![]() |
Sikorsky S-72 عجیب ترین مخلوق شرکت سیکورسکی - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- انجمن: مسائل نظامی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=44) +--- موضوع: Sikorsky S-72 عجیب ترین مخلوق شرکت سیکورسکی (/showthread.php?tid=55063) |
Sikorsky S-72 عجیب ترین مخلوق شرکت سیکورسکی - ارمين2012 - 05-09-2013 Sikorsky S-72 یک هلیکوپتر ترکیبی (مرکب) و هواپیمای بال ثابت که طرحی تجربی توسط شرکت سازنده هلیکوپتر Sikorsky بود. روتور(ملخ) این بالگرد مرکب توسط یکی از زیر مجموعه ها بنام (RSRA) و تحت مدیریت شرکت Sikorsky برای ناسا و ارتش توسعه داده شد.مجموعه ی RSRA به ویژگی های روتور (ملخ) بالگرد مرکب اجازه می دهد تا در پرواز اندازه گیری دقیقی از نحوه ی حرکت و قدرت بالگرد داشته باشد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ![]() همچنین در این طراحی" بدنه با استفاده از نمونه ی Sikorsky S-61 و روتور اصلی و جعبه دنده غلتکی نیز از نمونه Sikorsky S-67 کپی برداری شد. RSRA همچنین با موتور TF34 توربوفن و بال نصب شده ثابت اجازه تنظیم بالگرد به طور تجربی در سرعت های تا 300 گره (560 کیلومتر در ساعت) را مورد بررسی قرار داد که علاوه بر اینها ،این امکان را به سازنده گان داد تا به عنوان یک هواپیمای بال ثابت بدون روتور(ملخ) مدل پروازی را تست نمایند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ![]() این طرح منحصر به فرد در میان بالگردها از زمان ساخت اولین بالگرد بشمار می رفت.همچنین در این بالگرد مرکب برای خروج اضطراری نیز تمهیداتی اندیشیده شد که طبق آن اول قسمت ملخ با انفجاری کوچک جدا شده و بعد از آن قسمت سقف باز و خدمه با صندلی پرتاب شونده به بیرون منتقل میشدند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ![]() RSRA یک هواپیمای تحقیقاتی منحصر به فرد فوق العاده برای پر کردن خلاء بین تجزیه و تحلیل و طراحی، تست تونل باد و پرواز هواپیما روتوردار بود. پروژه مشترک ناسا و ارتش امریکا در دسامبر 1970 آغاز شد و اولین پرواز در 12اکتبر سال 1976، و ورود به ناسا در تاریخ 11 فوریه 1979 صورت پذیرفت.در مجموع تنها دو نمونه از این بالگرد مرکب توسط سیکورسکی به ناسا تحویل شد.ضمن این که یک آزمون قابل توجه توسط RSRA برای تعیین پرواز عمودی توسط روتور اصلی و برای اندازه گیری حمل بار انجام شد که کاملا رضایت بخش بود.در سال 1981، ناسا و ارتش ایالات متحده پیشنهاداتی برای اتصالات روتور اصلی چهار پره به این بالگرد را بررسی کردند. Sikorsky پیشنهاد اتصال روتور اصلی بالگرد UH-60A را در پیشنهاد خود مطرح کرد در حالی که شرکت هیوز پیشنهاد اتصال YAH-64A رابه عنوان روتور اصلی مطرح کرد و شرکت بوئینگ Vertol پیشنهاد اتصال روتور YUH-61A یا مدل 347 (4 تیغه CH -47) را به عنوان روتور اصلی مطرح کرد که در پایان، این برنامه به سرانجامی نرسید. مشخصات کلی این بالگرد مرکب / هواپیما ویژگی طرح: هلیکوپتر تجربی تولید کننده: Sikorsky اولین پرواز: 12 اکتبر 1976 تعداد ساخته شده : 2 فروند خدمه: 2 تا 3 نفر طول: (21.50 متر) بال: (18.90 متر) ارتفاع : (4.42 متر) وزن خالی: 9،480 کیلوگرم وزن بدون جت کمکی: 8،300 کیلوگرم وزن خالی بدون جت کمکی: 6،535 کیلوگرم حداکثر وزن برخاست: 11815 کیلوگرم پیشرانه: 2 × جنرال الکتریک توربوفن TF34-GE-400A، با قدرت هر یک (4180 کیلونیوتن) 2 × جنرال الکتریک T58-GE-5 توربوشفت، با قدرت هر یک (1،045 کیلو وات) حداکثر سرعت: 200 گره (230 مایل در ساعت، 370 کیلومتر در ساعت) حداکثر سرعت بدون جت کمکی: (296 کیلومتر در ساعت) |