انجمن های تخصصی  فلش خور
سرویس کاربردی و رایگان همراه اول که از چشم مشترکان دور ماند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: معرفی گوشی و اخبار موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=32)
+--- موضوع: سرویس کاربردی و رایگان همراه اول که از چشم مشترکان دور ماند (/showthread.php?tid=46751)



سرویس کاربردی و رایگان همراه اول که از چشم مشترکان دور ماند - sasan1 - 11-08-2013

سرویس تماس‌بان یا اطلاع‌ از تماس‌ از دست رفته همراه اول که در فروردین برای تمام مشترکان اعتباری و دائمی فعال‌ شد هنوز برای شمار زیادی از همراه اولی‌ها ناشناخته است؛ در حالی‌که تمام مشترکان اپراتور دوم از این سرویس استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در روزهای پایانی فروردین 92، سرویس «تماس بان» برای تمام مشترکان اعتباری و دائمی همراه اول قابل فعال‌سازی شد. این سرویس همان سرویس اطلاع‌ از تماس‌های از دست رفته است که نخستین بار در سال 90 با نام «پیک تماس» برای برخی مشترکان همراه اول فعال شد و قرار بود در آینده نه چندان دور برای تمام مشترکان فعال شود.
با فعال بودن این سرویس در صورت در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی، پس از بازگشت مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند در قالب یک پیامک شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال مي‌شود. اما با وجود اینکه این سرویس کاملا رایگان است و تمام مراحل از جمله فعال سازی، غیرفعال سازی و استفاده از سرویس در قالب دریافت پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای برای مشترک ندارد،‌ اما آن ‌طور که از شواهد بر می‌آید این سرویس به درستی بین مشترکان همراه اول جا نیفتاده است. تقریبا همه مشترکان اپراتور دوم تلفن‌همراه از وجود چنین سرویسی در اپراتور خود اطلاع دارند و در نقطه مقابل شمار زیادی از مشترکان اپراتور اول نمی‌دانند که می‌توانند سرویس «تماس‌بان» را فعال کنند.
بی‌خبری از این سرویس در بین جمع زیادی از دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول در جامعه قابل مشاهده است. در یک پرس‌وجوی کوتاه، اغلب مشترکان همراه اول تایید می‌کنند که از این سرویس اطلاع نداشته‌اند.
یکی از دلایل‌ مهم این تفاوت نیز می‌تواند نحوه فعال سازی باشد؛ اپراتور دوم این سرویس را به صورت خودکار برای تمام مشترکان فعال کرد و مشترکان اپراتور اول باید برای فعال‌سازی سرویس، باید شخصا اقدام کنند.
اما در هرحال سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته یک سرویس کاربردی مفید است. همچنین با توجه به اینکه استفاده از این امکان برای مشترکان دو اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه رایگان است، بهتر است مشترکان با اطلاع از امکانات مفیدی که اپراتور پیش‌بینی می‌کند از آنها استفاده کنند. روش فعال‌سازی سرویس «تماس‌بان» همراه اول به این صورت است که مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور برای فعال‌سازی سرویس باید عدد 1 لاتین را به شماره 9914 ارسال کنند.