انجمن های تخصصی  فلش خور
روشن ترين دنباله دار قرن در حال سفر به سمت زمين - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: روشن ترين دنباله دار قرن در حال سفر به سمت زمين (/showthread.php?tid=40816)



روشن ترين دنباله دار قرن در حال سفر به سمت زمين - ERF@N - 27-07-2013

روشن ترين دنباله دار قرن در حال سفر به سمت زمين 1


دنباله دار آیسون 10 هزار سال پيش از ابر اورت که دورترین لایه منظومه شمسی است جدا و به سمت خورشيد در حال سفر مي باشد که اگر بتواند از گرماي خورشيد جان سالم به در ببرددر فصل پاييز در آسمان رويت خواهد شد . 

اين دنباله دار آیسون در يک قرن گذشته در پهناي آسمان خودنمايي کرده که از آن به عنوان روشنترین دنباله دار یاد می شود و دو ستاره شناس تازه کار روسی سال ها قبل اين آن را کشف کرده اند که دانشمندان آیسون را به عنوان دنباله دار قرن توصیف کرده اند و براساس اظهارات آنها این دنباله دار طی مسیر خود و رسیدن به نقطه حضیض خورشیدی یا نزدیک ترین فاصله با خورشید منظومه ما، جان سالم به در می برد.
دنباله دارهايي همچون آیسون به علت نزديکي مدار چرخششان با خورشيد و احتمال بالاي تخريب آنها به نام خورشيد خراش معروف شده اند و معمولا مدار این نوع اجسام در فاصله یک میلیون 367 هزار کیلومتری از خورشید حرکت قرار دارد که بر اساس تخمن هاي زده شده اين دنباله دار در نزديکترن حالت به خورشيد با فاصله یک میلیون 174 چهار کیلومتر خواهد بود.
فاصله 370 میلیون کیلومتری تا 450 میلیون کلیومتری مدار خورشید را خط انجماد مرزی مي گويند که تشعشع ستاره ما از این فاصله روی این دنباله دار تأثیر گذاشته و قسمت اعظم آب آن را گرفته و موجب می شود که آیسون روشن تر به نظر برسد.



RE: روشن ترين دنباله دار قرن در حال سفر به سمت زمين - katy20 - 27-07-2013

کاش جان سالم به در ببره.ببینیمش و یه ارزو کنیم و براورده بشه.مر3000Big GrinBig Grin