ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- انجمن: ماشین ها و موتور های روز دنیا (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=21) +--- موضوع: ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ (/showthread.php?tid=295269) |
ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ - ѕααяeη - 09-03-2021 ﻣﺪﺗﯽ ﭘﯿﺶ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ CTS-V ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩ ﺍﻣﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻧﺪﮎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﺍﻓﺖ ﻣﺤﺴﻮﺳﯽ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻗﺒﻠﯽ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺳﺒﺐ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺭﺍ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮﺍﯼ CTS-V ﺗﻠﻘﯽ ﻧﮑﻨﻨﺪ. ﺣﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻧﺴﺨﻪﺍﯼ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﻗﻮﯼﺗﺮﯾﻦ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺍﺯ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CTS-V ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ﺑﺮﻭﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺭﺍﻧﺪﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ 6.2 ﻟﯿﺘﺮﯼ V8 ﺳﻮﭘﺮﺷﺎﺭﮊﺭ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺎﺭﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩ 668 ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ 893 ﻧﯿﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ 3.7 ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﮑﻮﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺻﺪ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ ﻭ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺳﺮﻋﺖ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ 322 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﺑﺮﺳﺎﻋﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ﭼﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺗﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻗﺪﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﺁﻥﻫﺎ ﺳﻮﭘﺮﺷﺎﺭﮊﺭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ 1.7 ﻟﯿﺘﺮ ﺣﺠﻢ ﺩﺍﺭﺩ. ﺳﺮﺳﯿﻠﻨﺪﺭﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺁﻟﻮﻣﯿﻨﯿﻮﻡ ﻭ ﺩﺭﯾﭽﻪﻫﺎﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺗﯿﺘﺎﻧﯿﻮﻡ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻫﻮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺣﺪﻭﺩ 46 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ، ﯾﮏ ﮔﯿﺮﺑﮑﺲ ﺷﺶ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺩﺳﺘﯽ Tremec ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﮔﯿﺮﺑﮑﺲ ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﮔﯿﺮﺑﮑﺲ ﺩﻩ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺭﺍ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﻭ ﮐﻼﭼﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ. ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮ ﺗﺎ ﺻﺪ 3.7 ﺛﺎﻧﯿﻪﺍﯼ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﮔﯿﺮﺑﮑﺲ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻧﺴﺨﻪ ﺩﻧﺪﻩﺍﯼ ﺷﺘﺎﺏ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺛﺒﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺍﺯ ﻧﺴﺨﻪ ﺩﻧﺪﻩﺍﯼ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺑﻪ ﻧﺴﻞ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯ ﻣﺠﻬﺰ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺑﻪ ﻣﯿﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﻮﺧﺎﻟﯽ ﻭ ﺑﻮﺵ ﻫﺎﯼ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺩﻭﺍﻡ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻣﺠﻬﺰ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻮﺟﺐ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻫﻨﺪﻟﯿﻨﮓ ﻭ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﯾﺎﺑﺪ. ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﻭ ﺩﻧﺪﻩﺍﯼ، ﻗﺪﺭﺕ ﺻﺮﻓﺎ ﺑﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﯼ ﻋﻘﺐ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ، ﺍﺯ ﺗﺎﯾﺮﻫﺎﯼ ﻣﯿﺸﻠﻦ Pilot Sport 4S ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺳﺎﯾﺰ ﻻﺳﺘﯿﮏﻫﺎ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ 275/35R19 ﻭ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ 305/30R19 ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺭﯾﻨﮓﻫﺎﯼ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﯾﺴﮏﻫﺎﯼ ﺗﺮﻣﺰ ﺳﺮﺍﻣﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻓﻮﻻﺩﯼ ﻧﯿﺰ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻭﺯﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ 24 ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﺑﺪ. ﺩﺭﻭﻥ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﯾﮏ ﺧﻮﺷﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ 12 ﺍﯾﻨﭽﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺷﻮﺭﻭﻟﺖ ﮐﻮﺭﻭﺕ C8 ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ. ﺍﮐﺜﺮ ﺗﻨﻈﯿﻤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺳﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ Tour ، Sport ﻭ Track ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﻫﻢﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ 84990 ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽﺭﺳﺪ. ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻧﺴﺨﻪ ﺳﻮﭘﺮﮐﺮﻭﺯ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ CT5-V ﺑﻠﮏ ﻭﯾﻨﮓ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﮔﺮﺍﻥﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻭ ﺭﻧﮓ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ Blaze Orange Metallic ﻭ Electric Blue ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭﯼ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﻨﺪ. |