصی  فلش خور
تماشای طولانی تلویزیون، اعتماد به نفس کودک را تضعیف می‌کند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: تماشای طولانی تلویزیون، اعتماد به نفس کودک را تضعیف می‌کند (/showthread.php?tid=56932)



تماشای طولانی تلویزیون، اعتماد به نفس کودک را تضعیف می‌کند - ERF@N - 11-09-2013

تماشای طولانی تلویزیون، اعتماد به نفس کودک را تضعیف می‌کند 1

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد: کودکانی که ساعات طولانی به تماشای تلویزیون یا بازی با رایانه می پردازند با کاهش اعتماد به نفس مواجه می‌شوند.

براساس نتایج تحقیقات بخش مسوول مسائل مربوط به بهداشت عمومی در وزارت بهداشت انگلستان، لذت تماشای تصاویر هیجان انگیز که در صفحه نمایش تلویزیون و یا رایانه وجود دارد، باعث بروز مشکلات روحی در کودکان می‌شود.

در این تحقیق بیش از 42 هزار کودک بریتانیایی بین سنین 8 تا 15 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که روزانه بیش از چهار ساعت در حال تماشای تلویزیون یا کار با رایانه یا تلفن همراه هستند، بیشتر از دیگران دچار اضطراب، استرس و افسردگی می‌شوند.

به گفته محققان، میزان رضایت از زندگی و احساس خوشبختی، اعتماد به نفس و داشتن رضایت فردی نیز در این کودکان کمتر از سایر همسالانشان است.

کودکانی که ساعات طولانی به تماشای تلویزیون می‌پردازند، فرصتی برای انجام فعالیت‌های فیزیکی و داشتن تعاملات اجتماعی با خانواده و دوستان ندارند؛ درحالی که همین دو عامل - فعالیت‌های فیزیکی و تعاملات اجتماعی - باعث کاهش استرس در کودکان می‌شود.

میزان استرس و کاهش اعتماد به نفس با تماشای تلویزیون رابطه مستقیم دارد و به ازای هر ساعت افزایش تماشای تلویزیون مشکلات اجتماعی و عاطفی کودک تشدید می‌شود.