انجمن های تخصصی  فلش خور
افزایش امنیت در فضای مجازی! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: امنیت و روش های مقابله با هـک (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=85)
+--- موضوع: افزایش امنیت در فضای مجازی! (/showthread.php?tid=267700)



افزایش امنیت در فضای مجازی! - امیر‌حسین - 13-09-2017

در دنیای مجازی آن چه مهم است ،حفظ امنیت و بالا بردن آن با چند روش ساده می باشد.برای آنکه بخواهید از دست کلاه سیاههان فرار کنید به روش های ما به دقت توجه کنید:

 
[ltr]انتخاب نکردن یک رمز برای همه ی حساب ها![/ltr]

درست است که استفاده از یک رمز واحد برای انواع حساب های کاربری و به خاطر سپردن آن بسیار آسان است اما به همان آسانی نیز دیگران می توانند از شما سوءاستفاده کنند. اگر پسورد ایمیل یا یکی از حساب های کاربری شما دست یک هکر بیفتد، شک نکنید او آن رمز را در سایت های دیگر نیز امتحان خواهد کرد و می تواند به راحتی به دیگر حساب های کاربری شما دسترسی پیدا کند. بنابراین، هرگز از یک رمز واحد برای همه حساب های خود استفاده نکنید.
 
انتخاب رمز قوی و غیر قابل حدس!
در قسمت اول: نباید برای همه ی حساب های کاربری خود رمز یکسانی انتخاب نمائید در این جا آن چه مهم است انتخاب رمزی که تشکیل یافته از اعداد و حروف باشد و حدس آن توسط دیگران تقریبا صفر باشد.علاوه بر داشتن رمزهای متفاوت، باید مطمئن شوید که رمز عبور شما قوی و غیر قابل حدس زدن نیز هست.رمز خود را در مدت های معین تغییر دهید تا امنیت آن بالا رود مثلا هر 4 ماه یک بار. در صورت فراموشی رمز می توانید آن ها را در یک فایل اکسل ذخیره و یا از نرم افزار دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Manage password استفاده نمائید.
 
 
رمز دوم برای حساب خود
برا ی افزایش بیشتر امنیت بهتر است که شما برای حساب کاربری خود علاوه بر یک رمز ،رمز دومی هم تدارک ببینید.این امکانات معمولا در گوگل و .. نیز سایر حساب های کاربری فعال می باشد.رمز دوم می تواند از حروف نوشتاری و یا صوتی باشد.شما نیز بد نیست که برای خود یک لایه حفاظتی دیگر ایجاد نمائید.
 
اطلاعات کم=امنیت بالا
خیلی از افراد به محض حضور در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و ... همه ی اطلاعات خود را اعم از منزل ، محل کار ، شماره موبایل و آنچه را که به آن علاقه دارند را در این مکان ها قرار می دهند. و این چیزی جزء نا امنی برای شما بوجود نمی آورد.حتی از قرار دادن آن ها در صفحات دوستانتان خودداری کنید.هکر ها منتظر اطلاعات شما هستند تا رمز شما را از بین اطلاعاتتان کشف و....
به همین منظور دقت کنید تا از دادن اطلاعات زیاد در فضای مجازی خودداری نمائید.
 
به کامپیوتر و مرورگر خود توجه کنید!
مهم نیست از چه سیستم عاملی استفاده می کنید، باید همیشه آنتی یروس آپ دیت روی سیستم خود نصب کنید. همیشه به روز بودن در مورد سیستم عامل و مرورگر، باعث می شود تا بهترین سرویس های امنیتی را نیز داشته باشید. به طور مثال، گوگل بسیار تاکید دارد از جدیدترین نسخه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مرورگر کروم استفاده کنید.
 
حفظ امنیت اتصال وایرلس
طریقه اتصال به اینترنت نیز باید امن باشد. برای اطمینان از این امر، شبکه بی سیم خود را رمزگذاری کنید و تنظیمات پیش فرض SSID (نام شبکه) را تغییر دهید. هنگام اتصال به شبکه وای فای عمومی، مراقب اطلاعاتی باشید که از طریق آن منتقل می کنید. به طور مثال، می توانید از نرم افزار HotSpot Shield استفاده کنید. این برنامه امنیت شبکه مود نظر را مشخص می کند.
 
 
سایتی مطمئن برای خرید شما
اگر قصد خرید اینترنتی دارید، سعی کنید پیش از ورود به سایت و وارد کردن رمز عبور کارت خرید خود، مطمئن شوید که نشانی HTTPS دارد. حسابی هم مراقب میزان پول خود در حسابتان باشید که اگر کوچک ترین تغییری در آن ایجاد شد، متوجه شوید. بعلاوه، پیش از خرید از قانونی و مطمئن بودن سایت اطمینان حاصل کنید.
 
تفکر+کلیک بر روی لینک ها
کلیک کردن روی لینک های مختلف یکی از اصلی ترین کارهایی است که در اینترنت صورت می گیرد. اما به شما توصیه می کنیم، مراقب لینک هایی باشید که کلیک می کنید. ساخت وب سایت های تقلبی که شبیه سایت رسمی بانک هاست برای هکرها بسیار آسان است. اگر به اشتباه وارد این سایت های دروغین شوید، با ورود رمز عبور خود در واقع همه اطلاعات حساب خود را در اختیار سوءاستفاده کننده های اینترنتی قرار داده اید.
برای امنیت بیشتر خود، به ویژه وقتی ایمیلی از یک شرکت یا وب سایت دریافت می کنید، قبل از اطمینان از سالم بودن آن لینک های موجود را باز نکنید. در فیس بوک نیز پیغام های غریبه را باز نکنید. اگر دوستان شما در فیس بک بخواهند عکس هیجان انگیزی را با شما به اشتراک بگذارند، لینک آن را برایتان ارسال نمی کنند. حواس خود را جمع کنید.
 
ایجاد رمز عبور برای موبایل خود
گوشی های هوشمند یک کامپیوتر تمام عیار برای خود هستند و کاربران اطلاعات شخصی زیادی را روی آن ذخیره می کنند. بنابراین، حفظ امنیت گوشی بسیار اهمیت دارد. برای این کار باید برای گوشی خود رمز عبور تعیین کنید. کابران اندروید همچنین باید از نرم افزارهای امنیتی و ضدویروس نیز استفاده کنند.
 
نکته آخر
در آخر به همه ی وب گردان عزیز توصیه می کنیم که حواس خود را در زمان چرخ زدن و وب گردی در اینترنت و سایت های مختلف جمع کنند و همه ی موارد امنیتی که ذکر شد را رعایت نمایند تا دچار پشیمانی در فضای مجازی نشوند.