انجمن های تخصصی  فلش خور
آمار شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=64)
+--- موضوع: آمار شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ (/showthread.php?tid=300200)



آمار شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ - ☪爪尺.山丨几几乇尺☪ - 08-07-2024

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403، گفت: ۹۱۰ هزار نفر داوطلب واقعی برای شرکت در نوبت دوم آزمون، ثبت‌نام کرده‌اند و با احتساب داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی و رشته‌های هنر یا زبان خارجی،‌ شرکت می‌کنند، تعداد داوطلبان به بیش از ۹۸۴ هزار نفر می‌رسد.



پورعباس در مورد مسن ترین و جوان‌ترین داوطلب آزمون سراسری، گفت: مسن‌ترین داوطلبان آزمون امسال، دو خانم متولد ۱۳۲۲ و ۱۳۲۷ هر دو از کرمانشاه و متقاضی گروه‌های هنر و علوم انسانی هستند و جوان‌ترین داوطلب نیز یک خانم متولد ۱۳۹۰ از کنگاور و چهار نفر متولد ۱۳۸۸ شامل یک نفر مرد و سه نفر زن از دیگر نقاط کشور هستند.



از تعداد کل ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند و در مجموع ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند. در گروه آزمایشی ریاضی و فنی بیش از ۱۲۵ هزار نفر داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ درصد زنان و ۶۵ درصد مردان، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ درصد مردان و ۶۷ درصد زنان هستند. در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند ۶۶ درصد زنان و ۳۴ درصد مردان هستند. در گروه هنر و زبان نیز بیش از ۷۰ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهد.