انجمن های تخصصی  فلش خور
توسعه‌دهنده‌ی Hellpoint: اختلاف ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نسل نهمی در دراز - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: بازی های رایانه ای (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- انجمن: کنسول ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- موضوع: توسعه‌دهنده‌ی Hellpoint: اختلاف ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نسل نهمی در دراز (/showthread.php?tid=282633)



توسعه‌دهنده‌ی Hellpoint: اختلاف ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نسل نهمی در دراز - B I N A M - 25-04-2020

توسعه‌دهنده‌ی Hellpoint: اختلاف ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نسل نهمی در دراز 1

با نزدیک شدن به عرضه‌‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، دو شرکت مایکروسافت و سونی به ارائه‌ی اطلاعات مختلفی از قابلیت‌ها و قدرت این دستگاه‌ها پرداخته‌اند. همچنین شایعات و گزارش‌های فراوانی از منابع مختلف رسمی و غیررسمی پخش شده‌اند که قدرت این دو کنسول را مقایسه کرده‌اند. واضح است تا زمان عرضه‌ی آن‌ها، بازار این شایعات و مقایسه‌ها همچنان داغ خواهد بود.
هر دو کنسول تاکنون موارد چشم‌گیری در مورد سخت‌افزار خود را نشان داده‌اند و هر دو در زمینه‌های مختلف دارای مزیت‌هایی نسبت به دیگری هستند. یکی از مواردی که کنسول اکس‌باکس سری اکس برتری خود را نشان داد در زمینه‌ی قدرت خام و خالص پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول بود؛ به طوری که سرعت کلاک ۱۲ ترافلاپسی پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول نسبت به سرعت کلاک ۱۰٫۲۸ ترافلاپسی کنسول پلی‌استیشن ۵ بیشتر است. حال این سوال مطرح می‌شود که این تفاوت در درازمدت چه تاثیری برای توسعه‌دهندگان خواهد داشت؟
به گفته‌ی مارک آندره جوتراس (Marc-André Jutras) مدیر فنی استودیوی کردل گیمز (Cradle Games) که در حال توسعه‌ی عنوانی شبیه به سری بازی‌های Dark Douls به نام Hellpoint است، تنها اختلاف ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی ملاکی برای سنجش عملکرد این کنسول‌ها برای اجرای بازی‌ها نیست؛ زیرا موارد بسیار دیگری نیز در این امر دخیل هستند.
جوتراس در‌باره‌ی میزان تاثیر اختلاف قدرت دو کسنول بر اجرای بازی‌ها اظهار داشت:

نقل قول: صادقانه بگویم احتمالاً اینطور نخواهد بود. در کنسول‌های قبلی همیشه این نوع تفاوت‌ها حس می‌شد، مخصوصاً در مورد پلی‌استیشن که همیشه تمایل به پیچیدگی و سرعت‌های سخت‌افزاری خاص داشت.
اما اکنون مثلا در مورد پردازنده‌ی گرافیکی، چگونه از آن فلاپس‌ها استفاده می‌شود؟ آیا آن‌ها را برای هسته‌های اختصاصی پردازش فیزیک بازی بکار می‌برند؟ پردازش صوتی چطور؟ شبکه‌ی عصبی؟ اجازه دهید در مورد رهگیری پرتو چیزی نگوییم! فرقی نمی‌کند که شما دو برابر فلاپس بیشتر در اختیار داشته باشید در حالی که فقط می‌توانید نیمی از آن‌ها را به کار ببرید، درست است؟


همچنین از جوتراس در مورد زمان عرضه‌ی عنوان Hellpoint برروی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ سوال شد که در جواب گفت استودیوی کردل گیمز در این مورد تصمیم خواهد گرفت اما در حال حاضر تا روی دادن این اتفاق زمان زیادی باقی مانده است. آن‌ها فعلا تمرکز خود را برروی توسعه‌ی بازی برای این نسل قرار داده‌اند.